Gå til innhold

Foreldreansvar og flytting innenlands

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Jeg tror ekteskapet er i ferd med å gå under.. og lurer på noen ting om det skjer.

1) Vi har 2 felles barn, og er gift - blir det da automatisk 50% delt ansvar?

2) Kan jeg eller ex flytte til en annen kant av landet (pga jobb osv) om det skjer, og hvor skal da barna bo - noe automatikk i dette?

Jeg føler mannen min tar meg for gitt, og jeg sliter veldig... han viser omtrent ikke følelser for meg mer, og jeg føler ikke det er mulig å kommunisere med han lenger.

Jeg orker ikke å bo med en som er likegyldig, og er redd for at vi ikke har en fremtid sammen. Jeg syns det er veldig vanskelig å gjennomføre skilsmisse pga barna :-(

Noen råd?...

Endret av siri1977
Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Det er aldri noen automatikk i hvor man skal bo etter en skilsmsse. Hverken for barn eller voksne.

Dette må foreldrene selv avtale;

Fortrinnsvis med hjelp av familievernskontoret. Man er forpliktet til å gå til mekling der fremtidig samarbeid og bostedsordning er en viktig del av samtalen.

2. Dersom en av foreldrene har daglig omsorg kan den, i prinsippet, flytte hvor han eller hun vil i landet.

MEN: Det gjør man da helst ikke!! :) Da fratar man jo barna hyppig kontakt med den andre foreldren.

Skilsmisse er vanskelig. man skal ikke lure seg til å tro noe annet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...