AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #1 Skrevet 7. oktober 2015 Hei! Jeg har nettopp fått vite at hunden min ikke har vært registrert på mitt navn i ett år. Jeg har alt av papirer på hunden og har betalt en hel sum for henne. Igår så fant oppdretteren ut at hun ikke har vært registrert på meg på et år, og registrerte henne på seg selv. Nå vil hun ikke chip registrere hunden på meg. Hunden skal flytte til en venninne av meg som kan gå lange turer og gi henne et kjempe godt liv, men da vil hun ikke svare på det med chip registreringen. Har hun lov til å sette hunden på sitt navn når vi har kontrakt, kjøpt og betalt for hunden? Hva kan jeg gjøre? Anonymous poster hash: b185b...45f
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #2 Skrevet 7. oktober 2015 Hvis hunden står registrert på henne må du ha hennes underskrift for å endre eier. Siden hunden har hip må det foretaes et eier skifte hos Dyreidentitet, de har egne skjema dere kan fylle ut. Er hunden registrert på deg i NKK? Har du eierbevis? Har du fortalt oppdretter at du har planer om å overføre hunden til venninnen din? I såfall kan det være brudd på kjøpskontrakten. En del oppdretter krever nemlig hunden i retur hvis du tenker på omplassering/videre salg. HVa står i kontrakten din? Anonymous poster hash: 8e751...192
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #3 Skrevet 7. oktober 2015 Hvis hunden er registrert på oppdretter kan oppdretter kreve hunden tilbake. Hvis omregistreringen skjedde etter kontrakten ble skrevet, så er det lite du kan gjøre dessverre. Anonymous poster hash: 0961a...aaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå