sonush Skrevet 6. oktober 2015 #1 Skrevet 6. oktober 2015 Hvilken telefon fikk deres barn? Gikk dere rett til en enkel smarttelefon (ikke iphone el. noe) eller en gammel liggende. Er en dere anbefaler? Eks: Sony Experia E1 (795,-)
Florence Skrevet 6. oktober 2015 #2 Skrevet 6. oktober 2015 Min nevø fikk bare en telefon han kunne ringe hjem med i den alderen. Det var kun for å ringe hjem og si at han ble med noen venner hjem fra skolen og lignende. Nettbrett har han liggende hjemme for å spille på. 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #3 Skrevet 6. oktober 2015 Ungen er ni år. BARNET trenger ikke noe mer enn mulighet for å ringe/sende melding til mamma eller pappa. Ville heller gått for den til 349,- på Clas Ohlson. Anonymous poster hash: 82afb...77c 10
sonush Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter #4 Skrevet 6. oktober 2015 tenkte faktisk ikke på clas Ohlsen. Har ikke liggende noen telefon, og på forskjellige nettbutikker er det ikke mange gammeldagse til billig penge liggende. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #5 Skrevet 6. oktober 2015 9 åringen kan fint få iphone Anonymous poster hash: f127f...56e 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #6 Skrevet 6. oktober 2015 tenkte faktisk ikke på clas Ohlsen. Har ikke liggende noen telefon, og på forskjellige nettbutikker er det ikke mange gammeldagse til billig penge liggende. Ekspert har i alle fall åtte gammeldagse mobiltelefoner, den dyreste koster 699 og den billigste koster 229., Elkjøp har også mange. Anonymous poster hash: 85b99...583
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #7 Skrevet 6. oktober 2015 Ungen er ni år. BARNET trenger ikke noe mer enn mulighet for å ringe/sende melding til mamma eller pappa. Ville heller gått for den til 349,- på Clas Ohlson.Anonymous poster hash: 82afb...77c Skulle til å nevne Clas Ohlson sin også. Gir dere ham en fancy mobil gjør dere det bare vanskeligere for dere selv senere. Anonymous poster hash: 6a020...16e 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #8 Skrevet 6. oktober 2015 Var da voldsomt til negativitet her. Finnes en del billige smartelefoner, og så er det bare å installere programvare som hindrer poden å laste ned nye apper, slik at foreldrene har kontroll på hvilke spill som er på telefonen. Å gi en 9-åring en "bestefar-telefon" fra Clas Ohlson er jo et hån. Anonymous poster hash: b0f73...364 7
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #9 Skrevet 6. oktober 2015 Min 8 åring har arvet min Samsung galaxy 3. Men han får ikke lov til å ha den med ut. Den er til bruk hjemme når han er alene hjemme. Mulig han får lov til å ta den med ut nå som det blir så fort mørkt ute og han er ute sammen med kamerater. Anonymous poster hash: e7e9e...8d5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #10 Skrevet 8. oktober 2015 Var da voldsomt til negativitet her. Finnes en del billige smartelefoner, og så er det bare å installere programvare som hindrer poden å laste ned nye apper, slik at foreldrene har kontroll på hvilke spill som er på telefonen. Å gi en 9-åring en "bestefar-telefon" fra Clas Ohlson er jo et hån.Anonymous poster hash: b0f73...364 Det er nettopp derfor en slik mobil er anbefalt av folk her inne. Et barn har ikke bruk for noe mer enn det i den alderen. Et hån?? Nei, de gir han mulighet til å slippe apper, spill og andre ting som barn virkelig ikke har behov for... kjære vene :oAnonymous poster hash: 82afb...77c 4
tingeling Skrevet 8. oktober 2015 #11 Skrevet 8. oktober 2015 Vår gutt arvet en avlagt IPhone. Jeg er ikke for å støtte opp om merkepress, men her har alle barn smartphones og vårt barn skal slippe å være vårt verktøy i kampen mot det. Vi snakker om bruk av telefon og det har ikke vært noe problem. 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #12 Skrevet 8. oktober 2015 Mine barn har arvet våre gamle smarttelefoner. Jeg hadde aldri gitt en gammel telefon med plastknotter og uten apper til en niåring. Her har alle barna smarttelefoner, unntatt de med foreldre som tror vi lever i1982.Anonymous poster hash: 75c2e...f68 3
Rotemor Skrevet 8. oktober 2015 #13 Skrevet 8. oktober 2015 Vår gutt arvet en avlagt IPhone. Jeg er ikke for å støtte opp om merkepress, men her har alle barn smartphones og vårt barn skal slippe å være vårt verktøy i kampen mot det. Vi snakker om bruk av telefon og det har ikke vært noe problem. Samme her. Jeg synes det er fint at han kan håndtere IPhone, IPad, Pc e.l. Det er naturlig i dagens samfunn.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #14 Skrevet 8. oktober 2015 En Bosch mobiltelefon i 1999 når jeg var 8 år, ikke noe spes...Anonymous poster hash: e66e3...122
QBee Skrevet 8. oktober 2015 #15 Skrevet 8. oktober 2015 7åringen min har en Samsung galaxy j1- dvs en enkel smarttelefon. Hun fikk telefon kun fordi hun har begynt å være litt alene før og etter skolen, og fordi vi ikke har fasttelefon. Det ble smarttelefon fordi de er såpass billige nå at jeg ikke så poenget med å gå for en mer gammeldags variant. Hun får ikke bruke den ubegrenset uansett.
sonush Skrevet 8. oktober 2015 Forfatter #16 Skrevet 8. oktober 2015 TS her Var 9åring, forøvrig en jente, er mest interessert i å ha en telefon som er hennes eget, og eget nummer. Pluss spill da. Gubben er dessverre interessert å kjøpe en enkel smart telefon, til rundt 1000 kr. Han vil ikke kjøpe en "knapp" telefon til prinsessen. jeg er forøvrig ikke helt enig, men sånn blir det.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #17 Skrevet 8. oktober 2015 TS her Var 9åring, forøvrig en jente, er mest interessert i å ha en telefon som er hennes eget, og eget nummer. Pluss spill da. Gubben er dessverre interessert å kjøpe en enkel smart telefon, til rundt 1000 kr. Han vil ikke kjøpe en "knapp" telefon til prinsessen. jeg er forøvrig ikke helt enig, men sånn blir det. Jeg er enig med deg TS, men det er som de over sier det derre "presset". Hvilket press?? Og hva da at barna ikke skal lide og at vi må tenke 2015...? Herregud hva har skjedd med voksne folk? Hvem er det som skaper det presset, jeg ser her at det er pokker ikke ungene som gjør deg!Anonymous poster hash: 82afb...77c
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #18 Skrevet 8. oktober 2015 Min sønn på snart 8, fikk en Nokia lumia smarttelefon. Jeg hadde ikke noen gammel tlf liggende, og tenkte når jeg først skulle kjøpe en da, at det skulle være en litt ny modell. Når det er sagt er han en gutt som tar godt vare på den, hadde han surra med tingene sine hadde jeg kjøpt en billig tlf Anonymous poster hash: 08828...c8b
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #19 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg skjønner at barn synes det er kjekt at det er litt spill på mobilen. Det er litt forskjell på det, og at en må ha siste iPhone for å ikke bli mobbet på skolen. MEN dere må tenke dere om. Hvorfor skal hun ha mobil. Trenger dere å få tak i henne? Eller vil hun ha mobil for å kunne sende meldinger med venner og ringe dem? Skal hun være alene hjemme? Har dere ikke fasttelefon? Hvis hun skal ha mobilen for at dere skal få tak i henne, så er det viktig at det er god batteritid på den. Spesielt nå når hun ikke er vant til mobil og at den må holdes oppladet til enhver tid. Brukes mobilen til leketøy (smarttelefon - spill, etc), så lades den ut på et blunk, og hun må være flink å huske på å putte den i laderen. Om hun skal være hjemme alene, så ville jeg hatt en egen telefon som kun brukes til ringing (evt. i tillegg til den hun har). Om det er mobilabonnement, eller ip-telefon, er vel det samme. Vi har ip-telefon og telefon som er koblet i veggen. Da lades den aldri ut, og vi slipper å lete etter den, og jeg kan alltid få tak i de hjemme, selv om mobilene er ladet ut pga spilling eller glemt å lade. Dere bør også tenke på at mobilen bør tåle å mistes i bakken og tåle litt regnvær. Det er så fort gjort uansett hvor forsiktig de er. Anonymous poster hash: 23f98...97e 1
Gjest C'est la vie:) Skrevet 8. oktober 2015 #20 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg skjønner at barn synes det er kjekt at det er litt spill på mobilen. Det er litt forskjell på det, og at en må ha siste iPhone for å ikke bli mobbet på skolen. MEN dere må tenke dere om. Hvorfor skal hun ha mobil. Trenger dere å få tak i henne? Eller vil hun ha mobil for å kunne sende meldinger med venner og ringe dem? Skal hun være alene hjemme? Har dere ikke fasttelefon? Hvis hun skal ha mobilen for at dere skal få tak i henne, så er det viktig at det er god batteritid på den. Spesielt nå når hun ikke er vant til mobil og at den må holdes oppladet til enhver tid. Brukes mobilen til leketøy (smarttelefon - spill, etc), så lades den ut på et blunk, og hun må være flink å huske på å putte den i laderen. Om hun skal være hjemme alene, så ville jeg hatt en egen telefon som kun brukes til ringing (evt. i tillegg til den hun har). Om det er mobilabonnement, eller ip-telefon, er vel det samme. Vi har ip-telefon og telefon som er koblet i veggen. Da lades den aldri ut, og vi slipper å lete etter den, og jeg kan alltid få tak i de hjemme, selv om mobilene er ladet ut pga spilling eller glemt å lade. Dere bør også tenke på at mobilen bør tåle å mistes i bakken og tåle litt regnvær. Det er så fort gjort uansett hvor forsiktig de er.Anonymous poster hash: 23f98...97e Fantasi bra svar! Veldig enig med dette. Særlig når det kommer til batteri-tid og at den skal tåle en støyt og vann. Om barnet kan bruke den til spill og andre ting, går batteriet fort tomt, så jeg ville anbefalt mindre "gøy" på den. Poenget er at dere skal få tak i hverandre. Ikke hvor mange spill eller funksjoner den har. I tillegg er det greit å ha noe enkelt, siden barnet ikke har hatt mobil før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå