siri1977 Skrevet 7. oktober 2015 #1 Skrevet 7. oktober 2015 (endret) Hei, Jeg tror ekteskapet er i ferd med å gå under.. og lurer på noen ting om det skjer. 1) Vi har 2 felles barn, og er gift - blir det da automatisk 50% delt ansvar? 2) Kan jeg eller ex flytte til en annen kant av landet (pga jobb osv) om det skjer, og hvor skal da barna bo - noe automatikk i dette? Jeg føler mannen min tar meg for gitt, og jeg sliter veldig... han viser omtrent ikke følelser for meg mer, og jeg føler ikke det er mulig å kommunisere med han lenger. Jeg orker ikke å bo med en som er likegyldig, og er redd for at vi ikke har en fremtid sammen. Jeg syns det er veldig vanskelig å gjennomføre skilsmisse pga barna :-( Noen råd?... Endret 7. oktober 2015 av siri1977
Rotemor Skrevet 7. oktober 2015 #2 Skrevet 7. oktober 2015 1. Det er aldri noen automatikk i hvor man skal bo etter en skilsmsse. Hverken for barn eller voksne. Dette må foreldrene selv avtale; Fortrinnsvis med hjelp av familievernskontoret. Man er forpliktet til å gå til mekling der fremtidig samarbeid og bostedsordning er en viktig del av samtalen. 2. Dersom en av foreldrene har daglig omsorg kan den, i prinsippet, flytte hvor han eller hun vil i landet. MEN: Det gjør man da helst ikke!! Da fratar man jo barna hyppig kontakt med den andre foreldren. Skilsmisse er vanskelig. man skal ikke lure seg til å tro noe annet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå