Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ann sigrid
Skrevet

Hei

Jeg lurer på om det er noen som vet noe om jobbmulighetene til nyutdannede sykepleiere.

Jeg er 26 år og har endelig bestemt meg for å begynne på sykepleierskolen.

Jeg vet at per dags dato kan sykepleierene så å si velge fra øverste hylle i arbeidsmarkede.

Men er det noen som vet hvordan det fex. blir om 3 år?

Noen som har erfaringer innen dette området?

Som sagt så er jeg 26 år og har de siste 4 årene jobbet som sekretær innen data. Jeg går fra en trygg jobb med en årslønn på 250 000. Så jeg er temmelig skjelven i bena.

Grunnen til at jeg har tatt dette valget er fordi at jeg rett å slett ikke trives i den jobben jeg har i dag, og fordi at jeg bestandig har hatt lyst til å ta denne utdannelsen.

Er det noen som har noen tanker om det valget jeg har tatt så har jeg blitt veldig takknemelig for.

Hilsen "en som har tatt steget"

Videoannonse
Annonse
Gjest Pernille (ikke innloget)
Skrevet

Gratulerer :D med valget! Som sykepleier blir du etterspurt arbeidskraft - det er mer enn nok jobb å få og mye forskjellig å velge i, alt etter som hva som intresserer deg og hvor du bor. Slik tror jeg det vil fortsette å være, lite tyder på annet.

Og tar du videreutdanning kan du for eksempel jobbe på platform, cruiseskip :briller: eller på ambulansefly....

Grunnlønnen til en nyutdannet sykepleier på sykehus steg i åretslønnsoppgjør til 250.000 + tillegg, så lønnsutviklingen er nå på rett vei.

Lykke til :kgblunk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...