Gå til innhold

Dumpet meg. Forventer at jeg fortsatt stiller opp praktisk

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Eksen er sur på meg. Han sier at jeg er lite samarbeidsvillig og at jeg mangler empati. Det var han som slo opp og vi hadde et ryddig brudd. Problemet nå er at han fortsatt vil låne bilen min selv om forholdet er slutt. Han skal flytte selv og også hjelpe en kompis med flytting. Jeg mener at han ikke kan forvente at jeg skal stille opp praktisk for han og hans kompiser når vi ikke er sammen mer. Føler meg utnyttet når han bare vil ha fordelene og ikke hele meg. Jeg mener at han heller bør få hjelp av familie og venner. Samtidig ønsker jeg at vi skal skilles som venner. Dette er så vanskelig.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syns ikke han kan forvente noen ting av deg...

Men om dere fortsatt er venner, så hvorfor ikke? Jeg har da lånt en venns bil...

Men det er jo helt opp til deg...Føler du at han bare utnytter deg, så si nei!

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal han flytte ut fra deres felles bolig, kan det jo være greit å hjelpe han, helt avhengig av forholdene ellers. Som du sier har dere et ryddig brudd, og du vil fortsette å være venner - da synes jeg du kan hjelpe.

Skal han flytte fra egen bolig til en annen bolig, har han vel ingen rett på hjelp fra deg. Det tror jeg at jegville fortalt ham.

Gjest Liljedugg
Skrevet

Han håper vel at dere kan være venner da... og det er jo kun et spørsmål som du fritt kan svare hva du vil på...

Selv om han gjorde det slutt, så betyr det jo ikke at ikke bruddet var vanskelig for han også... (et brudd er aldri lett), og at han helst vil ha en viss kontakt med deg.

Men føler du at det bare går en vei, til hans fordel, så for all del, sett grenser...

Gjest Anonymous
Skrevet
Eksen er sur på meg. Han sier at jeg er lite samarbeidsvillig og at jeg mangler empati. Det var han som slo opp og vi hadde et ryddig brudd. Problemet nå er at han fortsatt vil låne bilen min selv om forholdet er slutt. Han skal flytte selv og også hjelpe en kompis med flytting. Jeg mener at han ikke kan forvente at jeg skal stille opp praktisk for han og hans kompiser når vi ikke er sammen mer. Føler meg utnyttet når han bare vil ha fordelene og ikke hele meg. Jeg mener at han heller bør få hjelp av familie og venner. Samtidig ønsker jeg at vi skal skilles som venner. Dette er så vanskelig.

Hva mener dere?

Så du vil ha ham tilbake. Det er derfor du blir sur når han ikke vil det, men bare vil ha hjelp til å flytte. Kanskje du ikke takler å være venn med ham. Da er det best at dere ikke har kontakt i det hele tatt.

Skrevet

Jeg synes ikke han kan forvente at du skal stille opp for han! Han kan spørre og du kan svare som det passer deg! Han har ingen grunn til å bli sur på deg for det! Spesielt ikke hvis han spør for en kompis! En annen ting er hvis han flytter ut fra deg! Da ville det være naturlig å hjelpe han ut!

Dere kan vel være venner selv om han ikke kan låne bilen akkurat når det passer for han!?

Skrevet

Ville han blitt sur eller sett på det som ett krav at en hvilken som helst annen venn ikke kunne hjelpe ham med å flytte?

Dersom han/dere(?) ønsker ett rent vennskapsforhold, så SKAL han også oppføre seg mot deg som han gjør mot en hvilken som helst annen venn. at han tidligere fikk låne bilen din mens dere var sammen, er faktisk riktig så uvesentlig dersom han vil at dere skal være kun venner.

Han har ingen rettigheter, han kan ikke stille krav!

Er du villig til å være en god venn, så stiller du opp med bil og hjelpende hender dersom det passer for deg!

Er han en god venn, så forstår han at du ikke alltid kan være der når det ikke passer for deg.

OG, dersom du fremdeles savner ham som kjærste og han ønsker å være venn, så bør du fortelle ham akkurat det du sier til oss, at du føler han utnytter deg! Ikke fordi han ber om hjelp eller lån av bilen, men fordi han blir sur dersom du ikke stiller opp med "godene" som bil etc i samme grad som når dere var sammen.

venner har ikke krav til hverandre, og x-er har heller ikke krav på bilen din. :wink:

har du ikke lyst, så sier du nei! Blir han sur, så blir han sur! Ta en prat med ham, blir han fremdeles sur så er han vel ikke mye til venn å spare på?

Gjest Anonymous
Skrevet

Forstår at vi ikke kan fortsette som venner. Alt for mange følelser fra min side. Han ønsker heller ikke at vi skal være venner i fremtiden. Han skal flytte til en annen by. Jeg kommer ikke videre i sorgprosessen så lenge han lagrer tingene sine her og kommer innom for å låne bilen og av og til overnatter. Skulle vi fortsatt som venner hadde jeg sett det på en annen måte. Nå gjør det bare vondt å tilbringe tid sammen med han. Han har forandret seg. Før var han øm og kjærlig. Nå er han kald og kynisk.

Skrevet

få tingene hans ut av hjemmet ditt og avslutt forholdet! Og gjør det klart for ham at det er over, også "venneforhold" og låning av bil etc. Overnatting og annet snacks får han også finne noen annen til.

du skal tenke på deg selv!! :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Menn kan være så stokkenes dumme! Eksen min gjorde noe det samme. Bare si klart fra at det finnes ikke lenger noe "oss". Jeg har mitt liv og du har ditt. Fjern tingene dine og sett de hos Per eller Pål i stede. Skal du låne bilen så send meg en melding for å se om det passer og overnatte kan du heller gjøre hos Fritjof.

Tror man må kutte helt både for å få fred til å bli ferdig følelser og sorg og sinne og å få ro til å bygge opp et liv alene. Det gjorde jeg og jeg har det i dag strålende - bedre enn jeg har hatt det på mange, mange år!

Finn ut hva som er best for deg i forhold til han og sett grensene og fortell han hvor de går!

Skrevet

Låner du ham bilen så får du sakene hans fortere ut av huset slik at du kan gå videre. Jeg lånte eksen min penger til den første husleia for å få ham fortest mulig ut av felles bolig. Noen ganger gjør man ting man ikke i utgangspunktet synes er helt greit fordi man ser at man selv får fordeler av det.

Du trenger tid og rom til å håndtere egne følelser omkring bruddet. Kjenn på magefølelsen hva som er ok og sett grenser. Den viktigste jobben du har nå er å ta vare på deg selv.

Gjest Anonymous
Skrevet

hehe. Menn tror av og til alle kvinner de møter er like varige som mamma. Mannen til en slektning av meg møtte opp med klesvask lenge etter skilsmissen. Av en eller annen grunn ble han faktisk tatt av dage til slutt. FAKTISK. Men det var ikke slektingen min som drepte han. Tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...