Gå til innhold

Tips til mat for å stramme opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg er ei jente i 20 årene og 161 høy. I det siste har jeg begynt med trening for å stramme opp kroppen litt. og jeg vet at det er 20% trening og 80% kosthold. Og da jeg ikke er særlig flink på kjøkkenet så tenkte jeg å høre om noen her inne har noen enkle tips og forslag til mat slik at jeg får best mulig utbytte av mat. 

Har allerede stort sett holdt søtsaker som brus, godteri og lignende til et minimum og omtrent kuttet det helt ut. Alkohol prøver jeg også å holde til et absolutt minimum. 

En vanlig dag kan se slik ut:

Frokost: 1-2 knekkebrød med makrell i tomat og et glass jus eller melk

Mellommåltid: frukt, som regel en banan

Lunsj: Brødskive/knekkebrød med div pålegg. som regel ost, salami 

Middag: fisk/kylling med fullkornsris og grønnsaker. 

Trenger nok mest tips til middagsretter. blir ofte litt lite tid til matlaging i hverdagen, så setter pris på forslag som er enkle og rask. Prøver å holde meg unna ferdigmat og lager helst fra bunnen av. Er mest redd for at jeg ikke varierer maten nok og ikke får i meg det jeg skal, særlig med tanke på treningen. 

For de som lurer på treningen, så trener jeg karate to ganger i uka. i tillegg til det prøver jeg å få til to styrkeøkter og en kardioøkt i uka. 

Håper noen kan ta seg tiden til å svare. Takk på forhånd :)

Anonymous poster hash: 0e9a0...412
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du ned i vekt har kosthold nesten alt å si, skal du stramme opp er det trening som gjelder

Anonymous poster hash: 371ce...c78
Skrevet

Mat for å stramme opp? Noe med mye stivelse, kanskje?

Anonymous poster hash: 71233...ee2
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Så lenge du trener og er flink på søtsaker og alkohol tror jeg du er golden.  :tommelopp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...