Gå til innhold

Spår USA-imperiets fall

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ved hvilken rett vil du nekte noen å bo hvor de måtte ønske?  

Eiendomsretten overgår hva enn du måtte mene om multikulturelle samfunn. Hvis folk ønsker å komme hit for å livnære seg av ærlig arbeid har du ingen moralsk rett til å nekte dem dette.

http://www.catb.org/~esr/jargon/html/G/God...odwins-Law.html

As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one.” There is a tradition in many groups that, once this occurs, that thread is over, and whoever mentioned the Nazis has automatically lost whatever argument was in progress.

Innlegget er redigert. Hege (admin)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

http://www.catb.org/~esr/jargon/html/G/God...odwins-Law.html

As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one.” There is a tradition in many groups that, once this occurs, that thread is over, and whoever mentioned the Nazis has automatically lost whatever argument was in progress.

Hvor forteller jeg deg hvilken moral du skal ha? Jeg spør igjen:

Ved hvilken moralske kodeks begrunner du dine ønsker om å rettferdiggjøre initiering av tvang mot rettskafne mennesker?

Til andre som leser vil jeg gjerne få sagt at Valhalla og hans meningsfrender ikke bør asossieres med høyresiden i politiske sammenhenger.

Sitatet er redigert. Hege (admin)

Gjest Anonymous
Skrevet

Ved hvilken rett vil du nekte noen å bo hvor de måtte ønske?

Eiendomsretten overgår hva enn du måtte mene om multikulturelle samfunn. Hvis folk ønsker å komme hit for å livnære seg av ærlig arbeid har du ingen moralsk rett til å nekte dem dette.

Er du en av dem som ønsker å fjerne nasjonalstaten?

Lærte du ingenting av 1940-45?

Korstogene var et resultat av 400 års muslimske herjinger i Spania og det øvrige Europa. Hva med å friske opp historiekunnskapene?

Skrevet

du blir ikke mer overbevisende selv om du logger deg ut, v'allah.

Skrevet

Det var ikke meg. Jeg skriver alltid under eget nick. Hva mener du mine meningsfrender Gjest nummer en,har du fortsatt ikke klart å kvitte deg med hitlingen?

Jeg mener at for at et samfunn skal fungere må det være et visst samhold og befolkningen må identifisere seg med andre i samme nasjon. En nedbryting av dette er starten på slutten for en nasjon.

Du er altså internasjonalist (internasjonal sosialist?) og ønsker å bryte ned grensene,hvor lenge tror du Norge vil bestå i en slik situasjon?

Skrevet
Hvis folk ønsker å komme hit for å livnære seg av ærlig arbeid har du ingen moralsk rett til å nekte dem dette.

Siden det er akkurat det vi gjør i dag,er Norge da moralsk korrupt? Selv dagens politikere er så realistiske at de ikke vil rive ned grensene totalt.

Gjest Anonymous
Skrevet
Det var ikke meg. Jeg skriver alltid under eget nick. Hva mener du mine meningsfrender Gjest nummer en,har du fortsatt ikke klart å kvitte deg med hitlingen?

Jeg mener at for at et samfunn skal fungere må det være et visst samhold og befolkningen må identifisere seg med andre i samme nasjon. En nedbryting av dette er starten på slutten for en nasjon.

Du er altså internasjonalist (internasjonal sosialist?) og ønsker å bryte ned grensene,hvor lenge tror du Norge vil bestå i en slik situasjon?

jeg er en liberalist og jeg mener at man ikke skal filtrere ut hvem som skal få bo hvor basert på kulturell bakgrunn og hudfarge. Har du råd til ei tomt, kjøp den.

Jeg er dog ikke naiv i forhold til islam/terror. I et fritt samfunn vil man nøye overvåke islamistiske miljøer. Man ville også overvåke det miljøet du henger i forøvrig.

Jeg er kategorisk imot all initiering av tvang. Å nekte noen adgang til landet er pr. def. tvang.

Skrevet

Som liberalist er du et stykke unna mine meninger ja. Jeg mener liberalisme eller individfokusering er skadelig og ikke ønskelig. Det er dog mye av det jeg kan være enig i.

På hvilket grunnlag mener du at jeg ikke kan plasseres på høyresiden?

Jeg ser at du har kvittet deg med hitlingen nu,gledelig.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg mener liberalisme eller individfokusering er skadelig og ikke ønskelig

Denne meningen gjør at du ikke skal plasseres på høyresiden.

Du ønsker homogene (rase-rene) nasjoner. Dette ønsker du å oppnå ved bruk av tvang. Dette er ikke forenelig med de ideologier som utgjør høyresiden av politikken.

Det er dog ganske nært leksikondefinisjonen på nazisme:

Na·zism    ( P )  Pronunciation Key  (nätszm, nt-) also Na·zi·ism (-s-zm)

n.  

The ideology and practice of the Nazis, especially the policy of racist nationalism, national expansion,

Skrevet

På hvilket grunnlag mener du at jeg ikke kan plasseres på høyresiden?  

du skjønner ikke at h*n mener at høyreekstreme nasjonalister ikke er et representative eksempler på høyresiden?

gjest: vi forstår såpass.

Skrevet

Kan du linke til der jeg har sagt raserene?

Hvorfor fortsetter du hitlingen? Sånne ultraliberalister som deg er like lite normen på høyresiden som min nasjonalistiske holdning. Dette burde du vite.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg oversatte homogene til hva som egentlig menes. Hvis du ikke mener raserene, hva mener du da?

Liberalisme er ikke normen på høyresiden da Høyre og FrP sakte men sikkert har falt inn i de sosialdemokratiske rekker, dette har du rett i. Det betyr dog ikke at nasjonalisme er forenelig med noen av gradene av høyreblokk politikk.

Skrevet

Galtung står ikke alene om å mene dette, flere historieforskere, politiske eksperter og økonomiske eksperter mener det samme (står i pensumbøker ved universitetene også)..

Spesielt en av disse "ekspertene" mener Kina vil bli det neste dominerende stormaktsimperie, når USA faller. Argumentet mange av dem bruker er at historien viser at et stormaktsimperium ikke varer lenger enn ca. 100 år. Historien gjentar seg.

Kina har vel høyere økonomisk vekst enn USA i dag og USA har en enorm utenlandsgjeld.

Skrevet

Homogene samfunn i motsetning til et multikulturelt samfunn. Altså et samfunn der menneskene deler samme kultur og er samlet som gruppe.

Forresten må du vel mene at Galtung er nazist også da siden han basicly sa akkurat det samme?

Nasjonalisme er i høyeste grad forenelig med høyrepolitikk. FrP har både mange liberalister og mange nasjonalister i sine rekker. Du gjør feilen at du setter likhetstegn mellom nasjonalisme og nasjonalsosialisme.

Skrevet
Homogene samfunn i motsetning til et multikulturelt samfunn. Altså et samfunn der menneskene deler samme kultur og er samlet som gruppe.

Forresten må du vel mene at Galtung er nazist også da siden han basicly sa akkurat det samme?

Nå har jeg ikke lest hva han sa, men tror du han mente at løsningen var 2 000 nasjoner? Eller tror du kanskje det var snakk om å forstå hverandre og samarbeide bedre?

Skrevet

Kina har definitivt mulighet til å bli en supermakt. Det vil skje også hvis de beveger seg fortere mot modernisering. Jeg tror allikevel ikke at Usa vil "falle" i nærmere eller fjernere fremtid. De vil bestå,men klart med konkuranse fra Kina.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...