Gå til innhold

Tips til presenning over hagemøbler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har noen store, tunge hagemøbler på terrassen, som burde tildekkes før vinteren. Tanken var presenning, men denne vil vel bråke noe fryktelig ved det minste vindpust? De trekkene de har på f.eks. Plantasjen, tåler de snø og kulde? 

Anonymous poster hash: 0a12c...3ad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om presseningen tåler vær og vind er ditt minste problem. Det vil bli fuktig, rått og klamt under en presenning som står over hagemøblene om vinteren, ute.

Få hagemøblene i hus.

Anonymous poster hash: 891b5...b38

Skrevet

Om presseningen tåler vær og vind er ditt minste problem. Det vil bli fuktig, rått og klamt under en presenning som står over hagemøblene om vinteren, ute.

Få hagemøblene i hus.

Anonymous poster hash: 891b5...b38

Det er dessverre umulig å få dem i hus. De er for store/tunge, og vi har ikke innendørsplass til de. Det er solide greier da. Rotting. Ikke av den billigste sorten. 

Skrevet

Har ikke noe særlig erfaring med vanlig presenning over hagemøbler men husker at naboen hadde brukt det til å dekke hagepottene sine. Funket fint for dem minus alt bråket de dager det var vind. Bruker selv et ganske tungt hagemøbeltrekk jeg kjøpte fra A-møbler for et par år siden. Mulighet til å justere på trekket og aldri opplevd bråk eller skade på møblene av fukt. Vil anbefale deg å se etter hagemøbeltrekk som er vann/fukt og vind tett TS.

Skrevet

Har ikke noe særlig erfaring med vanlig presenning over hagemøbler men husker at naboen hadde brukt det til å dekke hagepottene sine. Funket fint for dem minus alt bråket de dager det var vind. Bruker selv et ganske tungt hagemøbeltrekk jeg kjøpte fra A-møbler for et par år siden. Mulighet til å justere på trekket og aldri opplevd bråk eller skade på møblene av fukt. Vil anbefale deg å se etter hagemøbeltrekk som er vann/fukt og vind tett TS.

Om trekket ikke er gasstett, vil det fortsatt være problem med fukt under trekket (vanndamp er en gass, synker temperaturen, vil vanndampen gå over til vann = fukt).

Sånn passive avfuktere under trekket kan kanskje være en ide?

Skrevet

Om trekket ikke er gasstett, vil det fortsatt være problem med fukt under trekket (vanndamp er en gass, synker temperaturen, vil vanndampen gå over til vann = fukt).

Er enig at vanndamp er en type gass og trekket ikke er gasstett. Har dog ikke opplevd fuktskader på verken trekk eller møbler de årene jeg har brukt trekket. Så min erfaring har ikke vært negativ ved bruk av trekk. Men ser poenget ditt

Skrevet

Vi har noen store, tunge hagemøbler på terrassen, som burde tildekkes før vinteren. Tanken var presenning, men denne vil vel bråke noe fryktelig ved det minste vindpust? De trekkene de har på f.eks. Plantasjen, tåler de snø og kulde? 

http://hagemobler-no.com/presenning-hagemobler.html

Anonymous poster hash: 0843d...7e2

Skrevet

Takk for tips! Noe som dette? http://www.plantasjen.no/mobeltrekk-stor-200008518-no Det spiller liten rolle hva det koster, så lenge det fungerer.

Det hørtes tungvindt ut.. Mulig jeg er negativ nå da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...