Christiane_W Skrevet 6. oktober 2015 #1 Skrevet 6. oktober 2015 Var innom Biltema i dag og da jeg skulle betale fikk jeg skikkelig vondt av han som satt i kassa. Foran meg i køen stod en kar som best kan karakteriseres som en gretten gammel gubbe. Han betalte med kort og det ble reserveløsning (antok jeg ut fra det som skjedde). Han i kassa visste helt tydelig ikke hva som foregikk og etter å ha studert kvitteringene kassa skrev ut sa han litt usikkert til den gretne gamle gubben at han måtte ha signaturen hans på kvitteringen. Gamlingen ble veldig irritert. Han hadde tastet koden sin og fått "godkjent" i skjermen på terminalen, så han skulle alldeles ikke signere noe sted. Han forlot butikken uten å signere. Jeg betalte også med kort og som jeg hadde forventet stod det "godkjent med signatur" i displayet på terminalen. Reserveløsning. Han bak kassa sukket frustrert og rakte meg nølende kvittering og penn. Jeg skrev kontrollnummeret på bankkortet mitt på kvitteringen og singerte. Da jeg ga han i kassa kvitteringen spurte jeg vennlig om han visste hva reserveløsning gikk ut på. Han ristet på hodet og mumlet noe om at han aldri hadde hørt om det. Da jeg forsøkte å gi ham en kjapp forklaring ble han bare irritert. Han hadde ikke behov for å bli belært av kunder. Jeg foreslo at han fikk be sjefen sin å forklare det så han vet hvordan han skal håndtere det neste gang. En "bønn" til Biltema Lier (og andre butikker som er dårlige på opplæring)S: Sørg for at de ansatte har fått skikkelig opplæring før de får sitte i kassa. Det vil spare både dem og kundene deres for fustrasjon. 8
minister-mio Skrevet 6. oktober 2015 #2 Skrevet 6. oktober 2015 Tror du Biltema Lier er på kvinneguiden forum? Kanskje du skal sende det til dem 2
Macro Skrevet 6. oktober 2015 #3 Skrevet 6. oktober 2015 Er så trist når unge møter arbeidslivet på denne måten. Enkelte eier ikke skam.. Hyggelig av deg å prøve å hjelpe. Jeg hadde blitt glad 4
Gjest snoopy_93 Skrevet 6. oktober 2015 #4 Skrevet 6. oktober 2015 Biltema på Alna er generelt dårlig. Ikke bare får du døra til kontoret slengt i trynet av daglig leder når du klager på et produkt som er feil, men de andre ansatte har også en veldig dårlig "innvirkning" på kundene. De aller fleste virker fryktelig sure, lite behjelpelige og det er dårlig stemning i butikken. Tror de kunne trengt et kurs i lykke elns.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #5 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg fikk god opplæring da jeg jobba på Biltema, men svært mange kunder (spesielt menn) var enten negativ eller skeptisk til at en ung kvinne kunne hjelpe dem med å finne en bildel osv. Så det var ikke så gøy daAnonymous poster hash: 3625e...495 2
Christiane_W Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter #6 Skrevet 6. oktober 2015 Tror du Biltema Lier er på kvinneguiden forum? Kanskje du skal sende det til dem Sikkert ikke. Skal sende dem en epost. Er så trist når unge møter arbeidslivet på denne måten. Enkelte eier ikke skam.. Hyggelig av deg å prøve å hjelpe. Jeg hadde blitt glad Er nettopp det jeg tenker også. Han i kassa var nok tidlig i 20-åra og virket veldig usikker. Jeg har selv opplevd å bli kastet ut i en jobb uten skikkelig opplæring og vet hvor frustrerende det kan være. 2
Christiane_W Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter #7 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg fikk god opplæring da jeg jobba på Biltema, men svært mange kunder (spesielt menn) var enten negativ eller skeptisk til at en ung kvinne kunne hjelpe dem med å finne en bildel osv. Så det var ikke så gøy daAnonymous poster hash: 3625e...495 Jeg har jobbet på Jernia, så har også vært borti det at menn ikke tror at en ung kvinne kan hjelpe dem. Alltid like artig når en kunde forlangte å få snakke med "et mannfolk" og jeg hentet en ekstrahjelp som måtte spørre meg om ting de var usikre på. Ja, jeg er kvinne, men jeg hadde faktisk peiling på varene i butikken. 1
Testosteron Skrevet 6. oktober 2015 #8 Skrevet 6. oktober 2015 Tror de kunne trengt et kurs i lykke elns. Nå jobber ikke jeg på Biltema på Alna, men jeg kunne så absolutt trengt et sånt kurs i lykke. Er det deg man melder seg på hos? 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #9 Skrevet 6. oktober 2015 Broren min jobber i kassa på butikk, jeg jobbet en periode hos noen andre, men i butikk. I fortvilelse ringte han meg om hjelp, han var på gråten!. Fikk opp reserveløsning, ingen i køen hjalp, ingen medarbeidere som hadde tid, sjefen var opptatt, alle han spurte glefset bare til han. Var 2. dagen på en ny arbeidsplass. Han ante virkelig ikke hva han skulle gjøre, jeg vet hva man bør gjøre for har opplevd det selv et par ganger, og fikk opplæring i det. Etter arbeidsdagen var ferdig så skulle jeg komme å hente han, han har ikke bil. Tok meg en liten prat med sjefen og han mente en i hans alder burde forstå såpass. Broren min sluttet og fikk seg jobb hos konkurrenten, min gamle arbeidsplass. Jeg ringte sjefen og forklarte situasjonen, spurte om de trengte hjelp, og han fikk komme å prøve å jobbe der. Fikk skikkelig opplæring og nå jobber han der vær dag etter skolen. 18 år og første skikkelige jobben han har hatt, og han får null opplæring og blir møtt med en slik holdning, irriterer meg å tenke på det! Han har kun hatt små sommerjobber på gården til ei i familien tidligere, så surt at hans møte med arbeidslivet var så negativt. Kan vell nevne at i den butikken så er det unormalt mye gjennomstrømning av nye arbeidere. Inn og ut hele tiden, heldig hvis du møter på samme person i kassen 3 ganger. Anonymous poster hash: d1a05...9dd 7
Gjest snoopy_93 Skrevet 7. oktober 2015 #10 Skrevet 7. oktober 2015 Nå jobber ikke jeg på Biltema på Alna, men jeg kunne så absolutt trengt et sånt kurs i lykke. Er det deg man melder seg på hos? Haha, nei - er på bedringens vei selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå