Gjest Sinedra Skrevet 23. september 2004 #1 Skrevet 23. september 2004 Jeg har samboer og vi har sex ca 4-6 ganger i uken. Har gått på p-piller i 4 år men har lyst til å slutte pga har gått opp 15 kg siden jeg begynte! Hvilke andre gode prevensjonsmidler fins det? Kondomer blir altfor dyrt i lengden med tanke på hvor ofte vi gjør det og pessar blir altfor planlagt, vanskelig med spontan sex da. Flere alternativer?
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2004 #2 Skrevet 23. september 2004 Dersom du har gått opp 15kg på 4 år, tror jeg ikke det har med p-pillene å gjøre. Noen merker en vektøkning med det samme de starter på pillene, men vekten øker ikke jevn og trutt etter som årene går pga. pillene... det skyldes nok andre ting. Jeg anbefaler yasmin eller p-plasteret evra, yasmin har mindre hormon en tradisjonelle p-piller, plasteret har enda mindre.
Gjest Ninakanin Skrevet 23. september 2004 #3 Skrevet 23. september 2004 Eller hormonspiral! Så slipper du å tenke på piller og plaster i fem år
Himmelblå Skrevet 23. september 2004 #5 Skrevet 23. september 2004 p-stav er noe nytt som er komt til norge nå. du får "operert" inn en liten stav i armen. Et veldig lite og enkelt inngrep. denne varer i tre eller fem år. har bare hørt positivt om den fra de jeg kjenner som har slik
Gjest Hillary.. Skrevet 24. september 2004 #6 Skrevet 24. september 2004 Dersom du har gått opp 15kg på 4 år, tror jeg ikke det har med p-pillene å gjøre. Noen merker en vektøkning med det samme de starter på pillene, men vekten øker ikke jevn og trutt etter som årene går pga. pillene... det skyldes nok andre ting. . Og du er...??? Sånt svar får man hos allmennleger og gynekologer som er kjøpt og betalt av legemiddelindustrien eller ikke har innsikt. "Det skyldes nok andre ting! Trøstespiser du, jenta mi?" Hormonell prevensjon har mye mer bivirkninger enn det man tror, og birvirkningene kan absolutt sette inn etter lang tids bruk. Hormonell prevensjon gjør at mange kvinner legger på seg kanskje 20 kilo i løpet av flere år.
angie Skrevet 25. september 2004 #7 Skrevet 25. september 2004 Har du hørt om LadyComp? Det er en slags datagreie som holder rede på når du har eggløsning. Du skal putte en dings i munnen hver dag til ett bestemt tidspunkt, og holde den der i noen sek. Da rgistrerer LadyCompèn dette. Den måler temperaturen, tror jeg det var. Det er en stund siden jeg leste brosjyre. Har tenkt å anskaffe meg en sånn selv, men det må vente til jeg får bedre råd. Den koster nemlig rundt 6000 kr, men den kan brukes i 2-3 generasjoner. Jeg synes det er verdt pengene, du slipper jo hormonstyret.. Om du synes forklaringen min var forvirrende,kan du jo gå inn på TVN text. Det står mer der
Gjest Anonymous Skrevet 25. september 2004 #8 Skrevet 25. september 2004 ...eller http://www.buenaventura.no
Gjest gjest1 Skrevet 26. september 2004 #9 Skrevet 26. september 2004 Jeg er kjempefornøyd med kobber-spiral. Ingen hormoner, og kjempebillig. Jeg har ikke merket noe til økte blødninger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå