Gå til innhold

Gjest i bryllup: Kjolehjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle!

Jeg skal antakeligvis i bryllup i mai neste år. I den sammenheng må jeg ha en ny kjole. Jeg må ha lange armer, kjolen må være fotsid og ikke utringning. Noen som har noen tips til butikker i Stavanger, Sandnes, Jæren området hvor de har denne typen kjoler? Gjerne i en dus rosa, lys blå eller sjampanje farge. Noen som har sett dette?

Noen tips?

Tusen takk for all hjelp !

Anonymous poster hash: 9ded7...17c
Videoannonse
Annonse
Gjest Hjertesukk
Skrevet

Agape :) om ikke så kan de iallefall hjelpe deg videre!

Skrevet

Synes det er litt drastisk å begynne å vurdere kroppsmodifisering...

Anonymous poster hash: 8a9a8...644

• Liker 8
Skrevet

Synes det er litt drastisk å begynne å vurdere kroppsmodifisering...

Anonymous poster hash: 8a9a8...644

:skratte:

Anonymous poster hash: 0da45...bf9

• Liker 1
Skrevet

Du tenker på hva du skal ha på deg mai neste år?? Altså, du skal vel ikke gifte deg så du trenger ikke tenke på det så tidlig

Anonymous poster hash: 1cbd6...675

• Liker 1
Skrevet

Agape :) om ikke så kan de iallefall hjelpe deg videre!

Takk for svar! Ja, jeg søkte litt rundt på internett og da kom agape opp. Så, jeg kommer til å ta turen hit.

Skrevet

Du tenker på hva du skal ha på deg mai neste år?? Altså, du skal vel ikke gifte deg så du trenger ikke tenke på det så tidlig

Anonymous poster hash: 1cbd6...675

Ja, jeg tenker faktisk nå på hva jeg skal ha på meg i mai neste år.

Som du skjønner må jeg ha en kjole som jeg aller mest sannsynlig ikke får tak i på Zara, HM eller andre kjedebutikker. Jeg må gjerne ha noe spesialsydd i tillegg, for kjolen må ha visse krav. Som jeg nevnte innledningsvis.

De andre grunnene til at jeg må starte planleggingen nå, har ikke du så mye med.

Å nei; det er ikke jeg som skal jeg gifte meg, men det har jeg da ikke sagt heller.

Skrevet

Må den være helt langermet, eller kan noe som dette fungere? Eventuelt denne eller denne? Du kan eventuelt titte videre her: https://www.zalando.no/dameklaer-kjoler/_brun.beige.gra.bla.petroleum.turkis.rosa.lilla/?p=2&length=ankellang.ekstra+lang.lang

Anonymous poster hash: 0da45...bf9

Tusen takk for linkene ! Her skal jeg kikke mer tror jeg, for noe av dette kan muligens fungere. Fortrinnsvis bør det være lange armer, eventuelt 3/4 arm.

Men, takk for ditt innspill :)

Skrevet

Kan jeg spørre hvvorfor du har slike krav? Bare nysgjerrig :)

Anonymous poster hash: a18ce...962
Skrevet

Hvorfor lange armer? Er det et krav som står i invitasjonen?
Skjønner forøvrig godt at du allerede nå ønsker å se etter kjole :) Da har man bedre tid å se seg om, slipper haste/impulskjøp og kan spare penger gjerne. Og skal du tilfeldigvis utenlands før bryllupet, så kan du jo se deg om der :) Bestilles det tidlig over nett har man også tid til å få byttet størrelse, få sydd om ved behov, slipper å stresse med å måtte få kjolen til rett tid osv.
Om du må ha lange armer, aksepteres en fin-jakke over kjolen om den ikke har lange armer? Isåfall har du flere kjolemodeller du kan prøve og se etter :) 

• Liker 1
Skrevet

Kan jeg spørre hvvorfor du har slike krav? Bare nysgjerrig :)

Anonymous poster hash: a18ce...962

Det er flere grunner til at kjolen må være slik. Noen av årsakene er tradisjoner hos brudgommen samt av hensyn til deres familie. Brudgommen er en av min kjærestes yngre brødre, derfor er jeg meget opptatt av at dette blir respektert.  

Alltid lov å være nysgjerrig. Takker for at du spør på en høflig måte :)

Skrevet

Hvorfor lange armer? Er det et krav som står i invitasjonen?

Skjønner forøvrig godt at du allerede nå ønsker å se etter kjole :) Da har man bedre tid å se seg om, slipper haste/impulskjøp og kan spare penger gjerne. Og skal du tilfeldigvis utenlands før bryllupet, så kan du jo se deg om der :) Bestilles det tidlig over nett har man også tid til å få byttet størrelse, få sydd om ved behov, slipper å stresse med å måtte få kjolen til rett tid osv.

Om du må ha lange armer, aksepteres en fin-jakke over kjolen om den ikke har lange armer? Isåfall har du flere kjolemodeller du kan prøve og se etter :) 

Takk for din tilbakemelding og innspill :)

Som jeg nevnte overfor er det flere grunner til at jeg blant annet må ha lange armer. Noe av det er knyttet til tradisjoner hos brudgommen og av respekt for hans familie/slekt. Man skal være litt tildekket, og ikke "flashe" både det ene og det andre i slike arrangementer.

Jeg er litt usikker på om jeg "tørr" å bestille over nett, men jeg har absolutt vært innom tanken. Jeg har i tillegg så god tid, at jeg nok har tid til å kjøpe ny kjole i butikk om jeg angrer, som du sier. Jeg skal i hvert fall gjøre mye kikking på nett og i butikker. Jeg skal nok en tur til utlandet i mellomtiden, så jeg har absolutt tenkt på å kikke her også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...