Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lager Chocolate Chip Cookies med havsalt, samt ulike trøfler med f.eks. oreo, cookie dough og mørk sjokolade. Disse legger jeg også i fine cellofanposer og gir som gaver :gave: Serinakaker og andre klassiske favoritter lages med familien  :gullengel:

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brune pinner

Pepperkaker

Biscotti

Berlinerkranser

Sarah Bernard

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Baker mindre og mindre for hvert år som går her i huset. Mesteparten blir ikke spist :P

Blir bare serinakaker og peppernøtter i år.

Skrevet

Pepperkaker og hus. Sandnøtter. Kransekaker (får se hvor mange det blir). Peppermynte. Om det blir noe mer får tiden vise. Har i alle fall mange ting jeg har lyst til å prøve, men har kommet til at det er lov å bake og lage konfekt i andre måneder enn desember.

Skrevet

Jeg baker alltid en stor porsjon av min families tradisjonelle julekaker (som egentlig for alle andre er cookies). Disse er et must! De smaker jul og barndom i ett <3 elsker når lukten sprer seg over kjøkkenet når de stekes.

Det er det eneste kakene jeg alltid baker hjemme, som vi både gir små krukker av til kjente, tar med på adventsbesøk, men også har selv utover desember. Lager altså masse! Ellers blir det pepperkakebaking med Mor, Søstre og tantebarna mine. Alltid gøy!

Også baker/ lager jeg noe konfekt eller godis som jeg gir bort til kjente til jul hvert år. Alt fra lag-på-lag ingredienser til cookies (tilsett egg og smør), konfekt, rub til å ha på kjøtt, grytebrød osv..

Anonymous poster hash: 45046...d80

Skrevet

Jeg skal helt sikkert lage krumkaker. Også har jeg lyst til å prøve meg på noe de kaller Måkelort her sør. Hadde ikke hørt om det før jeg flyttet hit i fjor. Men de jeg fikk smake hos husverten var vanvittig gode... :sikle:

Skrevet

Begynner som regel baksten i starten av desember, da blir det julebrød og småkaker. Av småkakene varierer det litt, men berlinerkranser, serinakaker, sjakkruter og franske pepperkaker er alltid med. I fjor lagde jeg i tillegg korintkaker, kakemenn og sjokoladecookies. Prøver å få til (minst) syv slag hvert år :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...