Gå til innhold

Date mange eller vente på at den rette dukker opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sliten av å date. Møte nye menn, bli kjent og så skjer det ikke noe mer. Jeg merker at jeg begynner å føle meg oppbrukt og sliten. Jeg har mest lyst å ta pause fra hele opplegget, men føler ikke jeg har "tid" til det heller. Jeg er 34 år og føler at ting burde falt på plass nå. Noen som har samme erfaringer eller gode tips?

Anonymous poster hash: dbf9f...ce4
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sliten av å date. Møte nye menn, bli kjent og så skjer det ikke noe mer. Jeg merker at jeg begynner å føle meg oppbrukt og sliten. Jeg har mest lyst å ta pause fra hele opplegget, men føler ikke jeg har "tid" til det heller. Jeg er 34 år og føler at ting burde falt på plass nå. Noen som har samme erfaringer eller gode tips?

Innlegget ditt skriker jo nærmest at du trenger pause! 

Anonymous poster hash: 8d1bf...d2e

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg vet det. Er fysisk sliten nesten. Men tenker at jeg fyller snart 35. Sliter med tanker om jeg noengang kan få barn eller finne en ny partner. Så det er det som får meg til å fortsette... Men du har rett, burde absolutt ta en pause. 

TS

• Liker 1
Skrevet

Ting kommer sjelden rekende på en fjøl. Du kan jo være heldig og treffe noen sånn helt ut av det blå, men min erfaring er at det sjelden skjer. Om man ikke treffer nye folk, får man jo ikke noen kjæreste. Om man ikke naturlig treffer nye folk, f.eks. om det begynner en ny på jobb, det begynner en ny på fritidsinteresser, man plutselig får en ny kjekk nabo, så må man aktivt lete opp folk. 

Jeg hadde det som deg. Jeg var 33, og evig singel. Nettdatet til jeg hadde lyst til å spy. Jeg tok noen ukers pause innimellom, hadde blitt gal ellers. 

Men for et år siden traff jeg full klaff :) Fant Drømmemannen på sukker :)

Anonymous poster hash: 9eb03...291
  • Liker 2
Skrevet

Ting kommer sjelden rekende på en fjøl. Du kan jo være heldig og treffe noen sånn helt ut av det blå, men min erfaring er at det sjelden skjer. Om man ikke treffer nye folk, får man jo ikke noen kjæreste. Om man ikke naturlig treffer nye folk, f.eks. om det begynner en ny på jobb, det begynner en ny på fritidsinteresser, man plutselig får en ny kjekk nabo, så må man aktivt lete opp folk. 

Jeg hadde det som deg. Jeg var 33, og evig singel. Nettdatet til jeg hadde lyst til å spy. Jeg tok noen ukers pause innimellom, hadde blitt gal ellers. 

Men for et år siden traff jeg full klaff :) Fant Drømmemannen på sukker :)

Det er jo veldig bra for deg! :) Jeg har prøvd sukker, men det er mange der inne jeg aldri kunne tenke meg å date. Mange av de er faktisk de samme som var der når jeg var singel for noen år siden, med samme bilde! Jeg tror jeg er en sånn som må møte en mann via fritidsinteresser eller andre ting. Sukker har virkelig ikke vært min arena. Men det er som du sier, da går det egentlig på from og lykke. Skal jo godt gjøres å bare møte en tilfeldig et sted. 

Skrevet

Ta en pause i allefall på et par uker.. Phu

Anonymous poster hash: fc5db...f22

• Liker 2
Skrevet

Greien med nettdating er at 90% gjerne er helt uaktuelle. Det er da det er greit å kunne søke etter spesifikke ting. Blant annet etter nye brukere, så man ikke får side opp og side ned med folk som har vært der i fem år, og som man har sett tusen ganger før. 

Skrevet

Jeg har det som deg ts.Har tatt noen pauser innemellom,men føler terskelen for å hive seg uti datinggamet på nytt ofte blir enda større etter en pause.Og de tingene jeg hater med nettdating forsvinner heller ikke.

Så jeg har bestemt meg for å bare fortsette uten særlig pause.

Det jeg er blitt mer nøye med nå,er å ikke treffe menn hvis jeg ikke føler at jeg virkelig vil.Før tvang jeg med til å ta en første date med alle selv om jeg ikke lite dem utseendemessig.Så ble det masse sutrting og drama når jeg skulle kutte kontakten.

Så velg dine kandidater med omhu. Bedre å ha kontakt med bare en enn å skrive med flere som du ikke liker så godt.

Anonymous poster hash: 96568...a59
Skrevet

Jeg har det som deg ts.Har tatt noen pauser innemellom,men føler terskelen for å hive seg uti datinggamet på nytt ofte blir enda større etter en pause.Og de tingene jeg hater med nettdating forsvinner heller ikke.

Så jeg har bestemt meg for å bare fortsette uten særlig pause.

Det jeg er blitt mer nøye med nå,er å ikke treffe menn hvis jeg ikke føler at jeg virkelig vil.Før tvang jeg med til å ta en første date med alle selv om jeg ikke lite dem utseendemessig.Så ble det masse sutrting og drama når jeg skulle kutte kontakten.

Så velg dine kandidater med omhu. Bedre å ha kontakt med bare en enn å skrive med flere som du ikke liker så godt.

Er enig med deg der :) Lurer på en ting....hvor gammel er du og hvor lenge har du vært singel? 

TS

Skrevet

Er enig med deg der :) Lurer på en ting....hvor gammel er du og hvor lenge har du vært singel? 

TS

35 år.Har vært singel alltid egentlig..Hatt noen korte forhold innimellom,det siste for ca.2 år siden.Ellers har jeg bare datet.

Skrevet

35 år.Har vært singel alltid egentlig..Hatt noen korte forhold innimellom,det siste for ca.2 år siden.Ellers har jeg bare datet.

Hva tror du som gjør at du fremdeles er singel? Jeg lurer på om jeg har for høye forventninger. Kanskje det ikke er forelskelsen jeg skal gå etter, men slå meg til ro med å bare å like en. For det har ikke manglet på "friere". Men merker at det er ikke alle jeg har lyst å være med :(

Skrevet

Hva tror du som gjør at du fremdeles er singel? Jeg lurer på om jeg har for høye forventninger. Kanskje det ikke er forelskelsen jeg skal gå etter, men slå meg til ro med å bare å like en. For det har ikke manglet på "friere". Men merker at det er ikke alle jeg har lyst å være med :(

Tidligere har jeg ikke hatt lyst på kjæreste.Har aldri hatt særlig lyst på barn heller,så det har ikke hastet for meg å bli etablert.Har tenkt at jeg bare vil vente til jeg treffer noen jeg virkelig liker,istedetfor å gå rundt å lete men så er det jo sånn som AB#4 skriver at ting sjelden kommer rekene på en fjøl.

Har alltid hatt mange menn som har vært interessert,og er nok litt kresen ja.Noen av de jeg har møtt har vært helt desperate etter å bli sammen med og få barn med meg.Da skygger jeg banen.Det har nok mye med å gjøre at jeg ikke har likt de godt nok.Jeg klarer ikke å late som,hvis jeg ikke føler noe,om du skjønner?Da vil jeg heller være alene.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg tror slikt dukker opp når du minst venter det eller når du slutter å tenke på det er du klar. Tror jeg da :) Jeg har alltid merket det etter en date eller to, om det er noe der. Syntes også det er helt greit å ta opp framtidsplaner selvom man ikke har vært sammen i århundrer. Orker ikke sånn kanskje-opplegg. 

Jeg har gått etter "alt som er kanskje er egentlig nei"  ;) hehe. Er nå forlovet! Han dukket opp når jeg bestemte meg for å være alene...

Endret av Fjellgeit1
  • Liker 3
Skrevet

Skjønner deg utrolig godt TS.
Jeg har bare hatt et par kjærester i begynnelsen av 20 årene, og så vært singel de siste 10 årene. Dating i 1-3 mnd telles ikke.

Men jeg var dritt lei av dating, og få den i trynet "han kommer når du minst venter det"
Jeg hadde perioder jeg datet mange, flere i uka, ble som oftest med den ene for jeg merker fort om det er kjemi til å bli noe mer der... som oftest var det gjensidig, så det var greit. 
Problemet var at jeg etter hvert ikke klarte å skille den ene daten fra den andre, man snakker jo om mer eller mindre de forskjellige tingene. Jeg begynte å spørre om de samme tingene til samme person, noe han nettopp hadde svart på og ja... hele ble litt flaut. Da fant jeg ut det var på tide med pause :P

Har vært på periodedating, ny guts, for så å bli dritt lei. 
Tinder, sukker, "mast" på venner om de har noen single venner. 

Men så fant jeg en kar på facebook helt tilfeldig, det viste seg at vi hadde felles kjente. Jeg tok kontakt med han som var felles bekjent og det gikk 5 min så hadde jeg fått melding av han jeg leta opp på facebook. 
Vi begynte å snakke sammen og møttes samme kveld. 
Det er et år siden, i dag er vi forlovet og skal gifte oss til neste år. (dette er ikke for å gni noe inn, men for at si at det er ikke for sent)
Jeg var 34 år da vi møttes.

Som Fjellgeit1 også sier, det skal være greit å snakke om fremtiden på date. Nå virker det som alle som har svart er voksne folk, og man har ikke tid til å date en lengre periode, for å "prøve" om det fungerer eller ikke som når man er 20 år...
De fleste som dater ønsker jo å finne en fast partner og jeg tror de guttene som er det også er åpen for å snakke om det.

Anonymous poster hash: 28d02...3f3
Skrevet

Jeg tror slikt dukker opp når du minst venter det eller når du slutter å tenke på det er du klar. Tror jeg da :) Jeg har alltid merket det etter en date eller to, om det er noe der. Syntes også det er helt greit å ta opp framtidsplaner selvom man ikke har vært sammen i århundrer. Orker ikke sånn kanskje-opplegg. 

Jeg har gått etter "alt som er kanskje er egentlig nei"  ;) hehe. Er nå forlovet! Han dukket opp når jeg bestemte meg for å være alene...

Veldig godt poeng du tar opp der. Alt som er kanskje er egentlig nei. Jeg har datet mange "kanskje" det siste året. SKjønner ikke hva jeg har drevet med. Straffer nok litt meg selv for å ha truffet de som jeg egentlig har vært så giret på. Jeg har nå vært på to dater med en "kanskje". Han er giret, han sier at jeg er hans vil jeg vil ha han. Jeg må uansett ha en smule lenger tid enn  to dater. Det har hendt tidligere at et par av de der  jeg har tenkt "kanskje" har blitt ja etterhvert. Tenker at det muligens skjer med han her også, men er veldig usikker...Når jeg skriver det her så ser jeg at han havner nok i nei-boksen :( Men det er akkurat dette som gjør meg så sliten. Hele vurderingsevnen min er ute og kjører. 

TS

Skrevet

Du har nok litt andre følelser en meg TS (innlegg #14)
Jeg merker med en gang om det er ja eller nei, for meg er det ikke noe kanskje. 
Men det sier du jo selv at du har datet flere ganger så går det over til ja... Det betyr jo for din del at du må på mer en en date med dem :)
Selv hadde jeg nok datet flere på en gang, jeg hadde ikke følt meg bundet til en, så lenge man bare tar en kaffe og prater sammen. 

På den annen side så hadde jeg perioder som jeg var så "desperat" etter å være sammen med noen at jeg "hold på" med en i 10 mnd. Han var ikke noe bra og vennene mine klarte han ikke. Jeg likte han ikke så godt jeg heller, han var ok. Men jeg synes det var så deilig å komme hjem til noen etter jobb, sitte og se på tv sammen, bare de hverdagslige tingene. 
Men til slutt klarte jeg ikke mer, det var ingenting mellom oss. Og jeg fant ut at jeg ville heller være alene, lit trist/ensom til tider, men heller alene en i et forhold med en som bare er halvveis. 

Skrevet

Du har nok litt andre følelser en meg TS (innlegg #14)

Jeg merker med en gang om det er ja eller nei, for meg er det ikke noe kanskje. 

Men det sier du jo selv at du har datet flere ganger så går det over til ja... Det betyr jo for din del at du må på mer en en date med dem :)

Selv hadde jeg nok datet flere på en gang, jeg hadde ikke følt meg bundet til en, så lenge man bare tar en kaffe og prater sammen. 

På den annen side så hadde jeg perioder som jeg var så "desperat" etter å være sammen med noen at jeg "hold på" med en i 10 mnd. Han var ikke noe bra og vennene mine klarte han ikke. Jeg likte han ikke så godt jeg heller, han var ok. Men jeg synes det var så deilig å komme hjem til noen etter jobb, sitte og se på tv sammen, bare de hverdagslige tingene. 

Men til slutt klarte jeg ikke mer, det var ingenting mellom oss. Og jeg fant ut at jeg ville heller være alene, lit trist/ensom til tider, men heller alene en i et forhold med en som bare er halvveis. 

Jeg har også hatt en sånn som jeg har hatt som en back-up i ca ti mnd. Han er vill etter meg i følge han selv. Smart og oppegående på alle måter. Men han er litt nerdete og jeg føler ikke den sterke forbindelsen eller kjemien som jeg har når jeg blir forelsket. Men jeg tenker at kanskje jeg burde satset på han. For da hadde iallfall jeg sluppet all denne datingen. For jeg har også hatt sånn turbo-dating og det er sliter på. Noen har vart et par måneder faktisk, men der har det vært ting som har gjort at det ikke har fungert. Det er akkurat som med en gang jeg finner ut at noen som er halvveis interessert eller jeg synes er halvveis interessante så må jeg date de eller håper på at dette er mannen i mitt liv. Sier nesten aldri nei til noen som spør. For et liv altså :P

TS

Skrevet

Veldig godt poeng du tar opp der. Alt som er kanskje er egentlig nei. Jeg har datet mange "kanskje" det siste året. SKjønner ikke hva jeg har drevet med. Straffer nok litt meg selv for å ha truffet de som jeg egentlig har vært så giret på. Jeg har nå vært på to dater med en "kanskje". Han er giret, han sier at jeg er hans vil jeg vil ha han. Jeg må uansett ha en smule lenger tid enn  to dater. Det har hendt tidligere at et par av de der  jeg har tenkt "kanskje" har blitt ja etterhvert. Tenker at det muligens skjer med han her også, men er veldig usikker...Når jeg skriver det her så ser jeg at han havner nok i nei-boksen :( Men det er akkurat dette som gjør meg så sliten. Hele vurderingsevnen min er ute og kjører. 

TS

Kanskje blir som regel aldri ja, uansett hvor mange dater man går på. Da føler jeg at det ikke er genuint. Enten skjer det utifra lengre vennskap eller så merker du gnisten veldig tidlig.

Jeg har latt meg rive med av menn som er mer giret enn meg. Sier masse fine ting og legger deeee fremtidsplanene. Jeg kjente hele tiden en liten tvil, men jeg tvilte på min egen dømmekraft. In the end sårer man bare andre håpfulle og blir mer usikker selv.

Bare ikke kjøpslå! "han er kanskje ikke så fin/smart, men han er snill da", du må føle det i hele deg - alt fra hodet til musa. Du må like quirksene, for de forsvinner ikke. Tror du må slå deg til ro med deg selv først. En dag dukker han opp (klisjeeeee), enten det er backupen eller en du møter på butikken i morgen eller om to år. 

Skrevet

Kanskje blir som regel aldri ja, uansett hvor mange dater man går på. Da føler jeg at det ikke er genuint. Enten skjer det utifra lengre vennskap eller så merker du gnisten veldig tidlig.

Jeg har latt meg rive med av menn som er mer giret enn meg. Sier masse fine ting og legger deeee fremtidsplanene. Jeg kjente hele tiden en liten tvil, men jeg tvilte på min egen dømmekraft. In the end sårer man bare andre håpfulle og blir mer usikker selv.

Bare ikke kjøpslå! "han er kanskje ikke så fin/smart, men han er snill da", du må føle det i hele deg - alt fra hodet til musa. Du må like quirksene, for de forsvinner ikke. Tror du må slå deg til ro med deg selv først. En dag dukker han opp (klisjeeeee), enten det er backupen eller en du møter på butikken i morgen eller om to år. 

Ja, det med kjøpslå har du rett i. Tror jeg alltid kommer til å se etter noen andre helt ubevisst hvis jeg blir sammen med han. Det er bare alderen min jeg tenker veldig mye på. KJempeteit, men sånn er det :( Har ikke lyst å være singel lenger. Samtidig så synes jeg som sagt at dette begynner å ta på kreftene. 

Skrevet

Høres ut som du trenger en pause. 
Nesten så man blir deperimert av å gå sånn og tenkte og håpe og vente... 
Drit i dating i en periode, kanskje frem til januar? Slapp av og tenk på deg selv, nyt deg selv litt og ikke tenkt at du må finne noen. Det er uansett viktig å trives i eget selskap også...
Så har du ny guts til neste år :D
Får også lagt unna alle disse kanskjene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...