tørkestativ Skrevet 6. oktober 2015 #1 Skrevet 6. oktober 2015 Har begynt å løpe en del intervaller på mølla. Ikke mye om gangen siden jeg er i ganske dårlig form. Merket først at jeg fikk vondt i kneet, så jeg tok en pause. Når jeg begynte på igjen fikk jeg vondt på fremsiden av leggen. Kan kjennes ut som om det er i beinet på en måte...hva gjør jeg feil?
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #2 Skrevet 6. oktober 2015 Beinhinnebetennelse? Anonymous poster hash: 67bc6...3cc
tørkestativ Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2015 Beinhinnebetennelse?Anonymous poster hash: 67bc6...3cc Tror ikke det er det. Det er ikke vondt etter trening, kjenner det kun akkurat når jeg lander på foten, ellers er det ikke vondt ikke vondt hvis jeg går raskt på mølla heller
Gjest Overrasket Skrevet 7. oktober 2015 #4 Skrevet 7. oktober 2015 Er skoene dine gamle, slitne eller ikke ment for løping?
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #5 Skrevet 7. oktober 2015 Leggen og foten er ikke det samme. Teknikk og sko kan påvirke her. Og selv om det kun gjør vondt når du løper, så er dette en indikasjon på at du kan få en betennelse om du ikke gjør noen tiltak nå. Anonymous poster hash: 3ec0c...41d 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #6 Skrevet 7. oktober 2015 Om du er relativt ny kan det rett og slett være musklene i leggen som ikke er vant til belastningen. Ta det gradvis, og trapp opp løpingen etter hvert. Anonymous poster hash: e00a6...78a
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #8 Skrevet 7. oktober 2015 http://www.popsugar.com/fitness/Shin-Splints-vs-Lower-Leg-Stress-Fracture-8300080 Anonymous poster hash: 0df26...8e7
tørkestativ Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter #9 Skrevet 7. oktober 2015 Bruker noen nike sko. Aner ikke modell siden de er eldgamle... innser at jeg kanskje burde investere i noen nye sko ja... har der noen anbefalinger? sitter å vurderer asics eller nike lunarglide 6.
Cata Skrevet 7. oktober 2015 #10 Skrevet 7. oktober 2015 Bruker noen nike sko. Aner ikke modell siden de er eldgamle... innser at jeg kanskje burde investere i noen nye sko ja... har der noen anbefalinger? sitter å vurderer asics eller nike lunarglide 6. Hvis skoene er eldgamle bør de nok byttes ja. Selv er jeg fan av Mizuno, etter at jeg droppet Nike etter et feilkjøp av AirMax som hadde en høyst merkverdig demping, eller mangel på slik at jeg måtte slite med ankelsmerter i ukesvis. Nå bruker jeg Mizuno Wave Prophecy og har etter det klart meg uten de helt store problemene. Men vet at mange sverger til Asics også, så tenker det kan være smak og behag.
Gjest Overrasket Skrevet 7. oktober 2015 #11 Skrevet 7. oktober 2015 Bruker noen nike sko. Aner ikke modell siden de er eldgamle... innser at jeg kanskje burde investere i noen nye sko ja... har der noen anbefalinger? sitter å vurderer asics eller nike lunarglide 6. Der har du svaret. Gamle sko og løping gir smerter i ankler, knær og legger. Helt normalt. På tide å skifte! Hvis skoene er eldgamle bør de nok byttes ja. Selv er jeg fan av Mizuno, etter at jeg droppet Nike etter et feilkjøp av AirMax som hadde en høyst merkverdig demping, eller mangel på slik at jeg måtte slite med ankelsmerter i ukesvis. Nå bruker jeg Mizuno Wave Prophecy og har etter det klart meg uten de helt store problemene. Men vet at mange sverger til Asics også, så tenker det kan være smak og behag. Enig, Mizuno lager veldig bra sko. Valg av sko er ikke kun smak og behag. Hvert merke har en relativt gjenkjennelig profil på skoene sine. Derfor vil forskjellige skomerker passe forskjellige løpere. Asics er også veldig bra sko, men de har tradisjonelt og generelt bredere skosåler, og passer best for bredere føtter. Nike lager generelt langt smalere sko. Personlig ville jeg startet med å prøve Mizuno og Asics i butikken, og gå videre til andre merker kun dersom ingen av de passer.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #12 Skrevet 7. oktober 2015 Legen min fortalte meg at et par joggesko som brukes jevnlig til jogging (2-3 ganger i uken) har en holdbarhet på 6-12 måneder før de bør byttes ut. Anonymous poster hash: 0c1f9...3f7
tørkestativ Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter #13 Skrevet 7. oktober 2015 Legen min fortalte meg at et par joggesko som brukes jevnlig til jogging (2-3 ganger i uken) har en holdbarhet på 6-12 måneder før de bør byttes ut.Anonymous poster hash: 0c1f9...3f7 wow ikke lenger?! Jeg hatt mine siden ungdomskolen tror jeg... er nå 21 så kanskje ikke så rart jeg får vondt de har ikke blitt brukt jevnlig til jogging da, men likevel... Takk for alle svar! Skal ta en tur i sportsbutikken når jeg får lønn:)
Cata Skrevet 7. oktober 2015 #14 Skrevet 7. oktober 2015 wow ikke lenger?! Jeg hatt mine siden ungdomskolen tror jeg... er nå 21 så kanskje ikke så rart jeg får vondt de har ikke blitt brukt jevnlig til jogging da, men likevel... Takk for alle svar! Skal ta en tur i sportsbutikken når jeg får lønn:) Hvis du har en "oppegående" sportsbutikk der du bor så foreslår jeg at du får dem til å gi litt råd angående sko også. Löplabbet gir en grei analyse av hva slags sko du trenger i forhold til ditt løpesett og dine føtter, og gir deg forslag til sko ut fra det. Mener også jeg har lest at flere G-sport butikker har liknende service, og for alt jeg vet har også andre sportsbutikker den muligheten. Selv løper jeg for det meste på asfalt så jeg prøver å finne sko med god demping. Det andre jeg synes er viktig er at lesten på skoen passer godt til foten min. Adidas har f.eks en lest som jeg ikke kan bruke, selv om jeg vet om andre som synes det merket har verdens beste skol
tørkestativ Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter #15 Skrevet 7. oktober 2015 Hvis du har en "oppegående" sportsbutikk der du bor så foreslår jeg at du får dem til å gi litt råd angående sko også. Löplabbet gir en grei analyse av hva slags sko du trenger i forhold til ditt løpesett og dine føtter, og gir deg forslag til sko ut fra det. Mener også jeg har lest at flere G-sport butikker har liknende service, og for alt jeg vet har også andre sportsbutikker den muligheten. Selv løper jeg for det meste på asfalt så jeg prøver å finne sko med god demping. Det andre jeg synes er viktig er at lesten på skoen passer godt til foten min. Adidas har f.eks en lest som jeg ikke kan bruke, selv om jeg vet om andre som synes det merket har verdens beste skolja jeg har tidligere vært fornøyd med servicen til G-sport så kommer til å ta turen innom der :)löplabbet har jeg aldri hørt om?
Cata Skrevet 7. oktober 2015 #16 Skrevet 7. oktober 2015 ja jeg har tidligere vært fornøyd med servicen til G-sport så kommer til å ta turen innom der :)löplabbet har jeg aldri hørt om? Löplabbet finnes i de større byene. Vet Oslo og Trondheim har. Regner med Bergen også har og lurer på om det finnes i Kristiansand også.
tørkestativ Skrevet 7. oktober 2015 Forfatter #17 Skrevet 7. oktober 2015 Löplabbet finnes i de større byene. Vet Oslo og Trondheim har. Regner med Bergen også har og lurer på om det finnes i Kristiansand også.åja de er faktisk her hvir jeg bor også, ser jeg kanskje jeg bør ta turen innom siden jeg sliter med hypermobile ledd og kroniske smerter i knærne som blir verre etter jeg har trent...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå