AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #1 Skrevet 6. oktober 2015 Har fått legetime i morgen tidlig men tenker meg ihjel over hva som kan være galt og håper noen her kanskje har noe erfaring med disse symptomene: -Mer søvnig på dagtid; tar seg hyppige lurer og er nesten konstant rød rundt øynene, noe han vanligvis er når han er veldig trøtt, men før har det da bare vært de få gangene han er trøtt på dagtid. - Noen bittesmå, røde prikker på mage og ansikt. Virker ikke som han plages av disse. Kom i dag morges. - Gulper mer enn vanlig. Har som sagt bestilt legetime og vet det ikke er leger som henger her, bare føler meg helt dårlig og er så utrolig redd han er alvorlig syk siden han ikke er lik seg selv og helst vil sove hele dagen. Normalt er han en våken sprellemann Anonymous poster hash: d5308...7f2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #2 Skrevet 6. oktober 2015 Går prikkene bort hvis du presser et glass mot dem?Anonymous poster hash: c60bf...30b
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #3 Skrevet 6. oktober 2015 Mulig infeksjon? Har han feber? Anonymous poster hash: 723a7...53e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #4 Skrevet 6. oktober 2015 Takk for svar. Skal teste med glass når han våkner, feber har han ikke! Anonymous poster hash: d5308...7f2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #5 Skrevet 6. oktober 2015 Sjekk med glass nå og kontakt legevakten hvis du ser utslettet gjennom glasset.Anonymous poster hash: c60bf...30b
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #6 Skrevet 6. oktober 2015 Kunne jo fortsatt skimte det gjennom glasset men de er jo så små. Her er bilde: http://bildr.no/image/dFAzdDhH.jpegAnonymous poster hash: d5308...7f2
missLynch Skrevet 6. oktober 2015 #7 Skrevet 6. oktober 2015 Hvis du synes babyen din er annerledes og at magefølelsen din sier at her er det noe som ikke stemmer, så hadde jeg muligens villet tatt ham med til legevakta hvis du bor i by. Det er forsåvidt et godt tegn at han ikke har feber. Hvor gammel er babyen din?
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #8 Skrevet 6. oktober 2015 Hvis du synes babyen din er annerledes og at magefølelsen din sier at her er det noe som ikke stemmer, så hadde jeg muligens villet tatt ham med til legevakta hvis du bor i by. Det er forsåvidt et godt tegn at han ikke har feber. Hvor gammel er babyen din? Han er 3 mnd! Men siden han spiser normalt og ikke har feber ser jeg for meg at de ikke ville gjort stort iom at jeg har legetime i morgen tidlig. Tror jeg skal holde meg våken i natt frem til timen i morgen rett og slett. Mannen er syk så han kan passe han etter legetimen så kan jeg heller sove da.. Anonymous poster hash: d5308...7f2
missLynch Skrevet 6. oktober 2015 #9 Skrevet 6. oktober 2015 Han er 3 mnd! Men siden han spiser normalt og ikke har feber ser jeg for meg at de ikke ville gjort stort iom at jeg har legetime i morgen tidlig. Tror jeg skal holde meg våken i natt frem til timen i morgen rett og slett. Mannen er syk så han kan passe han etter legetimen så kan jeg heller sove da.. Anonymous poster hash: d5308...7f2 Høres veldig fornuftig ut Hold øye med temp'en, så lenge den er fin tror jeg du godt kan legge deg og sove. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #10 Skrevet 6. oktober 2015 Kunne jo fortsatt skimte det gjennom glasset men de er jo så små. Her er bilde: http://bildr.no/image/dFAzdDhH.jpegAnonymous poster hash: d5308...7f2 Med alle mulige forbehold så ser ikke utslettet ut som petekkier som forbindes med hjernehinnebetennelse. Så små barn får vanligvis ikke feber, får han det er legevakt med en gang. Drikker og tisser han?Anonymous poster hash: c60bf...30b
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #11 Skrevet 6. oktober 2015 Med alle mulige forbehold så ser ikke utslettet ut som petekkier som forbindes med hjernehinnebetennelse. Så små barn får vanligvis ikke feber, får han det er legevakt med en gang. Drikker og tisser han?Anonymous poster hash: c60bf...30b Godt å høre at det ikke ser ut som det!! Han både drikker og tisser, hadde han oppe til siste måltid nå, det var våt bleie og han drakk 180 ml. Sitter å følger litt med på han nå, og de gangene han åpner øynene gir han meg et trøtt men stort smil, håper det er et godt tegn også. Anonymous poster hash: d5308...7f2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #12 Skrevet 7. oktober 2015 Kontakt og interesse er alltid et godt tegn. Håper det går bra hos legen i dag.Anonymous poster hash: c60bf...30b
Havmus Skrevet 7. oktober 2015 #13 Skrevet 7. oktober 2015 Den fjerde barnesykdom kanskje? Av bildet å dømme så iallefall min eldste slik ut. http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/fjerde-barnesykdom-exant-sub-2827.html Uansett, bra å få sjekket opp hos lege. God bedring.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #14 Skrevet 7. oktober 2015 Takk for alle svar utslettet var han ikke bekymret for siden det forsvant ved trykk, og trøttheten skyldes sannsynligvis at han har sovet unormalt lite på dagen før, og at han bare har blitt mer normal i søvnmønsteret rett og slett. I tillegg våknet han veldig kald en dag siden han hadde sparket av seg dyna så kan være en liten forkjølelse. Føler meg lettet nå 😅 så skummelt når de endrer adferd fra hva en er vandt med. TS Anonymous poster hash: d5308...7f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå