Gå til innhold

Ettåring som våkner hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min våkner mellom 4 til 10 ganger om natta. Dette er ekstremt slitsom og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Og det skjer hver dag 😢

Han sovner igjen hvis jeg legger meg ved siden av og ammer.

Noen tips ?

Anonymous poster hash: e8ea6...624

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min holdt på sånn helt fra han var bare et par måneder gammel og frem til han ble rundt 1,5. Det er grusomt slitsomt, men dessverre ikke så helt uvanlig...

Det som etter hvert hjalp hos oss, er at jeg eller mannen la oss til å sove på en gjesteseng vi hadde satt helt inntil sprinkelsenga hans (dette begynte vi med da han var ett år og et par måneder). Første gang han våknet etter at vi hadde lagt oss gikk jeg eller mannen og la oss til å sove inne hos han, og alle de andre gangene han våknet i løpet av natten strakk vi bare ut en hånd og roet han ned med den. De første par ukene ble han kjempesint fordi han ikke ble tatt opp, og protesterte vilt med masse hyling flere ganger hver natt (fordi han jo ville tas opp og bli kost med hver gang han våknet). Syntes ikke det var uforsvarlig å la han hyle så lenge han uansett ikke var alene, en av oss var jo hele tiden helt inntil senga hans og strøk på han.

Etter et par uker sluttet han å være så sinna pga manglende oppmerksomhet ved hver oppvåkning, da roet han seg stort sett greit

Anonymous poster hash: 9d379...f66

Skrevet

Postet litt for fort! I hvert fall, etter et par uker med masse hyl og styr, godtok han etter hvert at vi bare strøk på han for å roe han i senga hver gang han våknet. Så holdt vi på sånn i ytterligere et par måneder, men de nattlige oppvåkningene ble heldigvis stadig færre (vi gikk fra 8-10 oppvåkninger pr natt til å etterhvert bare ha én eller to).

Tilslutt sov han endelig en natt gjennom, og fortsatte med det de fleste nettene (våknet kanskje en til to netter pr uke). Da sluttet vi selvsagt å sove på rommet hans, men han har prøvd seg igjen innimellom nå (han er snart tre) pga sykdomsperioder e.l. Og hvis han begynner med hyppige oppvåkninger, nattestyr osv igjen nå, kjører vi bare det samme opplegget igjen. En av oss legger oss til å sove inne hos han, og stryker rolig på han hvis han våkner. Gir aldri noe mer oppmerksomhet enn det, selv om han kan protestere kraftig. Da gir det seg stort sett alltid igjen etter 2-3 netter.

Skrevet

Postet litt for fort! I hvert fall, etter et par uker med masse hyl og styr, godtok han etter hvert at vi bare strøk på han for å roe han i senga hver gang han våknet. Så holdt vi på sånn i ytterligere et par måneder, men de nattlige oppvåkningene ble heldigvis stadig færre (vi gikk fra 8-10 oppvåkninger pr natt til å etterhvert bare ha én eller to).

Tilslutt sov han endelig en natt gjennom, og fortsatte med det de fleste nettene (våknet kanskje en til to netter pr uke). Da sluttet vi selvsagt å sove på rommet hans, men han har prøvd seg igjen innimellom nå (han er snart tre) pga sykdomsperioder e.l. Og hvis han begynner med hyppige oppvåkninger, nattestyr osv igjen nå, kjører vi bare det samme opplegget igjen. En av oss legger oss til å sove inne hos han, og stryker rolig på han hvis han våkner. Gir aldri noe mer oppmerksomhet enn det, selv om han kan protestere kraftig. Da gir det seg stort sett alltid igjen etter 2-3 netter.

Takk for svar. Jeg skal prøve dine tips. Saken er at jeg er alene med ungene to uker i måneden.

Nå Ga jeg opp og la meg. Håper jo også at dette er en periode? Han var ikke sånn som baby. Da sov han i flere timer i strekk

Anonymous poster hash: e8ea6...624

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...