Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Yellowrose
Skrevet

Hva skal dere bake i år? Og når starter dere på julebaksten? Vi baker det samme hvert år. Vi skal bake: Krumkaker, marvpostei, hvite pepperkaker og lussekatter! Gleder meg :)

Skrevet

Det bakes ikke så mye her annet enn pepperkaker.
I år håper jeg på å kunne lage chocolate chip cookies og sugar cookies med min bestevenninne.
Planlagt det i så mange år at nå må det skje :P
Ellers får jeg hvetekake og krydderkake av mamma.
Mormor pleide å lage risboller, ordentlig søtt kliss, men åh, så godt.

Skrevet

Tror jeg skal prøve å lage berlinerkranser. Hvis jeg ikke lager så kjøper jeg, men hjemmelaget er mye bedre :P

Ellers så blir der risboller og horn med ost og skinke. kanskje det blir noe "konfekt", men det må jeg se litt på. Orker ikke stresse for mye med baking, muligens hører jeg med min mor om hun blir med på bake helg. De har stort fint kjøkken med to komfyrer så kjekkere å bake der :P 

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal bake hvite kakemenn og lussekatter. 

Får både fattigmenn, mandelmakroner, kanelstenger og kromkaker av mormor, så trenger ikke å bake så mye selv  :nigo:

Anonymous poster hash: 4f5c2...282
Skrevet

Vi skal lage pepperkaker, hvite kakemenn, krumkaker, sirupssnipper, serinakaker og kanskje noe mer :)

I tillegg skal jeg lage karameller og litt sånt for å gi bort i julegave :)

Skrevet

Tenker dere og gods eller bare bakverk? Skal bake brød og kanskje tyske skiver.

Skrevet

Pepperkaker, sirupsnipper, berlinerkranser, sandnøtter og krumkaker ihvertfall, det er standard hvert år. 

Om jeg har tid baker jeg også glasskaker. 

Jeg har lyst å prøve meg på konfekt i år. Veldig lyst å lage Troika!

Småkakene baker jeg noen dager før jul. Kjipt om de blir harske før julen er over. De er best når de ikke har ligget i ukesvis. 

Anonymous poster hash: 75b71...e13
Skrevet

Blir hvertfall pepperkaker, krumkaker og brente mandler her. Får se om det blir tid til noe mer i år.

Skrevet

Her tror jeg det blir karameller, krumkaker og polkagriser. :) Jeg må lage noe som holder seg greit i år, har termin i starten av desember så i år blir julebaksten bakt i november. (Og sikkert tom da også.. :fnise: )

Pepperkaker er jeg så lei, så i år kjøper jeg nok bare pepperkake pynten og dropper selve kakene. :D

Skrevet

Har aldri hatt så store baketradisjoner i min familie, og er ikke sååå glad i det selv heller. Men pepperkaker må alltid lages! Tror også jeg skal lage noe godt som ikke er tradisjonell julebakst, som f.eks. honning- og kardemommekjeks :)

Skrevet

Hvite kakemenn, pepperkaker og peppernøtter. Kransekakestenger. Biscotti. Sarah Bernhard i langpanne, og karameller hvis jeg finner en oppskrift som ser god ut. Peppermyntekonfekt. Mandelflarn, ikke prøvd før. Brente mandler? Jeg tror også det blir en form for marengser med fyll marmorert i, bare fordi det ser koselig ut i glasskrukke;-)

Skrevet

Jeg håper, håper at mamma kommer til å bake sine himmelsk gode krumkaker! Krumkaker er så godt!

Skrevet (endret)

I år skal jeg lage syv slag, siden det er vi som inviterer på julaften. Synes det er litt ekstra stas. :)

Skal lage:

Pepperkaker

Krumkaker

Berlinerkranser

Strull evt. sandkaker

Goro

Sirupssnipper

Havreflarn

Tror også jeg skal lage Mor Monsen også, vi får se. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Gjest SykkelJenny
Skrevet

Jeg skal rett og slett ikke bake noenting i år.

Rett før jul skal jeg kjøpe noen eksklusive, håndlagde sjokolader - bare så vi har noe godt etter julemiddagen. Har bestemt meg for å ikke spise julekaker hele desember dette året - jeg blir bare sur på meg selv etterpå  :fnise:

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Kakemenn og pepperkaker. Og muligens prover jeg meg på en vinterlig utgave av Pavlova - må bare finne igjen oppskriften. 

Skrevet

Pepperkaker, krumkaker, brune pinner og sandkaker.

Gjest Yellowrose
Skrevet

Jeg skal rett og slett ikke bake noenting i år.

Rett før jul skal jeg kjøpe noen eksklusive, håndlagde sjokolader - bare så vi har noe godt etter julemiddagen. Har bestemt meg for å ikke spise julekaker hele desember dette året - jeg blir bare sur på meg selv etterpå  :fnise:

Apropos håndlagde sjokolader! hvis du liker hvit sjokolade så vil jeg anbefale å prøve hvit sjokolade med kaffebønner i, hvis du finner det. Jeg fikk det som vertinnegave og det er det beste jeg har smakt.  :wow:

Gjest SykkelJenny
Skrevet

Apropos håndlagde sjokolader! hvis du liker hvit sjokolade så vil jeg anbefale å prøve hvit sjokolade med kaffebønner i, hvis du finner det. Jeg fikk det som vertinnegave og det er det beste jeg har smakt.  :wow:

Takk for tips - jeg elsker hvit sjokolade  :danse:

Skrevet

Pepperkaker, colakaker, havreflarn, risboller og berlinerkranser er min plan, samt at jeg har veldig lyst til å prøve meg på troika i konfektstørrelse :nigo: 

Skrevet

Skal ikke bake noe annet enn pepperkaker, kakene blir ikke spist her i huset. Men skal lage marsipanfigurer og dyppe i sjokolade, lage bountykuler og karameller. Det blir spist opp og må som regel lage ekstra porsjon 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...