AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #1 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg oppdaget ved en tilfeldighet at en venninne av meg hadde hatt fest med mange venninner, uten at jeg var invitert. Vi har kjent hverandre litt over ett år. Jeg hadde trodd at hun ville inkludert meg på en slik fest, så jeg ble jo litt betenkt av dette. En mulig årsak kan være at jeg ikke har invitert henne til meg ennå. Jeg pleier ikke å ha fester hos meg. Men jeg har heller ikke kommet så langt som å invitere henne på besøk til meg (men har hatt planer om det). Vi bor i by, så det har vært naturlig å møtes på café, på byen, gå tur o.l. Men jeg har vært invitert på besøk til henne en gang, og vært på et vorspiel hos henne en annen gang (hun bor litt mer sentralt enn meg). Jeg kan forstå dersom hun forventer at jeg inviterer henne på besøk nå snart, og det har jeg tenkt til å gjøre. Men jeg vet ikke helt, om det var riktig å utelate meg fra en felles venninnefest av den grunn. Virker litt drastisk, på en måte. Vet ikke helt hva jeg skal mene om det. Om jeg skal være ydmyk og ikke bli såret over dette... Har ikke lyst å spørre henne om denne saken heller, for vi ses ikke så ofte og hun har et ganske travelt liv, så jeg vil ikke fremstå som klengete eller fornærmet. Ville du utelatt en venninne fra fest av en slik grunn? Anonymous poster hash: cbd59...520
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #2 Skrevet 6. oktober 2015 Kan være hun ikke ser på deg som en nær venninne, men en bekjent? Anonymous poster hash: 8bd42...511 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #3 Skrevet 6. oktober 2015 Hun inviterte vel de nærmeste venninne hennes, og deg som hun ikke har besøkt en gang er ikke en av disse. Kanskje du blir det til neste år når dere har blitt bedre kjent Anonymous poster hash: 5b527...86a
Gjest 123Sol Skrevet 6. oktober 2015 #4 Skrevet 6. oktober 2015 Hvordan blir du hvis du blir full? Kanskje oppførselen din i fylla kan være en årsak.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #5 Skrevet 6. oktober 2015 Kan være hun ikke ser på deg som en nær venninne, men en bekjent? Anonymous poster hash: 8bd42...511 Jeg tror nok jeg verken er nær venninne eller bekjent, men at jeg blir sett på som venninne. Hun har vært inkluderende mot meg tidligere og invitert meg med på andres fester/arrangementer, samt at vi har truffet hverandre som venninner. Men jeg føler vel at det er skjedd en endring de siste månedene, at hun ikke virker så interessert i å treffes. Men så har hun det travelt også, så jeg vet ikke om det er forklaringen. Men jeg tenker at det må være en grunn til at jeg ikke ble invitert på festen. Er den grunnen jeg antok (at hun ikke har vært invitert til meg) lite sannsynlig? Anonymous poster hash: cbd59...520
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #6 Skrevet 6. oktober 2015 Hvordan blir du hvis du blir full? Kanskje oppførselen din i fylla kan være en årsak. Nei, har normal oppførsel, blir ikke ordentlig full. Anonymous poster hash: cbd59...520
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #7 Skrevet 6. oktober 2015 Hun inviterte vel de nærmeste venninne hennes, og deg som hun ikke har besøkt en gang er ikke en av disse. Kanskje du blir det til neste år når dere har blitt bedre kjent Anonymous poster hash: 5b527...86a Jeg vil si vi kjenner hverandre ganske godt likevel, og har hatt en god tone. Alle de hun inviterte var ikke nære, det vet jeg. Men jeg har ikke invitert henne hjem til meg, så det kan jo være grunnen, som sagt. Vet ikke hvordan folk ser på slikt. Anonymous poster hash: cbd59...520
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #8 Skrevet 6. oktober 2015 Hvis hun er sur på meg for noe annet, så tror jeg kanskje ikke jeg orker å prøve å redde vennskapet. For jeg vet jo at jeg ikke har gjort noe annet "galt" enn det å ikke invitere henne til meg. Så derfor jeg lurer litt på om den grunnen jeg tror er sannsynlig. TS Anonymous poster hash: cbd59...520
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #9 Skrevet 6. oktober 2015 På en måte har jeg lyst å ikke ta kontakt når jeg er "uønsket". Mens en annen del av meg vil rette opp i det hvis det er jeg som har gjort feil her. Men jeg er usikker på om hun overreagerer... Anonymous poster hash: cbd59...520 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #10 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg hadde ikke tenkt mer på det. Hadde ikke orket å være venninne med noen som ikke kan si fra dersom de er sure. Det problemet vil jo dukke opp hver gang hun føler seg snurt, dersom det er det som er grunnen da Anonymous poster hash: 5b527...86a
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #11 Skrevet 6. oktober 2015 Nå når jeg skriver dette ned, så er det som om det blir mer tydelig for meg at jeg kanskje bare bør la være å ta kontakt. Tror jeg vil føle det ukomfortabelt å skulle invitere henne til meg nå etter utelatelsen... Anonymous poster hash: cbd59...520
Alenia Skrevet 7. oktober 2015 #12 Skrevet 7. oktober 2015 Kan det være at hun har invitert en "type" venninnegjeng? Jeg har hatt det litt sånn noen ganger- det kommer på en måte an på anledningen til invitasjonen- kanskje det var en årlig tradisjon med barndomsvenner eller lignende hvor du ikke ble en naturlig del av den gjengen? Jeg hadde også blitt litt betenkt, men er det ingen ting annet som tyder på at det er med overlegg er det nok en spisbar grunn? :-) 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #13 Skrevet 7. oktober 2015 Du kan vel ikke være så god venninne med henne dersom du aldri har hatt besøk av henne, og du har besøkt henne bare en gang? :-) Kanskje det føltes litt "kleint" å invitere deg siden dere har så lite med hverandre å gjøre? Jeg tror ikke at årsaken er pga hun ikke har fått besøke deg ennå Anonymous poster hash: 06eb1...6bc
Gjest Rose11 Skrevet 7. oktober 2015 #14 Skrevet 7. oktober 2015 Kanskje ikke hun har plass til å invitere ALLE venninnene sine. En gang må man si stopp og nå har jeg ikke plass til flere. Dere har kun kjent hverandre i 1 år. Hun ville vel prioritere hennes nære og gode venner. Ikke tenk så mye på det. Kanskje hun inviterer deg neste gang.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #15 Skrevet 7. oktober 2015 Du kan vel ikke være så god venninne med henne dersom du aldri har hatt besøk av henne, og du har besøkt henne bare en gang? :-) Kanskje det føltes litt "kleint" å invitere deg siden dere har så lite med hverandre å gjøre? Jeg tror ikke at årsaken er pga hun ikke har fått besøke deg ennå Anonymous poster hash: 06eb1...6bc Som jeg nevnte så bor vi i by, så det er mange måter å treffe hverandre på, man kan gå på café, kino, konsert, shopping, trening, spasertur, være i parken osv. Vi har truffet hverandre ca. en gang i måneden, men jeg har følt at kontakten har vært god, inntil de siste månedene, hvor hun har vært mye opptatt. Anonymous poster hash: cbd59...520
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #16 Skrevet 7. oktober 2015 Kan det være at hun har invitert en "type" venninnegjeng? Jeg har hatt det litt sånn noen ganger- det kommer på en måte an på anledningen til invitasjonen- kanskje det var en årlig tradisjon med barndomsvenner eller lignende hvor du ikke ble en naturlig del av den gjengen? Jeg hadde også blitt litt betenkt, men er det ingen ting annet som tyder på at det er med overlegg er det nok en spisbar grunn? :-) Nei, jeg så at det var venninner fra forskjellige sammenhenger, og hun hadde invitert ganske mange - i min aldersgruppe. Jeg vet at de fleste av dem ikke er nære venninner. Så jeg hadde regnet med å være inkludert på en slik fest. Anonymous poster hash: cbd59...520
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #17 Skrevet 7. oktober 2015 Du er ikke en som tar veldig stor plass da?Anonymous poster hash: f486c...6f1 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #18 Skrevet 7. oktober 2015 Du er ikke en som tar veldig stor plass da?Anonymous poster hash: f486c...6f1 Ha ha - nei, motsatt. Jeg er slank, og lytter mer enn jeg snakker. Anonymous poster hash: cbd59...520
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #19 Skrevet 7. oktober 2015 Da ser hun nok mere på deg som en bekjent og ikke en venninde, selvom dere møtes på cafe osv. Eller så kan det være at hun rett og slett har flere "gjenger" eller liksom helt andre type venninder som hun ville feste med den dagen. Jeg har på en måte to "gjenger", og vet at enkelte fra den ene gruppen ikke ville hatt noe felles interesser eller kjemi med enkelte fra den andre gruppen, og da er det mere behagelig for alle å ikke omgås disse på likt, da vil jeg bare føle meg som en førskolelærer som går rundt å stresser med at jeg håper alle har noen å prate med og har det hyggelig... og ikke få nytt festen min selv... Inviterer heller de jeg vet kjenner hverandre godt og kommer godt overens da, og tar heller med mindre kjente på en fest et annet sted som ikke jeg har ansvaret for stemnigen på Anonymous poster hash: e1c5d...282 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #20 Skrevet 7. oktober 2015 Eller så kan det være at hun rett og slett har flere "gjenger" eller liksom helt andre type venninder som hun ville feste med den dagen. Jeg har på en måte to "gjenger", og vet at enkelte fra den ene gruppen ikke ville hatt noe felles interesser eller kjemi med enkelte fra den andre gruppen, og da er det mere behagelig for alle å ikke omgås disse på likt, da vil jeg bare føle meg som en førskolelærer som går rundt å stresser med at jeg håper alle har noen å prate med og har det hyggelig... og ikke få nytt festen min selv... Inviterer heller de jeg vet kjenner hverandre godt og kommer godt overens da, og tar heller med mindre kjente på en fest et annet sted som ikke jeg har ansvaret for stemnigen på Anonymous poster hash: e1c5d...282 Det kan være noe i dette at jeg ikke kjenner de andre så godt. Men det var ikke bare en gjeng, men mange jenter fra forskjellige sammenhenger. Muligens har de andre møtt hverandre på tidligere fester, ikke vet jeg. Likevel er jeg nok litt skeptisk, for jeg føler venninnen min har vist lite interesse ellers også den siste tiden. Tror ikke jeg gidder å være på tilbudstiden med det første. Jeg har andre venninner som liker meg og har tid til meg. Anonymous poster hash: cbd59...520
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå