Gå til innhold

Rusforum på freak.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søkte på nettet etter bivirkninger ved et reseptpliktig legemiddel og dumpa borti forumet freak.no. Jeg ble nesten mørkredd av å se hva som diskuteres i rusforumet - helt åpent. Bryter ikke dette med norsk lov?

Anonymous poster hash: 16475...0b1
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg søkte på nettet etter bivirkninger ved et reseptpliktig legemiddel og dumpa borti forumet freak.no. Jeg ble nesten mørkredd av å se hva som diskuteres i rusforumet - helt åpent. Bryter ikke dette med norsk lov? Anonymous poster hash: 16475...0b1

Om det er lovlig eller ikke vet jeg ikke - men det er svært skremmende å lese. Både hva folk faktisk gjør og tenker, men særlig alle de som fremstår som "eksperter" (og for oss som har slikt som fag er det veldig tydelig at disse er livsfarlige). Jeg skulle ønske dette kunne stoppes.

Forøvrig er det lurt å holde søk etter informasjon om legemidler til kvalitetssikrede kilder. Felleskatalogen gir god informasjon (www.felleskatalogen.no). Du kan også bruke norsk legemiddelhåndbok for helsepersonell (www.legemiddelhandboka.no).

Imidlertid er det beste å snakke med en lege eller farmasøyt. Svært mange blir skremt når de ser bivirkningsprofilen på medisinene de bruker - fordi de ikke har noe filter til å sortere ut hva som er sannsynlig og ikke, og dermed tror de kommer til å oppleve alt som står i listen.

Anonymous poster hash: 3ad1f...cf7

• Liker 4
Skrevet

Heldigvis har vi ytringsfrihet og lov til å diskutere opplevelser rundt hva man vil i landet her. 

Jeg vet det er mange dyktige mennesker der inne som vet hva de snakker om, og hvis du vil ha et annet svar på ting enn standardmoraliseringen du får her inne er forumet supert. 

Og nei, det er ikke ulovlig.

• Liker 27
Skrevet

Synes freakforum er ganske greit jeg. 
Mye bra lesestoff der :)

• Liker 5
Skrevet

Det er vel ikke mot norsk lov å diskutere narkotika?

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg søkte på nettet etter bivirkninger ved et reseptpliktig legemiddel og dumpa borti forumet freak.no. Jeg ble nesten mørkredd av å se hva som diskuteres i rusforumet - helt åpent. Bryter ikke dette med norsk lov?

Hvis jeg skal søke opp legemiddler, søker jeg alltid først i felleskatalogen..

For så å søke opp på google for evt å lese litt morostoff om legemiddelet.

Og nei, det som diskuteres i rusforumet bryter ikke med norsk lov. 

Det må jo være lov å diskutere erfaringer og komme med tips o.l til ulike typer feks legemiddler og andre ting som kan gi rus. 

Mange som får utrolig mye bra hjelp på freakforum også.. 

Endret av tanketenker
  • Liker 4
Skrevet

Hvis jeg skal søke opp legemiddler, søker jeg alltid først i felleskatalogen..

For så å søke opp på google for evt å lese litt morostoff om legemiddelet.

Og nei, det som diskuteres i rusforumet bryter ikke med norsk lov. 

Det må jo være lov å diskutere erfaringer og komme med tips o.l til ulike typer feks legemiddler og andre ting som kan gi rus. 

Mange som får utrolig mye bra hjelp på freakforum også..

Og antagelig en god del som finner innfallsporten til et omfattende og destruktivt misbruk, samt en liten kontingent som finner sin dødsårsak der.

Fra et helsemessig perspektiv er diskusjonene der helt vanvittige. "Ekspertene" har jo ingen fagkunnskap å bygge postulatene sine på - men at de er drevne misbrukere og har mye praktisk erfaring er det liten tvil om. Svært mange av de rådene som gis der inne er livsfarlige.

Hvorfor må det være lovlig å diskutere erfaringer og praktisk bruk av stoffer som er ulovlige? Hva er det som stiller ulovlige rusmidler i en særstilling her? Det bør da strengt tatt være like lovlig å diskutere fremstilling og bruk av ulovlige eksplosiver eller praktisk bruk av biologiske våpen? Eller utveksle erfaringer om bankran og annen kriminalitet?

• Liker 6
Skrevet

Og antagelig en god del som finner innfallsporten til et omfattende og destruktivt misbruk, samt en liten kontingent som finner sin dødsårsak der.

Fra et helsemessig perspektiv er diskusjonene der helt vanvittige. "Ekspertene" har jo ingen fagkunnskap å bygge postulatene sine på - men at de er drevne misbrukere og har mye praktisk erfaring er det liten tvil om. Svært mange av de rådene som gis der inne er livsfarlige.

Hvorfor må det være lovlig å diskutere erfaringer og praktisk bruk av stoffer som er ulovlige? Hva er det som stiller ulovlige rusmidler i en særstilling her? Det bør da strengt tatt være like lovlig å diskutere fremstilling og bruk av ulovlige eksplosiver eller praktisk bruk av biologiske våpen? Eller utveksle erfaringer om bankran og annen kriminalitet?

Et ord: Ytringsfrihet. 

Vil du virkelig nekte mennesker å snakke om hva de vil? Hvordan skulle det filteret fungert?

• Liker 5
Skrevet

Vil du virkelig nekte mennesker å snakke om hva de vil? Hvordan skulle det filteret fungert?

Du vet, - fanatikere, formyndere, fascister og mennesker som vet best, - behøver aldri å begrense seg i sin visjon og fantasi om det narkotikafrie samfunn.

Det er bare en illusjon, - fordi det bare er en drøm. Norsk narkotikapoliti er beviset for at norsk narktotikapolitikk aldri vil virke. 

Du kan rett og slett ikke bestemme at et samfunn skal være rusfritt, - det er politisk utenfor deres maktområde, like lite som man kan bestemme åssen været blir i morgen, - og det er bare overtroiske mennesker som tror på et narkotikaforbud, - mest sannsynlig har de vrangforestillinger og lever i en slags psykose om at bare vi straffer hardt nok, - så vil narkotika forsvinne.

Narkotika finnes ikke! Det er bare et samlebegrep over hundrevis av forskjellige stoffer, - man kan ikke forby mennesker å selv velge sine liv.

Det er umulig, mennesker som tror på det narkotikafrie verden er fanatikere som er farlig for samfunnet, - det overformynderiet de ønsker er ikke bra for noen. Om man vil bruker narkotika eller ikke er et valg man selv tar, - ingen spør politi om man kan drikke melk heller. 

Mennesker som tror på det narkotikafrie verden ved bruk av straffer og forfølgelser er farlige mennesker som må merkes og må forfølges. Straffelyst må aldri beseire frihetstanken og det ukrenkelige menneskeverdet.

• Liker 3
Skrevet

Nå må du slutte å være overtroisk og fantasifull. Nettsider avgjør ikke om mennesker blir narkomane, for narkomani er et politisk vedtatt kriminalitet.

• Liker 3
Skrevet

Om det er lovlig eller ikke vet jeg ikke - men det er svært skremmende å lese. Både hva folk faktisk gjør og tenker, men særlig alle de som fremstår som "eksperter" (og for oss som har slikt som fag er det veldig tydelig at disse er livsfarlige). Jeg skulle ønske dette kunne stoppes.

Forøvrig er det lurt å holde søk etter informasjon om legemidler til kvalitetssikrede kilder. Felleskatalogen gir god informasjon (www.felleskatalogen.no). Du kan også bruke norsk legemiddelhåndbok for helsepersonell (www.legemiddelhandboka.no).

Imidlertid er det beste å snakke med en lege eller farmasøyt. Svært mange blir skremt når de ser bivirkningsprofilen på medisinene de bruker - fordi de ikke har noe filter til å sortere ut hva som er sannsynlig og ikke, og dermed tror de kommer til å oppleve alt som står i listen.

Det er fordi felleskatalogen kun beskriver bivirkninger og aldri virkninger.

Men dette her visste du vel innerst inne selv, - eller hva?

• Liker 2
Skrevet

...og her kommer de sedvanlige apologetene trillende inn med sine sedvanlige løgner og forvrengninger.

Orker vi virkelig en runde til?

• Liker 4
Skrevet

Å sette andre folks liv i fare gjennom oppfordring til handlinger som både er ulovlige og helseskadelige handler ikke om ytringsfrihet.

Dette er et tulleargument. Man står ikke fritt til å tilråde folk å sette seg selv i fare. Å sette dette opp mot ytringsfrihet vitner om stor umodenhet.

• Liker 3
Skrevet

Å sette andre folks liv i fare gjennom oppfordring til handlinger som både er ulovlige og helseskadelige handler ikke om ytringsfrihet.

Dette er et tulleargument. Man står ikke fritt til å tilråde folk å sette seg selv i fare. Å sette dette opp mot ytringsfrihet vitner om stor umodenhet.

Hvordan ønsker du å regulere at mennesker utveksler erfaringer da?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker, on 06 Oct 2015 - 12:08, said:

Vel, når du skriver om freak.no her på KG, så får jo freak.no massevis av gratis "reklame" da. Da risikerer du jo faktisk at enda fleire klikker seg inn hos freak.no og begynner å skrive der....

Anonymous poster hash: 71102...21f

• Liker 3
Skrevet

double_facepalm.png

Anonymous poster hash: f941d...0c2

• Liker 8
Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Hæ, du vil virkelig forby folk å diskutere narkotika? Jeg er glad du ikke er sjef!

Endret av Raindrops
Skrevet

Det bør da strengt tatt være like lovlig å diskutere fremstilling og bruk av ulovlige eksplosiver eller praktisk bruk av biologiske våpen? Eller utveksle erfaringer om bankran og annen kriminalitet?

Freak Pyroforum   BØ!

Freakforum ble sjekket for informasjon om ABB og det er trolig at han hadde hatt noe aktivitet der, du bør lese den tråden for å utvide horisonten litt, men vet du hva?

Facebook var hans største arena. Skal vi stenge FB?

"Erfaringer om bankran og annen kriminalitet"  diskuteres daglig i offentlige institusjoner som f.eks. Ullersmo Fengsel.

Tenk så kjekt om det ble diskutert forum så politiet kunne stille før bankraneren ankom?

Anonymous poster hash: be93e...2b2

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke lov å oppfordre til noe som helst inne på freak.no. Slike innlegg blir slettet uten forvarsel.

Der inne kan folk som allerede har bestemt seg for å bruke narkotika spørre om råd og veiledning, slik at de kan utføre det på tryggest mulig måte. Det står foresten fakta om de fleste stoffer der inne, både negative og positive.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke lov å oppfordre til noe som helst inne på freak.no. Slike innlegg blir slettet uten forvarsel.

Der inne kan folk som allerede har bestemt seg for å bruke narkotika spørre om råd og veiledning, slik at de kan utføre det på tryggest mulig måte. Det står foresten fakta om de fleste stoffer der inne, både negative og positive.

"Fakta" basert på subjektive opplevelser, ja....

Det står svært mye der som er både galt og farlig.

Og oppfordringer til lovbrudd og livsfarlige aktiviteter florerer. De kan umulig være særlig flinke med den slettingsregelen sin.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...