Bfa Skrevet 5. oktober 2015 #1 Skrevet 5. oktober 2015 Hei! Vi mistet i uke 6. Gyn sa jeg burde vente med å prøve igjen til jeg hadde hatt en mens. Det har vi ikke gjort! Er det noen av dere som prøvde rett etter sa og ble gravid og det gikk bra?? Hun sa også at det var større risiko for å miste da. Men jordmor sier stikk motsatt, altså at vi burde kjøre på fordi det er stor sjanse for å bli gravid rett etter en sa. Hva er deres erfaring?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #2 Skrevet 5. oktober 2015 Hei! Vi mistet i uke 6. Gyn sa jeg burde vente med å prøve igjen til jeg hadde hatt en mens. Det har vi ikke gjort! Er det noen av dere som prøvde rett etter sa og ble gravid og det gikk bra?? Hun sa også at det var større risiko for å miste da. Men jordmor sier stikk motsatt, altså at vi burde kjøre på fordi det er stor sjanse for å bli gravid rett etter en sa. Hva er deres erfaring? Hei. Jeg mistet i uke 5, fikk beskjed at det var bare å begynne når jeg var psykisk klar for det. Eneste som var ulempen var mens termin. Men vi var veldig veldig klare. Ble gravid igjen 2 uker etter SA. Det gikk bra :-) masse lykke til! Anonymous poster hash: d7a9b...7a6
Bfa Skrevet 5. oktober 2015 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2015 Så deilig å høre. Gyn var sur i dag når jeg snakka med ho og sa vi hadde positiv El test i går og at vi hadde sex. Jeg sa du skulle vente, sa ho! Ho da også at risikoen for enda en sa var større når en ikke hadde hatt mensen i mellom.. Vi er super klare for et nytt svangerskap! Føler meg super klar og vil gjerne ha sommer barn ☺
Gjest Valmuen Skrevet 5. oktober 2015 #4 Skrevet 5. oktober 2015 Jeg fikk beskjed på sykehuset at det var bare å prøve igjen med en gang hvis vi ville så lenge blødningene hadde stoppet, den eneste grunnen til at de anbefalte å vente en syklus var for å kunne regne ut termin
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #5 Skrevet 6. oktober 2015 Eneste jeg vet er at etter min MA med medisinsk abort (mye senere, 13 uker) så var første mens etterpå superkraftig og den ble benyttet til å få alle rester ut av livmor. Så på UL etter MA'en at det ikke var gode festeforhold der inne før etter neste mens. Og mens nr 2 var også litt kraftigere enn normalt, men så mistet jeg jo sent også. Vi gadd heller ikke vente med å prøve, men ble heller ikke gravid før noen mnd senere uansett. Men angret nesten på å ha prøvd da jeg så hvordan mensen var, for føler at om noe hadde prøvd å feste seg der inne hadde vi kanskje mistet tidlig ja. Forholdene kan ikke ha vært gode. Men, det er jo stor forskjell fra å miste så tidlig som i uke 6, det blir jo bare som en forsinket og sikkert kraftigere mens egentlig. Mye mindre rester osv helt sikkert. Anonymous poster hash: 90028...dc4
kaffemor Skrevet 6. oktober 2015 #6 Skrevet 6. oktober 2015 Veldig forskjell på å miste tidlig og sent ja.. Jeg hadde SA i uke 6. Fikk beskjed av legen at det var helt uproblematisk å starte prøvingen med en gang. Ble gravid igjen før jeg rakk å få mensen Er 15+3 nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå