Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha sett siste Holmgang om homofili, er jeg overbevist om at kristendom bare er noe piss. I hvert fall den kristendommen som staten praktiserer. At de prestene kan sitte og lire av seg så mye intolerante greier og si at det er guds ord... unnskyld meg, men om det hadde fantes en gud så tror jeg han hadde tatt alle som ville det til seg, homofile eller ikke! Jeg vil avskaffe statskirka, for hele opplegget er jo sykt!!! :murvegg:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Intoleranse er en uting, enten den rammer homofile, ugifte mødre eller for den saks skyld muslimer.

Dersom det finnes en allmektig Gud, tar Han nok ganske lite hensyn til hvilken religiøs filial vi har tilhørt. Skal man tro ryktene, ser Han vel for eksempel mer på hvilke fordommer vi har utvist på vår vei gjennom livet, og hvordan disse har kommet til uttrykk.

Skrevet
Dersom det finnes en allmektig Gud' date=' tar han nok ganske lite hensyn til hvilken religiøs filial vi har tilhørt [/quote']

Finnes det en allmektig gud tror jeg han gir fint f*** i oss ubetydelige mennesker. Det er vel bare oppblåste mennesker som tror at guden som skapte alt (hele universet) også skapte oss i sitt bilde. Men det er vel en annen debatt.

Ellers er det vel et ganske så variert syn på homofili i kirken.

Gjest Anonymous
Skrevet
Etter å ha sett siste Holmgang om homofili' date=' er jeg overbevist om at kristendom bare er noe piss. I hvert fall den kristendommen som staten praktiserer. At de prestene kan sitte og lire av seg så mye intolerante greier og si at det er guds ord... unnskyld meg, men om det hadde fantes en gud så tror jeg han hadde tatt alle som ville det til seg, homofile eller ikke! Jeg vil avskaffe statskirka, for hele opplegget er jo sykt!!! :murvegg:[/quote']

OK.

Men...

Skrevet

Jeg tror ikke Gud fordømmer mennesker som elsker hverandre. "Så blir de stående, disse tre: Tro, håp og kjærlighet. Men størst blant dem er kjærligheten." ! kor. 13,13.

Som hun lebiske dama(husker ikke hva hun heter): "Det trengs en mann og en kvinne til å lage barn, men det trengs ikke mer enn to mennesker for å elske."

Gjest Anonymous
Skrevet
Etter å ha sett siste Holmgang om homofili' date=' er jeg overbevist om at kristendom bare er noe piss. I hvert fall den kristendommen som staten praktiserer. At de prestene kan sitte og lire av seg så mye intolerante greier og si at det er guds ord... unnskyld meg, men om det hadde fantes en gud så tror jeg han hadde tatt alle som ville det til seg, homofile eller ikke! Jeg vil avskaffe statskirka, for hele opplegget er jo sykt!!! :murvegg:[/quote']

Å bli overbevist om at kristendom bare er piss ut ifra Holmgang sier ganske mye om deg.

Det var to prester i programmet som snakket mot homofili. Det var to eller tre prester i samme program som forsvarte homofile.

Men det la du vel ikke merke til?

Skrevet

Jeg er kristen men har aldri vært imot homofili.Har mange venner som er homser,er like glad i dem for det jeg.Tror ikke det har med troen å gjøre men med mennesker.Enkelte tåler rett og slett ikke trynet på homser og de kan ikke si at det er pga religion

Skrevet
Jeg er kristen men har aldri vært imot homofili.Har mange venner som er homser' date=er like glad i dem for det jeg.Tror ikke det har med troen å gjøre men med mennesker.

Samme her...

Skrevet

Jeg skjønner meg egentlig ikke på andre kristne enn fundamentalistene, jeg. Er man kristen så skal man vel følge Bibelen? Det står jo svart på hvitt hva som er tillatt og ikke der! Light-kristne velger bare ut det fra Bibelen de liker og kan leve etter. På den måten blir vi ikke hvitt sånne folk som KrF, heller. De er fortsatt med 2000 år etter fordi de bare endrer tolkningen og vektleggingen av Bibelens ord underveis. Det kristne står for i dag, bortsett fra de bibeltro, er ikke kristendom ut i fra Bibelens ord.

Skrevet
Jeg skjønner meg egentlig ikke på andre kristne enn fundamentalistene' date=' jeg. Er man kristen så skal man vel følge Bibelen? Det står jo svart på hvitt hva som er tillatt og ikke der! Light-kristne velger bare ut det fra Bibelen de liker og kan leve etter. På den måten blir vi ikke hvitt sånne folk som KrF, heller. De er fortsatt med 2000 år etter fordi de bare endrer tolkningen og vektleggingen av Bibelens ord underveis. Det kristne står for i dag, bortsett fra de bibeltro, er ikke kristendom ut i fra Bibelens ord.[/quote']

Er det du som skal definere hva det er rett for kristne å tro? Bør vi ikke være glade for at kristne kan se at ting ikke er de samme nå som for 2000 år siden?

Skrevet

Å forvente at en religion ment for ørkenfolk for et par tusen år siden skal ha likt nymotens syn på homofili som vi har i dag er vel litt mye å forvente.

Dette har vært en relativt brå endring som har skjedd ved hjelp av en bevisst strategi. Et ørkenfolk for så lenge siden hadde naturlig nok ikke samme syn på ting som seksuelle perversiteter,det kom senere. Det står klart i bibelen at man ikke skal ligge med en annen mann.

Vel vel, de kristne tar i hvert fall ikke livet av homofile som den nyeste utgaven av ørkenfolk religionen går inn for.

Gjest Anonymous
Skrevet

Valhalla.

Hva baserer du deg på når du kaller kristendommen for ørkenfolkreligion?

Skrevet

Det baserer jeg på at den ble utviklet av et ørkenfolk for dem.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Hva baserer du deg på når du kaller kristendommen for ørkenfolkreligion?

La meg spørre: Hvordan så det ut der Jesus kom fra og disiplene begynte å skrive det de mente? Regnskog eller ørken? Hva var det Moses i følge Gamle Testamentet ledet folket sitt gjennom? Tjukkeste Amazonas?

Hvor oppstod kristendommen? På nordpolen, tror du?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jesus oppholdt seg største delen av sitt liv i byer hvor det ikke er ørken. I Galilea hvor Jesus bodde nesten 30 år av sitt liv er det skog, dyrket mark og fjell som dominerer. De siste årene oppholdt han seg også i Jerusalem, heller ikke ørken. Jerusalem er en fjelltopp.

De eneste gangene det står at Jesus var i ørken var da han vandret mellom steder eller skulle trekke seg bort.

Jeg tror ikke den gjengse palestiner eller israeler føler seg som ørkenmennesker. De få som bor i ørkenen gjør kanskje det, men de fleste bor der det er fruktbart land.

Bare til opplysning.

Islam derimot oppstod i et ørkenområde.

Skrevet

Kan vel argumentere for at det egentlig ikke var Jesus som skapte kristendommen, men at andre gjorde det senere.

Skrevet

Dessuten har vel de hjemvendte jøder hatt noe å gjøre med at området i dag er mer fruktbart.

Gjest Anonymous
Skrevet

Joda det er riktig at kristendommen utviklet seg etter Jesus, men de geografiske sentra for den utviklingen var vel heller ikke en ørken. Det fantes noen munker som bodde i ørkenen, men største delen av kristendommens utvikling skjedde i byer som Roma, Filippi, Antiokia, Efesos og flere.

Hvis du leser Bibelen kan du lese at landet var fruktbart på Jesu tid også, særlig de delene hvor han oppholdt seg i nord. De hjemvendte jødene har bidratt til å gjøre landet fruktbart,men i den sammenheng er det mest snakk om Negev ørkenen i sør. Det er ikke et sted Jesus oppholdt seg.

Skrevet

Synes det er så rart at vanlig oppegående mennesker er kristne jeg :o De må bare være det for min skyld, men tror det er mange som går på en smell når de dør og det ikke er noen perleport.... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...