AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #1 Skrevet 5. oktober 2015 I sommer hadde jeg et par måneder ulønnet permisjon i etterkant av lønnet foreldrepermisjon før jeg begynte å jobbe igjen 1. september. Etter å ha hatt ulønnet permisjon er det jo sånn at man bl.a. mister retten på sykepenger dersom man skulle bli syk, og denne får man ikke tilbake før man har vært i jobb igjen i fire uker (mener jeg å huske). Nå har jeg jo vært i jobb igjen i fire uker, men i én av de fire ukene tok jeg ut en uke med ulønnet ferie. Er det noen som vet om dette har noen innvirkning på rettighetene til sykepenger osv? Er det sånn at jeg nå må jobbe fire nye uker etter den ulønnede ferieuken for å opparbeide meg rettigheter igjen? (Ikke at det spiller veldig stor rolle, jeg har ikke planer om å benytte meg av det, altså Jeg har vært sykmeldt én gang og brukt egenmelding to ganger i mitt liv, så det er ikke som om jeg utnytter dette. Jeg bare hadde litt angst for at noe plutselig skulle skje (bli påkjørt, brått alvorlig syk e.l.) i løpet av perioden jeg ikke hadde rett på sykepenger, og det kommer til å være en lettelse for meg når jeg vet at perioden der jeg ikke er dekt, er over )Anonymous poster hash: 94ca6...c50
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #2 Skrevet 6. oktober 2015 Ingen som vet...?? TSAnonymous poster hash: 94ca6...c50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå