Gå til innhold

Tramadol bivirkninger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

I går kveld fikk jeg utskrevet tramadol, 50 mg, for en ørebetennelse jeg har.

Da jeg våknet i morges hadde jeg helt ekstremt opphovnede øyne, både øyenlokk og under øynene. Jeg har også utover dagen fått en veldig slitsom kløe over hele kroppen. Ingen av delene virker å gi seg. Er dette bivirkninger av tramadolen? Er det noe jeg kan gjøre for å minske bivirkningene?

Anonymous poster hash: 9b352...60d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ihvertfall kløen.

Anonymous poster hash: 977bb...4c2

Skrevet

Ring legevakt og spør om råd!!

Anonymous poster hash: c4560...ec9
Skrevet

Du må i alle fall IKKE ta tramadol før du har vært hos lege! En slik reaksjon må du ta alvorlig

Skrevet

Du må i alle fall IKKE ta tramadol før du har vært hos lege! En slik reaksjon må du ta alvorlig

Jeg fikk det skrevet ut av en lege. Han nevnte ikke noe om bivirkninger, men jeg vet ikke om dette er uvanlig eller ikke. Bivirkningene har holdt seg, nå er det ett og et halvt døgn siden jeg begynte.

Skrevet

Man kan få bivirkning som ikke står i vedlegget. Ring legen og ikke ta mer før du har snakket med den. Jeg fikk sånn en reaksjon på pencilin en gang

Skrevet

Jeg fikk det skrevet ut av en lege. Han nevnte ikke noe om bivirkninger, men jeg vet ikke om dette er uvanlig eller ikke. Bivirkningene har holdt seg, nå er det ett og et halvt døgn siden jeg begynte.

Nei du misforstår meg.Ikke ta mer tramadol før du har snakket med lege om reaksjonen din.

Skrevet

Reaksjonen kan komme av både Tramadol og ørebetennelsen.

Er dette likedan i morgen tidlig ringer du fastlegen din når de åpner telefonen og får en akutt time.

Anonymous poster hash: d05ad...33d

Skrevet

Jeg tar tramadol og har fått dose på 2 tabletter 3 ganger daglig selv, og pillene er de eneste som hjelper mot hinsides smerter der jeg har vondt og godt er det :) Får likevel bivirkninger av de, som svak kløe, kvalme og deretter oppkast 6 timer etter inntak, så er nok ikke helt uvanlig med bivirkninger av tramadolen. Skal snakke med legen igjen i morgen :)  

Anonymous poster hash: f0004...a6e
Skrevet

Jeg tar tramadol og har fått dose på 2 tabletter 3 ganger daglig selv, og pillene er de eneste som hjelper mot hinsides smerter der jeg har vondt og godt er det :) Får likevel bivirkninger av de, som svak kløe, kvalme og deretter oppkast 6 timer etter inntak, så er nok ikke helt uvanlig med bivirkninger av tramadolen. Skal snakke med legen igjen i morgen :)

Kan også legge til bivirkning som fører til plutselig svette og blekfarget ansikt, men dette går over når jeg har fått kastet opp. Ikke behagelig...

Skrevet

TS her.

Jeg skal ringe legen i morgen og spørre. Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...