Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Trenger råd
Skrevet

Jeg var tidligere i et forhold med en som jeg kunne gjort ALT for. Elsket han over alt. Det var gjensidig og vi hadde planer om ekteskap. Vi gledet oss enormt!

Ting skjedde slik at det ikke ble noe ekteskap. Orker ikke å fortelle hva som skjedde. Men jeg var knust og har nå et selvmordsforsøk bak meg.

Tiden gikk og jeg møtte han som har blitt min mann. Jeg har det så godt som jeg aldri har hatt det. Og jeg vet at jeg har gjort det rette når jeg giftet meg med ham.

MEN.. Plutselig i går, så gikk vi rett på min eks. Jeg ble helt paralysert. Kunne ikke tro at det var han som stod der. Men han smilte og vinket for at jeg skulle komme og snakke med ham. Jeg gjorde det. Fikk snakket noen få minutter før jeg måtte gå videre.

Nå er det helt kaos i hodet mitt. Har ikke sovet i natt. Jeg vet ikke om det er følelsene som har dukket opp igjen. Eller om de i det hele tatt har vært borte.

Jeg vet at jeg har valgt riktig da jeg valgte min mann. Men dette er vanskelig. Jeg har ikke fått snakket skikkelig ut med min eks. Har så mange spørsmål som jeg ikke har fått svar på. Kan ikke oppsøke ham for å snakke ut heller. For det første så vet jeg at vi ville havnet i en situasjon som jeg ikke kan siden jeg er gift. Han har så enorm makt over meg. Og han føler en så vanvittig tiltrekning til meg. Det har alltid vært sånn og jeg følte i går at den er der ennå. For det andre så vil ikke han snakke om det som har skjedd. Så jeg vil ikke få noen svar likevel.

Det hadde vært så mye lettere å gå videre hvis jeg bare fikk disse svarene!

Huff! Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget. Kanskje få noen råd fra dere? Noen tips om hvordan jeg skal komme over dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Når man treffer ekser blir man ofte overveldet av minner og følelser. Dette er imidlertid ofte følelser man hadde før (og minnet om dem) og ikke representativt for hva man føler nå.

Og tror ikke det er så lurt å prøve å få svar på alt man lurer på i forhold til ekser og hvorfor ting ble som de ble. Tror det er å røre rundt i gammle ting som heller burde få ligge i fred. Ofte fører sånne runder med "oppklaringer" bare til enda flere spørsmål og da er det bedre å la det ligge!

Gjest Liljedugg
Skrevet

Det er ikke alt man kan få svar på likevel... så hva er vitsen.

Ofte har man jo problemer med å forklare hvorfor ting ble som de ble for sin egen del, så eksen din kan sikkert ikke gi deg så mange svar, og nye svar gir nye spørsmål...

Hvis dere hadde problemer med f.eks. kommunikasjon i det tidligere forholdet deres, og det var derfor du ikke fikk svar, så får du dem heller ikke nå, når det er slutt og over for lenge siden...

Hva er et svar? Sannheten?

(det finnes mange såkalte sannheter, som ikke er annet enn teorier og tanker man har, og gjerne ikke er sikker på selv...)

Og spør du han, så vil han kanskje svare noe annet enn han mener, for å unngå å såre deg.

Så står du der, med svarene dine, like forvirret eller enda mer enn før...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...