Beccy87 Skrevet 6. juli 2016 Forfatter #401 Del Skrevet 6. juli 2016 23 timer siden, Weebs skrev: Å min gud! Det er faktisk ikke lov å komme med sånne kommentarer på en sur måte uten noe som helst tegn på forhånd. Dette må du ikke legge på deg i det hele tatt. Håper du greide å forklare hva du mente på en konstruktiv måte. IKKE lett, I know Håper på en bedre dag i morgen! Og flink som trente forresten! 12 timer siden, Runforit skrev: Hadde mannen min lest det så hadde han nok personlig dukket opp på døren og filleristet gubben din....say what????? Her hadde det nok kommet diverse gloser og "Jeg fødte for under et år siden, er f***** gravid IGJEN før barnet vi hadde startet i barnehage, kroppen min har ikke engang kommet over forrige fødsel og nå LAGER JEG enda en arving til deg fordi spermen din bare MÅTTE infisere kroppen(ja infisere for det er dagen man føler hele kroppen er som en plagsom infeksjon når man er gravid) og du klager på at JEG ikke hjelper nok til???? Hva eksakt er DIN gyldige grunn for å være så sliten at du ikke kan vaske leiligheten én gang alene uten å klage????" Nuff said. 10 timer siden, Chandra skrev: Tror jeg bare signerer @Runforit jeg! Syntes du var flink som dro på treningssenteret. Deilig å endelig ha litt energi til noe annet, og det må man jo nyte! Tror mannfolka glemmer hvor mye jobb det er å lage en baby noen ganger. 8 timer siden, j86 skrev: Signerer runforit jeg også her altså! Men han har kanskje kommet med en unnskyldning etterpå? Ofte at slikt bare blir slengt ut uten at det egentlig var ment så vondt som det hørtes ut. 4 timer siden, Saltsild skrev: Jeg er veldig enig med runforit jeg også. Jeg hadde krevet en unnskyldning fra han snarest. Jeg skjønner at det er sinnsykt stressende med barn og alt det der (vi har jo en selv) og det er lett å blåse opp på hverandre, men noe sånt! Når du tar vare på deg selv og trener. Hvis man vil ha hjelp så MÅ jo begge to være hjemme? Nei vettu hva. Det er ikke greit. Dere er fine hele gjengen! Takk for støtten, vi har skværet opp nå! Det er ikke ofte vi krangler, bortsett fra to episoder midt i verste barseltiden så er vel dette den største krangelen vi har hatt sånn sett. Og nei @Weebs, jeg var på ingen måte saklig eller konstruktiv i går.... Det var vel mye derfor alt gikk skeis. Fordi jeg var sliten og han var sliten og Trollet er litt vanskelig nå, sover fortsatt dårlig, sutrer mye på dagen, jeg har jo fire millioner følelser i løpet av tre sekunder her med alle hormonene mine så da ble vi rett og slett som to trassige 3-åringer begge to. Litt sånn ''du er dum'' ''nei du er dum'' ''nedda'' ''jodda'' opplegg... Så etter å ha kranglet litt til fordi begge insisterte på å ta ut av vaskemaskinen (for ingen ville jo være den som ikke gjorde noe ) sent i går kveld så la vi oss litt sånn halvfurt, men i dag har vi fått pratet ordentlig ut. Det er jo bare å forvente at det kan bli litt krangling og diskusjoner fremover nå, vi tror vi er slitne nå liksom.. bare vent et halvt år, eller på denne tiden neste år når vi er like mange barn som voksne. DA blir vi nok slitne da! Så det handler jo bare om å ikke hisse seg opp og ta alle kamper, men heller svelge et par kameler og velge sine ord litt mer med omhu. Kunne diskutere saklig isteden for å fly i fistel for hver minste ting. Jeg skylder på hormonene! (Og jeg tror helt ærlig han er påvirket også for er om dagen så satt han å grein mens han så på Bondi Vet og en hund som haltet eller noe.. ) For han mente det jo selvfølgelig ikke sånn at jeg ikke gjorde nok hjemme, han var bare trøtt og lei der og da.. Han har sagt unnskyld og jeg har sagt unnskyld, vi lagde middag sammen, nå er vi venner igjen og om jeg ikke tar helt feil så blir det kanskje litt makeup sex på oss i kveld også. Mihihih! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 6. juli 2016 #402 Del Skrevet 6. juli 2016 Så bra! Når jeg tenker meg om kan jeg også lire av meg en del teite ting usaklige ting til mannen når jeg er sliten og trøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 6. juli 2016 #403 Del Skrevet 6. juli 2016 Må jo bare le av den vaskemaskinsituasjonen, kjenner meg så altfor godt igjen i måten å krangle på. Bra stemningen er bedre, og ellers må jeg jo bare signere de andre her i alt det smarte de sa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 7. juli 2016 #404 Del Skrevet 7. juli 2016 Det har ofte en tendens til å bli slik når man er sliten. Små ting blir blåst helt ut av proposjoner. Godt at dere er flinke til å snakke sammen og reparere. Og så flink du er som kom deg på trening! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 7. juli 2016 #405 Del Skrevet 7. juli 2016 Åååh, her har det skjedd ting ja! Bølle på vei, gratulerer så masse Mannen din var dust, og det vet han helt sikkert, men er han som min så nekter han å innrømme det Håper det roer seg litt nå da, at dere slipper de verste vi-er-slitne-og-tar-det-ut-på-hverandre-kranglene. Det er VELDIG lov til å være sliten og sur og lei og sliten og sliten når man er gravid med nummer to før nummer en har lært seg å gå. Du er råflink som trener! Det er mer enn jeg gjør Full sympati herfra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 9. juli 2016 Forfatter #406 Del Skrevet 9. juli 2016 12 uker i dag og det har vi feiret med taco og cola til middag! Merker på formen at jeg har mer energi igjen nå og har ikke vært kvalm på flere dager så det er veldig deilig! Magen har begynt å komme også, nå er jeg jo fortsatt tjukk fra forrige gang så jeg håper de rundt meg på jobb bare tror jeg har fortsatt å spise litt for mye sjokolade for jeg ser i alle fall at jeg fyller ut uniformen min mer nå enn jeg gjorde for en mnd siden. Skulle egentlig trent i dag men valgte å nyte litt sol isteden så får jeg heller ta det igjen i morgen. Jeg har bare gått opp en halv kilo hittil siden positiv test og med de ekstra kiloene jeg har fra før så er jeg veldig fornøyd med det. Håper å unngå å gå opp mer en 1,5kg til i løpet av den neste måneden, da har jeg tatt igjen meg selv fra forrige gang. Jeg slanker meg ikke altså! Jeg bare spiser ikke alt jeg kommer over slik jeg gjorde sist og håper på å kunne fortsette å ha en god form hele dette svangerskapet. Hadde håpet å kunne vente litt til med å si det på jobb. Vi venter fortsatt på at lønnsforhandlingene skal bli ferdigstilte på fagforeningsnivå før vi kan gå videre og forhandle lokalt. Jeg har jo lenge ønsket meg ganske mye mer i lønn, men siden jeg ble gravid og var ute i perm så har det ikke føltes riktig å prøve å forhandle meg til noe. Nå derimot har jeg lagt inn et ''krav'' og jeg er redd for at de skal holde igjen når de finner ut at jeg er gravid igjen (selv om det ikke er lov).... Så jeg får bare se hvor lenge jeg kan skjule det, vi blir uansett å vente til etter vi har vært på tidlig UL neste uke, 5 dager igjen nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 11. juli 2016 Forfatter #407 Del Skrevet 11. juli 2016 Sitter å griner fordi en VG reklamen på tv er så fiiiiiiin! (den med hun gamle damen som følger med på fotballresultatene på mobilen og steller i stand mat hver gang Man U scorer!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 11. juli 2016 #408 Del Skrevet 11. juli 2016 Hormonene herjer skjønner jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 12. juli 2016 Forfatter #409 Del Skrevet 12. juli 2016 Nå har jeg hatt to fiiiine fridager sammen med mann og barn. I går hadde vi tenkt oss ut på tur for å sjekke et mulig område å kjøpe leilighet i, men før vi hadde rundet kvartalet så høljet regnet ned og vi ble ''fanget'' under et tre i et kvarter før vi bestemte oss for å bare gå innom butikken og tusle hjem som to og en halv druknede katter isteden. Siden jeg fikk sove ultra lenge i går så tok jeg med meg Trollet og dro på besøk til mammaen min slik at mannen skulle få litt fred og ro i dag. Der var det bare god stemning og vafler. Det ser ut som Trollet endelig er på vei ut av den regnskyen han har rotet rundt i flere uker nå for humøret har vært på topp i hele dag (med unntak av en liten halvtime der jeg optimistisk trodde vi skulle kunne dusje sammen før mat, der tok jeg feil! hæsjtægg-dustemamma) Ellers kan jeg meddele at de to bh-ene jeg kjempet til meg i riktig størrelse for ca to uker siden nå straks er for små... Før jeg ble gravid med Trollet så var jeg en perfekt 75C, trengte ikke prøve bh-ene en gang, alle bare passet og hele verden var full av blomster og regnbuer. Så i løpet av svangerskapet så vokste de seg til to enorme vannmeloner og jeg fant egentlig aldri ut hvilken størrelse jeg burde hatt, noe sånt som 90E eller noe i den duren. Så sluttet jeg å amme og slanket meg litt og endte da opp for to uker siden med å prøve bher igjen for første gang på flere år og endte med 85B og nå er altså de også på vei til å bli for små i cupen. Jeg dævver! Mannen er jo lykkelig men fyttirakkern jeg håper de ikke blir eeeenda større nå, jeg savner de ''små'' puppene mine jeg!!! Det var dagens utblåsning og siden jeg har hatt ordentlig Søndags-følelse i hele dag så ønsker jeg dere alle en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 14. juli 2016 Forfatter #410 Del Skrevet 14. juli 2016 I dag møtte vi mamma etter jobb og lot henne trille avgårde med Trollet mens mannen og jeg gikk avgårde alene sammen. Det er faktisk første gang vi har vært alene sammen mens noen andre har hatt Trollet og det var både rart og fint på en gang. Vi burde nok bli flinkere til å utnytte oss av korte stunder som dette hvor mamma eller søsteren min kan ta Trollet noen timer, men jeg har egentlig ikke følt noe stort behov for det enda... Det kommer vel etterhvert, og sikkert mer nå når vi skal få en til. For grunnen til det hele var jo at vi hadde time for tidlig UL! Der fikk vi se en frisk og fin liten Bølle som tilsynelatende hadde alle interne og eksterne deler på riktig plass. Fikk også målt både nese og nakke og det så fint ut det og! Hjertelyden ble målt til 158 og som den overtroeren jeg er så har jeg jo lest meg opp nok på kjerringråd til å vite at det skal bety at det er en liten jente der inne. MEN så vet jeg jo at Trollet hadde varierende hjertelyd fra 140 til 160 gjennom hele tiden han var der inne og han kom jo ut med tydelig utovertiss... såååå... jeg kan vel ikke sette all min lit til det.. Jeg har siden positiv test holdt alt av følelser og tanker litt på avstand med vilje. Har liksom ikke villet se for meg noe før jeg fikk vite med sikkerhet at den der inne er ok, så nå skal jeg tillate meg sånne små ting som å fantasere om en liten jente-bølle eller en liten gutte-bølle og hvordan det kommer til å bli å bli en familie på fire (!). Tenk det da! Vi skal bli FIRE! Hjelpes meg for et styr det kommer til å bli! Så nå er det fritt frem for å fortelle resten av verden om Lille-Bølle og jeg tror kanskje jeg skal benytte meg av sjansen neste gang noen på jobb slenger ut en kommentar som ''Ja frister det med en til da Beccy?!'' og svare noe sånt som ''tja, vi får en til i januar da så...'' for de kommentarene kommer faktisk litt for ofte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 14. juli 2016 #411 Del Skrevet 14. juli 2016 Jaa! Tidlig UL synes jeg var FANTASTISK! Åå, så bra at alt så fint ut! Passer det med et gratulerer? Vet ikke. Men gratulerer! Jeg tenkte også "jente" med en gang jeg leste 158 Det er vel egentlig en myte, meeen.... Håper noen på jobb kommer med en sånn kommentar snarest. Da må du fortelle hvordan det går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 14. juli 2016 #412 Del Skrevet 14. juli 2016 Hurra for tidlig ul og perfekt liten sprell i magen!! Hjerterytmegreiene er i alle fall totalt uforutsigbart, her varierte den også enormt mye. Men uansett blir det jo en liten person! Og tenk så mye glede både de og dere får av at de er så tette. Jo, klart det blir slitsomt som bare pokker, men de kommer til å være på samme nivå og sted når det gjelder alt mulig. Den ferien som passer den ene passer også den andre, og så videre. vi krangler forresten også likt som dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 15. juli 2016 Forfatter #413 Del Skrevet 15. juli 2016 23 timer siden, Weebs skrev: Jaa! Tidlig UL synes jeg var FANTASTISK! Åå, så bra at alt så fint ut! Passer det med et gratulerer? Vet ikke. Men gratulerer! Jeg tenkte også "jente" med en gang jeg leste 158 Det er vel egentlig en myte, meeen.... Håper noen på jobb kommer med en sånn kommentar snarest. Da må du fortelle hvordan det går! Ja det synes jeg nesten passer, så TAKK! Det er jo mange sånne kjerringråd og myter rundt om kring og jeg går jo fortsatt rundt og nesten er litt sur fordi jeg ikke har blitt kvisete og kjempe stygg, siden det også skal være tegn på jente.... 22 timer siden, lille_frosk skrev: Hurra for tidlig ul og perfekt liten sprell i magen!! Hjerterytmegreiene er i alle fall totalt uforutsigbart, her varierte den også enormt mye. Men uansett blir det jo en liten person! Og tenk så mye glede både de og dere får av at de er så tette. Jo, klart det blir slitsomt som bare pokker, men de kommer til å være på samme nivå og sted når det gjelder alt mulig. Den ferien som passer den ene passer også den andre, og så videre. vi krangler forresten også likt som dere En bitte liten person inni meg! Jeg ser også for meg det at de kommer til å få veldig mye glede av hverandre når de er så tette. Det blir helt klart veldig mye stress nå de første to årene, men etter det så tror jeg det blir mest fint. Hihi, så greit å vite at vi ikke er helt håpløse (evt. at vi er like håpløse som andre par ) ___________________________________________________________________ I dag var det selvfølgelig ingen som sa noen ting på jobb om barn. Jeg gikk å lurte på om jeg skule hoppe ut med ''hei hei dere! Hør her da, jeg bare måååå fortelle!!'' Meeeen så må jeg jo ikke det, hadde det ikke vært for at magen bare blir større og større nå så kunne jeg godt holdt det hemmelig en stund til. Jeg føler litt jeg skylder sjefen å si det fordi hun trolig trenger litt tid på å finne vikar til meg og jeg må nok ha litt tilpassing etterhvert.. Men det haster egentlig ikke så mye det heller. Har fri nå i helgen også jobber jeg bare tre dager neste uke før vi reiser på feire i en uke så vi får se om jeg blir å si noe da. Ellers risikerer jeg kanskje å komme tilbake til en uniform som ikke passer. I morgen tidlig er det jeg som skal stå opp med Trollet så mannen får sove litt ekstra. Nettene har helt klart blitt bedre her i det siste og nå er han ofte bare våken en gang i løpet av natta, og det to siste dagene har han sovet helt til 6.30 også!! Håper, håper, håper det er tilfellet i morgen også. Han viser uansett tendenser til å like den personen som står opp med ham best på daglig basis, så det skal bli godt å få tilbake mammagutten min. Nå er han nemlig så pappadalt blitt at halvparten hadde vært nok. Når mannen går ut på verandaen for å røyke så iler Trollet bort til døra og sitter med nesa trykt inn i glasset helt til han kommer inn igjen. Og tidligere i dag når mannen gikk en tur på butikken så ble Trollet stående å banke på ytterdøra og hyle fordi han ikke fikk være med. Så bortsett fra å komme meg en tur på trening så er planen bare å kose meg med Trollet mitt hjemme i hele morgen. Blir det fint vær så stikker vi kanskje ut en tur og mater endene, for det er så gøy at han nesten triller ut av vogna i latter og iver! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 15. juli 2016 #414 Del Skrevet 15. juli 2016 Ååååå så koselig med UL og at alt er ok 💖 Gratulerer! Tenk at du blir mamma IGJEN snart 😳 Blir spennende å se hva det blir 😬 Er inne på tanken om en liten en til vi også, men tenkte å vente et år til. Synes det er tett nok 😜😜😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 15. juli 2016 #415 Del Skrevet 15. juli 2016 Her vil jeg følge med! Er jo ca like langt på vei vi, du er vel en uke eller to lenger enn meg (er på mobilen, så ser ikke om du har ticker). Innbiller meg at jeg har vært innom her og lest før, men glemmer stort sett av alle de trådene jeg ikke har på mine innlegg. Preggobrain er på plass med andre ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 15. juli 2016 #416 Del Skrevet 15. juli 2016 Gratulerer, tenk at om litt over et halvt år (?) er dere fire stykker! Jeg er kanskje litt misunnelig, selv om det nok blir slitsomt og. Typisk at ingen sier noe på jobb, men likte det planlagte svaret ditt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 19. juli 2016 Forfatter #417 Del Skrevet 19. juli 2016 Den 15.7.2016 at 21.35, Runforit skrev: Ååååå så koselig med UL og at alt er ok 💖 Gratulerer! Tenk at du blir mamma IGJEN snart 😳 Blir spennende å se hva det blir 😬 Er inne på tanken om en liten en til vi også, men tenkte å vente et år til. Synes det er tett nok 😜😜😜 Ja vi hadde jo tenkt å vente til etter nyttår med å begynne prøvingen eeeeegentlig vi også... Sånn kan det gå! Den 15.7.2016 at 22.28, sitronkake skrev: Her vil jeg følge med! Er jo ca like langt på vei vi, du er vel en uke eller to lenger enn meg (er på mobilen, så ser ikke om du har ticker). Innbiller meg at jeg har vært innom her og lest før, men glemmer stort sett av alle de trådene jeg ikke har på mine innlegg. Preggobrain er på plass med andre ord Hei hei! Så hyggelig med noen som er nesten like langt på vei da! Hvordan føler du deg? Har du dagbok? Den 15.7.2016 at 22.41, Porcelain skrev: Gratulerer, tenk at om litt over et halvt år (?) er dere fire stykker! Jeg er kanskje litt misunnelig, selv om det nok blir slitsomt og. Typisk at ingen sier noe på jobb, men likte det planlagte svaret ditt! Takk! Ja det er fortsatt ingen på jobb som vet noe, typisk at sjansen ikke har kommet nå når det føles ok å si det! __________________________________________________________________________________ Tiden flyr avgårde her nå, har jo ikke tid til å være så mye på KG lengre nå når all ledig tid går med til å spille Pokemon Go! Neida, joda, neida joda Jeg er egentlig for gammel til at jeg likte Pokemon når det var populært sist, vet at lillebroren min (som er to år yngre) var kjempe fan, mens jeg var akkurat blitt så gammel at jeg ''var for kul til sånt barnslig tøys'' NÅ derimot er jeg voksen nok til å innrømme at jeg synes det er kjempe gøy selv om jeg ikke forstår så mye enda! Mannen har også kastet seg på bølgen og har vært ute å lett med barn i vogn på jakt de siste dagene. Tror faktisk ikke Trollet har fått så mye frisk luft siden jeg var i perm og mannen er i ferd med å få en farge som nesten kan kalles gylden i ansiktet og på armene. Sporter straks et rimelig sexy ''barnevogn skille'' med armer som er brune på oversiden og kritthvite på undersiden. På Søndag var vi på besøk hos min mormor og fortalte henne at hun skal bli Oldemor igjen. Hun ble glad og sa hun hadde sett det på meg når jeg kom... Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det... Ellers er det bare en dag igjen på jobb for min del før jeg har en hel uke fri! Vi reiser til Kristiansand på Fredag for å hilse på familien til mannen igjen og flere av dem har ikke sett Trollet siden jul, og prater heller ikke med hverandre så det skal bli meg et fint puslespill å legge. MEN jeg har sagt klart fra til mannen denne gangen at jeg GIDDER ikke engasjere meg, jeg blir med som passasjer og ingenting annet. Han får legge alle planer om hvem, hva og hvor. Dere kan jo gjette selv hvor mange planer som er lagt til nå.... Det blir forhåpentlig litt koselig og ikke bare kjempe, kjempe stressende. Vi skal bo hjemme hos svigermor og jeg hater å bo hjemme hos noen andre, klare liksom ikke slappe av... Heldigvis bare en lang helg så vi skal opp igjen på Mandagen også har jeg fortsatt to dager fri for å hente meg inn igjen dersom det skulle bli ordentlig slitsomt der nede Var også en snartur innom H&M igjen i går og fikk ordnet meg to nye bh-er (i størrelse 85C denne gangen blah, håper det stopper der!), et par gravidbukser (som jeg ikke har tenkt å begynne å bruke helt enda) og kaaaaanskje en kjole jeg kan bruke til bryllupet jeg skal i i August. Har aldri vært en pynte jente og synes kjoler er kjempe vanskelig og nå når jeg skal gå rundt å være gravid men såpass tidlig at magen ikke er så stor heller så er det ekstra trøbblete. Hæsjtægg-first-world-problems Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 21. juli 2016 #418 Del Skrevet 21. juli 2016 Man skulle fått tilsendt perfekt BH på blå resept i forbindelse med graviditet og fødsel altså. Fytti, det er vrient å finne en som passer, ser ok ut og føles bra. Og som ikke koster halve lønninga....!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 21. juli 2016 #419 Del Skrevet 21. juli 2016 Mine pupper forandret seg ikke under graviditeten de. Annet enn at areloaen bli mørkere. Ser nå at jeg kanskje ikke skal furte over at jeg ikke fikk oppleve stoooore pupper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 21. juli 2016 #420 Del Skrevet 21. juli 2016 12 timer siden, Nori skrev: Mine pupper forandret seg ikke under graviditeten de. Annet enn at areloaen bli mørkere. Ser nå at jeg kanskje ikke skal furte over at jeg ikke fikk oppleve stoooore pupper. Ikke furt du, Nori. Det er ikke gøy når de ikke er store lenger. Det vises nemlig at de har vært større Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå