Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2004 #1 Skrevet 23. september 2004 Er ikke så dreven med sminke, bruker bare litt maskara og rouge og foundation.Men, foundationen bruker jeg kun på områder jeg vil dekke, så jeg tok turen til parfymeriet for å kjøpe en concealer da foundationen min var tom her sist helg. Jeg sa til damen i parfymeriet at jeg skulle ha en concealer, hva hun kunne hjelpe meg med. Endte opp med en Kanebo concealer, farge 01, til 245,-. Vel hjemme skulle jo nyinnkjøpet prøves ut, men ble litt i stuss - den var veldig, veldig lys!! tenkte at jeg sikkert var meg som la feil/tok for mye/ den skal sikker være sånn. Men,så fikk jeg en venninne på besøk, og spurte henne. Hun også mente den var for lys. Dagen etter fant jeg ut at jeg skulle ta noen runder i parfymerier for å finne ut hvilken farge andre "damer" ville anbefale, og samtlige sa 02! Nyansen mørkere enn den jeg kjøpte... Så - poenget har jeg noe jeg skulle sagt? kan jeg bytte?? Ikke at 245,- er et hav av penger, men når jeg går i et parfymeri for å kjøpe et kvalitetsprodukt, forventer jeg faktisk kvalitet på servicen også. Den er jo nå brukt, en- to ganger, kan jeg klage??
Miss-X Skrevet 23. september 2004 #3 Skrevet 23. september 2004 Jeg tror jeg hadde prøv ihvertfall. Bare fortell det samme som du har skrevet her. Ingenting å tape på det ihvertfall. Lykke til! :-)
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2004 #4 Skrevet 23. september 2004 Nei, i utgangspunktet ikke.. Selvom hun anbefalte deg en 01, så kan det være fordi det var den _hun_ syns var best.. Men du burde prøve den i butikken og hvis du ikke er fornøyd så kjøper du en annen farge.. Det er det de har testere for liksom.. Jeg vil ikke påstå at damen i butikken nødvendigvis var så flink i jobben sin, men du har et ansvar oppi dette du og, dessverre =)
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2004 #5 Skrevet 23. september 2004 Jeg returnerte en gang en Chanel foundation som var hakket for mørk. (Eldre damer syns "brunkremen" skal være brun!) Det gikk fint, men damen ble ganske sur.
Gjest Anonymous Skrevet 27. september 2004 #6 Skrevet 27. september 2004 Mange parfymedamer som anbefaler feil fordi de ikke har den kompetansen de burde ha. Tja, om du burde klage? Concealeren skal være en halv nyanse lysere enn din naturlige hudfarge, da blir resultatet penest. Vet jo ikke hvor lys hud du har, men med mindre du er gyllenbrun i ansiktet så burde det gå greit. Påfør lite hver gang, og klapp den forsiktig til den dekker hele området den skal dekke... Dersom du fremdeles ikke er fornøyd, så anbefaler jeg heller at du tar en spansk en, og forteller parfymedamen at du fikk utslett og kløe under øynene etter at du hadde gått med den en liten stund. Da blir hun nødt til å ta inn igjen varen, fylle ut et allergiskjema, og gi deg tilgodelapp. Så kan du be en venninne gå tilbake igjen med tilgodelappen og kjøpe concealeren i farge 02, og så er alt i orden!!! Håper ikke jeg er for sent ute med det gode rådet mitt
Gjest Virvel Skrevet 27. september 2004 #7 Skrevet 27. september 2004 Det er vel verdt et forsøk å klage, i hvert fall. Sånn generelt når du kjøper sminke burde du teste i butikken, og be om å få låne et speil så du kan gå ut i dagslys og se hvordan det tar seg ut. Det er ikke alltid så godt lys inne.
Orthia Skrevet 27. september 2004 #8 Skrevet 27. september 2004 Dersom du fremdeles ikke er fornøyd, (...) og forteller parfymedamen at du fikk utslett og kløe under øynene etter at du hadde gått med den en liten stund. Da blir hun nødt til å ta inn igjen varen, fylle ut et allergiskjema, og gi deg tilgodelapp. Er de "nødt" til å gjøre dette i parfymerier? Dvs at man har rett til tilgodelapp dersom man får allergisk reaksjon?
Gjest Anonymous Skrevet 28. september 2004 #9 Skrevet 28. september 2004 Ja, de er nødt å gi deg tilgodelapp dersom du reagerer på et produkt. Butikken skal ha noe som heter "allergiskjema" som de da fyller ut og sender til produsenten.
Gjest Ethereal Skrevet 29. september 2004 #11 Skrevet 29. september 2004 De er nok ikke "nødt" etter kjøpsloven, men de fleste parfymerier yter denne servicen for sine kunder. Men hvis folk klager på allergi som ikke er reell, spørs det hvor lenge vi kan regne med at de fortsetter denne praksisen
Orthia Skrevet 29. september 2004 #12 Skrevet 29. september 2004 Det er uansett god service (forutsatt at det er reellt, selvsagt). Jeg vet ikke hvor mange kremer jeg har kastet eller gitt bort etter et par gangers bruk, fordi jeg har fått røde prikker av dem (har ømfintelig hud), og jeg har aldri tenkt på å gå tilbake til parfymeriet med dem. Det er jo egentlig ikke kremens/parfymeriets feil at jeg ikke har sart hud- hva som er bra for en person, trenger ikke være bra for en annen.
Gjest Ethereal Skrevet 30. september 2004 #13 Skrevet 30. september 2004 Jeg har av og til klaget på kosmetikk, og aldri hatt noen problemer med det. En gang fikk jeg hummer-ansikt av en krem fra Shiseido, og fikk returnere den uten problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå