Orchideae Skrevet 6. oktober 2015 #1 Skrevet 6. oktober 2015 Hei! Vi skal ha bursdagsfeiring i helgen, den er lagt til midt i middagstiden, så vi kommer til å gjøre det enkelt å servere pølser + kaker. Men hvor mange wienerpølser beregner man? Vi blir totalt 35, hvorav 6 er barn. Og hvordan beregne brød og lomper? 50/50? Eller halvparten Brød og litt ekstra lomper dersom noen bruker begge deler på ei pølse? Det er ikke så farlig om det blir for mye, da kan det eventuelt fryses, men trenger en liten pekepinn.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #2 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg spiser som regel minst 2 pølser, antageligvis 3. Og det er med brød, med lompe blir det mer. Jeg er et normalspist kvinnfolk. Dere kjenner jo best gjestene, og vet hvor storspiste de er. Men jeg ville beregnet 3 pølser pr voksen, mer til de storspiste. Dere vet vel også best om folk liker best pølse/lompe. Her jeg bor er det bare brød som er vanlig. Til barna er det nok med 2 vil jeg tro. Anonymous poster hash: a78b8...541
Gjest Ennasus Skrevet 6. oktober 2015 #3 Skrevet 6. oktober 2015 3 pølser per pers pg 50/50 har ihvertfall alltid funket for min familie
Orchideae Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter #4 Skrevet 6. oktober 2015 Takk. Da har jeg en liten pekepinn. Stakkars deg Ennasus, svart i begge trådene mine. Jeg har selv tenkt 3 per voksen og 2 til barna. Heldigvis skal selskapet deles over to dager, så vi kan jo alltids dra ut og handle mer lørdag kveld. Men jeg er gravid så er nok ganske ferdig på lørdagskvelden etter å ha hatt huset fult en dag, og må nok lade opp til dag nummer to på søndag. Så hadde vært greit å handlet inn mest mulig på fredag.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #5 Skrevet 6. oktober 2015 Om det siste besøket er et familiebesøk, eller et med nære venner, gjør det ingen ting om du ber en av gjestene kjøpe med seg pølser/brød/lomper, og avtale tilbakebetaling. Anonymous poster hash: a78b8...541
peppermyntete Skrevet 6. oktober 2015 #6 Skrevet 6. oktober 2015 Vet du at alle liker wiener? Jeg gjør ikke det nemlig, og hadde blitt litt lang i maska om det var eneste tilbudet. Grillpølser eller fiskepinner hadde reddet måltidet for min del
Anim92 Skrevet 6. oktober 2015 #7 Skrevet 6. oktober 2015 Vet du at alle liker wiener? Jeg gjør ikke det nemlig, og hadde blitt litt lang i maska om det var eneste tilbudet. Grillpølser eller fiskepinner hadde reddet måltidet for min del Dagens
peppermyntete Skrevet 6. oktober 2015 #8 Skrevet 6. oktober 2015 Dagens Haha! Det er faktisk skikkelig godt med fiskepinner i lompe!
Anim92 Skrevet 6. oktober 2015 #9 Skrevet 6. oktober 2015 Haha! Det er faktisk skikkelig godt med fiskepinner i lompe! Må nesten teste det nå
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #10 Skrevet 7. oktober 2015 Se an fordelingen av menn og damer, også, når du beregner mengder. Å servere min mann tre wienerpølser, ville vært en fornærmelse. Han har stor kropp og "stor motor" som er mye i aktivitet, og trenger i alle fall fem. Ikke alle spiser som ham, selvsagt, men selv synes jeg tre pølser er litt snaut beregnet. Hvis det er relativt mange menn som kommer, så ville jeg nok regnet ca 3,5 pølser per voksen. Heller litt for mye, som kan fryses ned, enn for snaut. Anonymous poster hash: 3dd5e...4d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå