Gå til innhold

Syk og lukter ille vondt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er syk, tett nese, hoste og hodepine. Ikke noe stort, men noe som er irriterende er den tette nesa som en gang i blant renner!

Det er bare den venstre siden som er tett, så kan lukte med den høyre siden, og når jeg snyter meg, så merker jeg at papiret lukter vondt etterpå, en ille fæl lukt. Det er lukten av snørret mitt, som lukter som gamle sokker eller noe. 

La merke til dette ifjor også, men tenkte det sikkert ikke var noe, men nå begynner jeg å tenke litt her.. Jeg var syk i høstferien også i forrige uke, akkurat som nå, men da lukta ikke snørret. Så fort jeg er på skolen, så begynner snørret og lukte. Sånn var det ifjor også. Når jeg er på skolen lukter snørret mitt utrolig rart og vondt.

Noen som har opplevd lignende? Aner ikke hva dette er, første gang det skjedde var i fjor høst. 

Anonymous poster hash: b1d6f...95c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger sårt hjelp

Skrevet

Om det lukter stygt har du mest sannsynlig en kraftig infeksjon i neseveggen eller (mest sannsynlig) i bihulene. Legen neste!

Anonymous poster hash: d4708...9dd

• Liker 1
Skrevet

Hva med å gå til en lege? Tenkt den tanken?

Anonymous poster hash: 8f5ba...677
  • Liker 3
Skrevet

Hva med å gå til en lege? Tenkt den tanken?

Anonymous poster hash: 8f5ba...677

Tenkt tanken, men har veldig legeskrekk. Drar ikke med mindre det er høyst nødvendig. Trodde dette bare var en forkjølelse, så det ikke var så viktig...

Gjest Gjest_Lindiana
Skrevet

Bihulebetennelse kommer som regel en ukes tid etter at man har vært forkjølet. Om det lukter vondt tyder på at det er en ganske kraftig infeksjon. Om det ikke behandles kan infeksjonen bli kronisk og vanskelig å bli kvitt. Siden du allerede har opplevd det samme tidligere er det allerede et varselsignal.

Redslen du har for leger er ikke engang i nærheten redslen du burde ha for at betennelsen kan utvikle seg til mer alvorlige infeksjoner! Både hjernen, øret og balansenerven og synet er i "nabolaget" til bihulene og det er faktisk en reell fare for at betennelsen sprer seg dersom du går med den ubehandlet over lengre tid.

Har du en venninne som kan bli med deg? Det gjør det kanskje litt lettere å dra til legen. Hun kan også bli med inn på legekontoret om du ønsker det.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også hatt det sånn når jeg har vært skikkelig forkjølet. Jeg har ikke gått til legen med det, det gikk da over sammen med forkjølelsen. Har også hatt bihulebetennelse når det har luktet skikkelig vondt, bihulebetennelse er som regel en virusinfeksjon og må gå over av seg selv.

Anonymous poster hash: 139b0...978
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Skal se å ringe til legen imorgen. Må man så må man, ikke sant

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...