Gothminister Skrevet 12. oktober 2015 #41 Skrevet 12. oktober 2015 Er dette representativt for din "saklige" og "faglige" debatt? Det er god grunn til at jeg ikke tar deg seriøst lenger, og at jeg ikke tror på at du jobber med det du sier du jobber med.Anonymous poster hash: 3ad1f...cf7 Du forstår ikke. Forbudet skader mer en rusmidler. Dette er kjent og som et medmenneske som har rusmiddelavhengige som hjertebarn, kan jeg aldri forsvare straff. 1
Gjest Mats Skrevet 12. oktober 2015 #42 Skrevet 12. oktober 2015 Er fullt lovlig å diskutere rus. Er ikke det lovlig her kanskje?
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #43 Skrevet 12. oktober 2015 Gjetter på at noen har sett Norge på dop og sjekket hva freakforum er. Noen av underforumene på freak.no har lenge fungert som en kreftsvulst på det norske nettet og trenger virkelig ikke publisitet, verken her eller på tv. Anonymous poster hash: 08007...55a 2
Stiani Skrevet 12. oktober 2015 #44 Skrevet 12. oktober 2015 Du forstår ikke. Forbudet skader mer en rusmidler. Dette er kjent og som et medmenneske som har rusmiddelavhengige som hjertebarn, kan jeg aldri forsvare straff. Dette er selvfølgelig tull. Det er ikke en person med kunnskap innenfor dette feltet som er imot forbudet. 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #45 Skrevet 12. oktober 2015 Dette er selvfølgelig tull. Det er ikke en person med kunnskap innenfor dette feltet som er imot forbudet. Helt sant, selv de elitekriminelle som produserer stoffet verken støtter et forbud eller bruker det selv. Anonymous poster hash: 08007...55a
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #46 Skrevet 12. oktober 2015 Helt sant, selv de elitekriminelle som produserer stoffet verken støtter et forbud eller bruker det selv. Anonymous poster hash: 08007...55a ... Eh NEI. Ingen som tjener penger på narkotika vil at det skal bli lovlig. Det sier seg selv. Anonymous poster hash: 4b9d5...bb8 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #47 Skrevet 12. oktober 2015 ... Eh NEI. Ingen som tjener penger på narkotika vil at det skal bli lovlig. Det sier seg selv. Anonymous poster hash: 4b9d5...bb8 Det gjør det igrunn ikke. Selge lovlig hadde også tjent penger på. Anonymous poster hash: 08007...55a
waco Skrevet 12. oktober 2015 #48 Skrevet 12. oktober 2015 Dette er selvfølgelig tull. Det er ikke en person med kunnskap innenfor dette feltet som er imot forbudet. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Hasj-er-mindre-farlig-enn-alkohol-7569491.html Har du lest artikkelen av willy pedersen?
Stiani Skrevet 12. oktober 2015 #49 Skrevet 12. oktober 2015 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Hasj-er-mindre-farlig-enn-alkohol-7569491.html Har du lest artikkelen av willy pedersen? Han er en samfunnsviter, han har ikke greie på hva stoff gjør med kroppen.
Svampebob1 Skrevet 12. oktober 2015 #50 Skrevet 12. oktober 2015 (endret) Jeg kan i hvert fall takke freakforum for at jeg lever den dag i dag, og det samme kan familien min. Jeg synes det er supert at det finnes slike kanaler hvor man kan utveksle informasjon, og hvor det ikke kan komme noen å forby samtaleemner etter hva de selv mener er farlig og umoralsk å snakke om. Rusmisbrukere er ikke skadedyr som ødelegger samfunnet vårt, de er mennesker akuratt som meg og deg. Endret 13. oktober 2015 av Bond 6
Snikende ullteppe Skrevet 13. oktober 2015 #51 Skrevet 13. oktober 2015 Nei. Dette betinger at premissene er at folk er rasjonelle til en hver tid. Folk er ikke det. Det er en lang tråd på freak om en som spør om råd for injisering av heroin. Han blir frarådet det på det sterkeste, men blir tungt belastet sprøytenarkoman allikevel. Jeg kjenner godt til alle avskygninger av narkotikabrukere, siden de er en pasientgruppe jeg har jobbet med i svært mange år. Jeg kjenner godt til at det er mange som jobber og fungerer i det daglige. Men jeg ser også tydelig at for nesten alle i den situasjonen kommer de til et punkt der misbruket tar over. Jeg kjenner godt til en hel del velfungerende cannabisbrukere. Det er allikevel ikke å anbefale, og enkeltskjebner kan uansett ikke gi generelle retningslinjer i forvaltningen av et stoff. Jeg har enda til gode å se noen gode argumenter for legalisering. Narkotikabruk er fortsatt et valg man på et tidspunkt tar, og det er rikelig med muligheter for å få hjelp om man har gjort noen dårlige valg. Det blir ikke lettere å slutte om stoffene er lettvint og lovlig tilgjengelige overalt, og har sosial aksept for bruken. Nettsteder som freak fungerer nok i stor grad som en rekrutteringsarena, og mange av diskusjonene der ufarliggjør bruken uten å ha rot i etterprøvbare fakta. Det er ikke en positiv faktor. Hadde informasjonen der enda vært nogenlunde nøytral, kunne man kanskje ha forsvart forumet. Det er den ikke. Det er mange myter og småparanoide forestillinger der som indoktrinerer folk at man ikke skal høre på de som faktisk har kompetanse utover brukernivå - altså de som FAKTISK vet noe.Anonymous poster hash: 3ad1f...cf7 En del kriminologer bruker såkalt risikovurdering for å sammenlikne aktiviteter, der de kvantifiserer risiko. Den svenske kriminologen Henrik Tham mener at samfunnet kan forby en rekke aktiviteter som er skadelige, dersom man skulle ta konsekvensene av dette og forby alt som er like skadelig som eller mer skadelig enn ulovlige rusmidler. For eksempel kunne man forby å spise fet mat, eller trene for lite. Eller man kan forby ridesport og snowboard. Skal man forby alt man kan ta skade av? 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #52 Skrevet 13. oktober 2015 Dette er selvfølgelig tull. Det er ikke en person med kunnskap innenfor dette feltet som er imot forbudet.Det må være flaut å være så uviten. Se denne saklige debatten fra NRK og bli litt smartere https://tv.nrk.no/serie/debatten/NNFA51011515/15-01-2015Anonymous poster hash: 950ae...684 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #53 Skrevet 13. oktober 2015 Det er forøvrig et mye høyere kunnskapsnivå på freak.no enn KG, selv om det finnes en del idioter der også.Anonymous poster hash: 950ae...684 5
Stiani Skrevet 13. oktober 2015 #54 Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Det må være flaut å være så uviten. Se denne saklige debatten fra NRK og bli litt smartere https://tv.nrk.no/serie/debatten/NNFA51011515/15-01-2015Anonymous poster hash: 950ae...684 Legg ved relevent tidspunkt. Jeg ser ikke gjennom hele debatten for å finne poenget. Endret 13. oktober 2015 av Stiani
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #55 Skrevet 13. oktober 2015 Legg ved relevent tidspunkt. Jeg ser ikke gjennom hele debatten for å finne poenget. Fra 31 minutter.Anonymous poster hash: 950ae...684
Gjest Bond Skrevet 13. oktober 2015 #56 Skrevet 13. oktober 2015 Tråden ryddet for spekulasjoner, personangrep, tilrettelegging/oppfordring til lovbrudd, avsporinger, samt en mengde svar til disse innlegg.Bond, forumansvarliug
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #57 Skrevet 13. oktober 2015 Det må være flaut å være så uviten. Se denne saklige debatten fra NRK og bli litt smartere https://tv.nrk.no/serie/debatten/NNFA51011515/15-01-2015Anonymous poster hash: 950ae...684 Det heter uvitende. Anonymous poster hash: 6ce06...431
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå