Gå til innhold

Tror ikke kroppen min er i stand til å fullføre et svangerskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har, som jeg vet om, vært gravid to ganger i mitt liv. Begge gangene hadde jeg blødninger fra start til spontanaborten var et faktum, i ca 8-10 uke. Jeg har nesten aldri brukt prevensjon, men har likevel unngått å bli gravid bortsett fra disse to gangene som det er flere år i mellom. Har i senere tid fått indikasjoner om at jeg har endometriose (flekker?) på livmor hos gynokolog, i tillegg til uregelmessige sykluser og regner med dette har mye med saken å gjøre.

Jeg er 28 nå, og kjenner jeg begynner å bekymre meg litt for at jeg kanskje aldri vil kunne fullføre et svangerskap, i allefall ikke uten hjelp. Er det andre her inne som har hatt det på samme måten, og som har lykkes i å få spiren til å sitte til slutt?

Anonymous poster hash: 06aad...625
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting er å aldri bruke prevansjon. En annen ting er å faktisk prøve å bli gravid i flere år og lykkes bare to ganger. Hoppet dere av i svingen uten å bli gravide, så sier det ingenting om fertiliteten. Har dere vært aktive prøvere lenge, derimot, og ikke klarer å bli gravid måned etter måned, så bør dere sjekke dere.

Vi har hoppet av i svingen i 2 år. Ble ikke gravid. Var ikke mening heller. Nå har vi prøvd aktivt i 10 mnd og lyktes bare en gang, men mistet i uke 7. Vi er fortsatt innenfor normalen. Og så vidt jeg forstår riktig, så begynner man å telle på nytt fra siste graviditet -- man skal prøve i ett år før man bør bli "bekymret".

Skrevet

Jeg har aldri forsøkt å unngå å bli gravid, heller bare satset på at det går bra siden jeg har innbilt meg at det er noe i veien med fertiliteten. Dette gjelder flere forhold jeg har vært i (uansvarlig, jeg vet.) Har i utgangspunktet ikke gått inn for å bli gravid, men har hatt et normalt sexliv med flere partnere som jeg vet det ikke har vært noe i veien med fertiliteten hos.

TS

Anonymous poster hash: 06aad...625

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...