Gå til innhold

Skattejaktoppgaver til tenåringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger seriøst hjelp til å lage skattejaktoppgaver til tenåringene i huset. (Tradisjon og de ønsker det selv).

Det må være en oppgave som leder til et sted i huset hvor de får en ny oppgave som må løses og som leder til et nytt sted i huset.

Tidligere har vi brukt små vers på fire linjer. Ala

Nå var du flink

Det gikk på et blink

Let der du hviler hode

Min lille pode

Det blir litt vel enkelt nå som de er tenåringer.

Det trenger ikke være vers altså, gjerne oppgaver som leder videre. Men ikke type finn fem ting i en kategori eller spis eple uten hender. Det leder jo ikke videre.

Anonymous poster hash: 4ea37...567

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du ha skattejakt for dem egentlig? Selvfølgelig kan du ha det om de synes det er kjekt :) Men kanskje tenåringer kan synes en slik lek er kjedelig/for barnslig?

Siden det er tenåringer hva med å la dem bruke kart og kompass? Sett opp poster de skal finne i skogen/på fjellet og lag eventuelt oppgaver til hver post. Avslutt med grilling/bål eller lignende når de har kommet frem til mål. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal du ha skattejakt for dem egentlig? Selvfølgelig kan du ha det om de synes det er kjekt :) Men kanskje tenåringer kan synes en slik lek er kjedelig/for barnslig?

Siden det er tenåringer hva med å la dem bruke kart og kompass? Sett opp poster de skal finne i skogen/på fjellet og lag eventuelt oppgaver til hver post. Avslutt med grilling/bål eller lignende når de har kommet frem til mål.

Det er en tradisjon som de selv har bedd om at vi må fortsette med (selv om mor hadde håpet at de var for store nå). Og det må skje inne og.

Tur ut med bål osv får de ved andre anledninger.

Skrevet

Kan de ikke lave oppgaver til motstanderen, så slipper du?

Anonymous poster hash: 1dd46...8a2

• Liker 1
Skrevet

Kan de ikke lave oppgaver til motstanderen, så slipper du? Anonymous poster hash: 1dd46...8a2

Hele poenget med det er at de skal løse det sammen.

Skrevet

Jeg spurte om tips og ideer. Ikke argumentering om hvorfor og hvorfor ikke.

• Liker 3
Skrevet

Har ingen tips, men synes det her var kul ide - kanskje noe jeg skal gjøre for min sønn etterhvert :-)

Anonymous poster hash: 5c881...d89

Skrevet

Så kjekt!

Ville laget vanskeligere rebus og kryssord :) Kryssord mal finner du på nettet!

Skrevet

Det er en tradisjon som de selv har bedd om at vi må fortsette med (selv om mor hadde håpet at de var for store nå). Og det må skje inne og.

Tur ut med bål osv får de ved andre anledninger.

Da er det selvfølgelig greit :) 

Har ikke akkurat mange idéer. Men har en :)

Har dere mange bilder fra både dere som er foreldre sin barndom/oppvekst og barnas barndom/oppvekst? En eller flere oppgaver kan jo være å plassere bildene i en tidslinje for hvilket år det er tatt/hvilken alder. Det blir litt mimring også :)

Skrevet

Hva med bare Stokke om på bokstaver? Bokstave skal bli til et ord, ordet leder til neste post. Kanskje litt kjedelig..Det beste jeg kom på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...