AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #1 Skrevet 7. oktober 2015 Hei, jeg er en mann med lår som måler ca. 61cm på det tjukkeste, og jeg merker at når jeg sitter eller ligger i sengen, ser det ikke sprekt ut. Har heller ikke de lengste beina. Med tynn mener jeg rundt 80 kg og 186cm høy, har armer og overkropp tynne som streker, mens lårene og leggene ser mindre "lean" ut enn hva jeg ønsker. Virker som det er mest muskler, samme gjelder rumpa, som stikker ut. Jeg har ikke brede hofter btw. Jeg trener kun kardio, og jeg har begynt å trene økter rett etter jeg har stått opp (uten å spise) fordi jeg har lest det skal gjøre musklene mindre. Jeg hadde ikke dette problemet når jeg var 11 år. Da sto alle kroppsdelene i stil med hverandre, men når jeg begynte å småspise, og fettet gradvis la seg på kroppen, fikk jeg fort en kropp jeg ikke liker. Hvor mye må jeg gå slanke meg for å redusere omkretsen til tja... 54 cm? 10 kg? Alt jeg ønsker meg er tynnere lår, overkroppen kommer etterpå. Takk! Anonymous poster hash: 54511...927
MinnisMus Skrevet 7. oktober 2015 #2 Skrevet 7. oktober 2015 La oss først få noen myter ute av verden. Du kan ikke punktforbrenne fett. Du kan heller ikke bli kvitt muskelmasse på spesifikke kroppsdeler på noen fornuftig måte bortsett fra inaktivitet av aktuelle muskelgrupper. Men ettersom det her er snakk om beina blir jo det vanskelig med mindre du skaffer deg rullestol. Og musklene blir ikke mindre av å trene om morgenen fastende (Hvor har du lest det?) Jeg kan ikke skjønne at 61cm skal på noen som helst måte være ute av proporsjoner på den vekten, og du er ikke tynn i direkte forstand heller. Du er normalvektig med en BMI på over 23. Problemet her er nok heller mentalt enn fysiologisk, men hvis du vil bedre proporsjonene er den eneste måten å bygge de muskelgruppene som er små sammenlignet med beina. 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #3 Skrevet 7. oktober 2015 La oss først få noen myter ute av verden. Du kan ikke punktforbrenne fett. Du kan heller ikke bli kvitt muskelmasse på spesifikke kroppsdeler på noen fornuftig måte bortsett fra inaktivitet av aktuelle muskelgrupper. Men ettersom det her er snakk om beina blir jo det vanskelig med mindre du skaffer deg rullestol. Og musklene blir ikke mindre av å trene om morgenen fastende (Hvor har du lest det?) Jeg kan ikke skjønne at 61cm skal på noen som helst måte være ute av proporsjoner på den vekten, og du er ikke tynn i direkte forstand heller. Du er normalvektig med en BMI på over 23. Problemet her er nok heller mentalt enn fysiologisk, men hvis du vil bedre proporsjonene er den eneste måten å bygge de muskelgruppene som er små sammenlignet med beina. Derfor har jeg lest at morningøkter skal være bra: (kortisolnivået er på sitt høyeste når man står opp) "Bones and muscles are also affected by cortisol. Cortisol inhibits the uptake of amino acids into the muscle cells, making it damn near impossible to fuel muscle cells when cortisol levels are too high for too long. It also inhibits bone formation and decreases calcium absorption in the intestine. So, when cortisol is high, there’s no bone growth and no muscle growth. Too much cardiovascular exercise will cause Cortisol levels to increase and as we know Cortisol will eat away at your muscle fibres and reverse the effects of your training." Hvis jeg f. eks. sykler, klarer jeg ikke se hvordan musklene skal vokse hvis jeg ligger i kaloriunderskudd. De som sykler på TV har ikke store lår for å si det sånn. Fett er som sagt ikke problemet. En ting til: jeg bruker å drikke så mye vann som mulig, men vil Pepsi Max ha noen negative innvirkninger? Anonymous poster hash: 54511...927
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå