Gå til innhold

Dine beste tips for å ikke kaste bort livet sitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagene tilbringer jeg stortsett hjemme når jeg ikke er på jobb eller universitet. Har få fag dette semesteret og jobber kun noen timer, det blir derfor tilbrakt mye tid hjemme foran pcn og tv. Egentlig burde jeg lest til studie eller gjort noe annet som f.eks å trene. Føler jeg på en måte kaster bort livet mitt her hjemme. Samtidig klarer jeg ikke å endre på det, jeg sliter med sosial angst og depresjon og det er derfor så vanskelig å komme seg ut av huset, men jeg blir jo bare mer deprimert av å kaste bort livet mitt.

Jeg trenger noen gode tips for hvordan jeg kan tvinge meg selv ut, spesielt nå i begynnelsen, tror jeg trenger å få en rutine på det. Jeg har bestemt meg så uendelig mange ganger på å få endret på dette, men det ender bare med at jeg holder ut i en uke for så å falle tilbake til samme gamle mønstere. Så hva er dine beste tips? har du vært i lignende situasjon? Hvordan endret du på det? 

Tusen takk for hjelp :)

Anonymous poster hash: 9e262...eb1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begyn på ett kurs av noe slag. Jeg meldte meg faktisk på magedanskurs (helt ute av min komfårsone) da jeg var på utveksling ett år i utlandet og ikke kjente noen. Kanskje blir du kjent emd noen nye, kanskje du bare lærer noe nytt, kanskje finner du en hobby du liker å drive med. I alle fall så har du betalt for og forpliktet deg til å møte opp et sted en gang i uken. Det hjelper på motivasjonen.

Anonymous poster hash: b4c73...a6c
Skrevet

Livet begynner utenfor komfortsonen. :)

Anonymous poster hash: daac6...75c
Skrevet

Dagene tilbringer jeg stortsett hjemme når jeg ikke er på jobb eller universitet. Har få fag dette semesteret og jobber kun noen timer, det blir derfor tilbrakt mye tid hjemme foran pcn og tv. Egentlig burde jeg lest til studie eller gjort noe annet som f.eks å trene. Føler jeg på en måte kaster bort livet mitt her hjemme. Samtidig klarer jeg ikke å endre på det, jeg sliter med sosial angst og depresjon og det er derfor så vanskelig å komme seg ut av huset, men jeg blir jo bare mer deprimert av å kaste bort livet mitt.

Jeg trenger noen gode tips for hvordan jeg kan tvinge meg selv ut, spesielt nå i begynnelsen, tror jeg trenger å få en rutine på det. Jeg har bestemt meg så uendelig mange ganger på å få endret på dette, men det ender bare med at jeg holder ut i en uke for så å falle tilbake til samme gamle mønstere. Så hva er dine beste tips? har du vært i lignende situasjon? Hvordan endret du på det?

Tusen takk for hjelp :)

Anonymous poster hash: 9e262...eb1

Jeg var slik som deg. Men jeg klarte å kaste bort livet mitt. Mitt tips er bit i det sure eplet så hardt du kan og prøv å bli der. Du ønsker å få selvtillit ved å fullføre graden sant?

Anonymous poster hash: e5682...9f9

Skrevet

Gjør noe som du opplever som meningsfullt. For meg er det meningsfullt med utdanning. Den vil jeg bruke til å hjelpe andre senere i livet.

For meg har de små tingene blitt viktig. Som å sove godt, spise godt (da mener jeg også at måltidet skal være hyggelig) og være i litt bevegelse i løpet av dagen. I tillegg er det viktig for meg å være ute i naturen. For meg er det meningsfullt å lære noe, så den tiden jeg bruker på KG gir meg mening i den forstand at jeg lærer noe om andre mennesker og det gir meg noe å føle meg nyttig som rådgiver/samtalepartner. Jeg har desverre altfor få diskusjonspartnere i den virkelige verden.

Anonymous poster hash: 84107...a22

• Liker 1
Skrevet

Livet begynner utenfor komfortsonen. :)

Anonymous poster hash: daac6...75c

nei

Anonymous poster hash: 6f3fd...8b9

Gjest Gjest_Balian de Ibelin
Skrevet

Gjør det du vil og ikke bry deg om hva andre mener.

Skrevet

Slett kontoen på Kvinneguiden! 

Det høres ut som om du kanskje ikke helt vet hva du vil. Ikke helt uvanlig. Mitt tips er at du finner ut hva du vil og så gjør du det uten å se deg tilbake. Og om du ikke helt vet hva du vil, så bestem deg for å bare prøve noe.

Lær deg et nytt språk. Et musikkinstrument. Les gode bøker. Hjelp noen som trenger det. Meld deg på et kurs eller en fritidsinteresse som virker gøy.

Lykke til!

:)

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Jeg bare hoppet i det. Engasjerte meg frivillig, og nå er jeg sjef i en kulurell vil-ikke-spesifisere-mer-greie. Har også meldt meg inn i studentforeningen. Merker at det er ganske dagligdagse opplevelser det gir meg, men det gir også mestringsfølelse, og har gjort mye for min del når det kommer til å dempe både angst og depresjoner. Ikke minst så treffer jeg masse flotte mennesker :)

Edit: Det fine med ting som dette er at det på en måte "tvinger" deg ut i starten. Jeg husker hvordan motviljen satt som grodd fast i meg i begynnelsen, men jeg hadde tross alt forpliktet meg, og det tok ikke lang tid før det ble en positiv ting i livet mitt. Det er fortsatt vanskelig noen dager, men det hjelper veldig å da måtte komme seg ut av huset synes jeg.

Endret av Raindrops

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...