Gå til innhold

Kristendom og homofili

Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Lille ulv sier:

Synes det er så rart at vanlig oppegående mennesker er kristne jeg De må bare være det for min skyld, men tror det er mange som går på en smell når de dør og det ikke er noen perleport....

Du har ikke mye greie på hva du snakker om skjønner jeg.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rinnan23
Sant nok, men synes ikke andre trossamfunn skal stå utenfor norsk lov heller.

Har du tenkt over konsekvensen av det du mener, fighter?

Skal man da med statlige tvangsmidler tvinge katolikkene til å ordinere kvinner?

Det kunne sikkert vært mulig på grunn av den latente anti-katolisismen i Norge.

Men,

hadde man prøvd å pålegge det Mosaiske trossamfunn å ansette kvinnelige rabbinere da kan jeg garantere deg at det ville blitt bråk og det raskere enn du kan stave "antisemittisme".

Ærlig talt, jeg trodde enevoldstiden og sosialdemokratiets tid var omme der hvor alle skulle tro det samme, og senere tjene akkurat det samme.

Er det ikke lov å tenke annerledes for deretter å frivillig organisere seg i sammenslutninger med egne kriterier for medlemskap basert på disse tankene? Er ikke dette et grunnleggende gode i et demokratisk samfunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel argumentere for at det egentlig ikke var Jesus som skapte kristendommen' date=' men at andre gjorde det senere.[/quote']

Det kan du trygt gjøre "Valhalla"

Jesus visste ikke hva kristendom var i det hele tatt.

Hvordan i h... kunne han vel det.

Han var Jøde., og kr. dom var ikke engang på tegnebrettet da han døde.

Men prøv å få en vanlig hjernedød kristen til å forstå det.

Greier du det er du et geni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bibelen står det at "menn som ligger med menn" ikke har guds velsignelse, eller noe i den dur.

Selv synes jeg folk skal få ha legningene sine i fred, men jeg mener at dersom man skal kalle seg kristen og leve med bibelen som utgangspunkt, så MÅ man faktisk ta hensyn til hva den sier. Og der står det svart på hvitt.

Hvis "Gud" har bestemt at homofili er en synd, så skal vel ikke menneskene heve seg over hans ord og bestemme at "nei, dette passer ikke i det 21. århundre".

Er man kristen, tror man at bibelen faktisk er skrevet under inspirasjon av "sjefen selv", så kommer ens egne meninger om saker og ting i annen rekke.

Det blir jo ellers som om nordmenn i alminnelighet skulle heve seg over norsk lov å si: "nei, den loven der er jo litt gammeldags og utdatert, den behøver jeg ikke ta hensyn til". Presis samme sak.

Ellers mener jeg at en gud som er allmektig og som er kjærlighet, ikke ville være så smålig, og heller ikke kreve tilbedelse fra noen. Ergo blir bibelens gud litt umulig for meg å forholde meg til.

Mulig det finnes en høyere kraft av ett eller annet slag, men sånn som han fremstilles i bibelen har jeg ikke noe tro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det divergens om det da......... deler av nye testamentet ble skrevet i hellas, og det var homofili helt godtatt som en dekadent sak.. Det kom også fram i det som står.. at det er ok.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...