Gå til innhold

Hvordan bli bedre kjent.. Litt ut i datingfasen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dater :danse:

Egentlig så er det vel forbi date alt, for vi er sammen hver dag, sover over hos hverandre så fort vi får sjansen og er ute sammen offentlig.. så sånn sett er vi vel i startgropen på ett forhold.
Begge er i midten av 30årene og med barn.

Jeg har møtt hans barn, og han mine - så vi er der alt... ingen er riktignok introdusert som kjæreste enda, men vi har møtt hverandre.

Uansett, det jeg skal frem til er at jeg vil så gjerne bli bedre kjent med han.. på ett enda mer personlig plan, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem.

Leste om disse 36 spørsmålene man kan prate seg igjennom, men hvordan skulle man liksom introdusere det.

Jeg føler jeg har prøvd å få i gang samtale som gjør at vi blir bedre kjent, men han er ikke så snakkesalig på de punktene... men jeg vil jo egentlig ha han mer i prat for det er jo først da man kan finne ut om dette virkelig er riktig.

Jeg storkoser meg i hans selskap, og liker alt ved ham uten å være helt blind.. men trenger mer kjøtt på beina for å vite hva jeg egentlig begir meg ut på.

Tips?

Anonymous poster hash: a4829...344
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg godt er i en lignende situasjon. Han jeg dater snakker veldig lite om seg selv og svarer kort når jeg spør, så jeg er redd jeg maser og har sluttet å spør. Mye jeg lurer på har kommet frem etterhvert. Har funnet ut at han er mer den typen som lever i nuet, glad i å kommentere ting som skjer nå og er ikke så interessert å snakke om fortiden sin. Det respekterer jeg. Prøv å finn ut hva som engasjerer han å få han til å fortelle, kanskje han blir mer komfortabel med å fortelle mer og snakke mer. Jeg føler det har hjulpet meg noen ganger, utenom det tar jeg alt behov jeg har av snakking med venninner og et mer avslappet forhold med han å ikke mase så mye. Trodde i begynnelsen at han kun var ute etter sex eller ikke var interessert i meg, men nå har han bevist at han mener veldig seriøst selvom han har en egen måte å vise det på. Håper du finner ut av det, gi han pusterom og virk engasjert når han først forteller noe. Lykke til!

Anonymous poster hash: 22179...d8c

Skrevet

Leste om disse 36 spørsmålene man kan prate seg igjennom, men hvordan skulle man liksom introdusere det.

Hvilke spørsmål? Link?

Anonymous poster hash: 1ac3f...b24

Skrevet

Hvilke spørsmål? Link?

Anonymous poster hash: 1ac3f...b24

Google 36 questions så finner du de 😊

Jeg har i grunn ikke behov for å prate med ham om så mye, men det er noe med det å bli kjent da... da trenger man gjerne vite litt om fortiden til folk, hva deres holdninger er o.l.

Ja ja, får ta det som det kommet.

Skrevet

Dette ønsker jeg også tips om! :) er i samme situasjon (bare uten barn). Er ikke det at vi ikke har noe å prate om, men ønsker å bli enda bedre kjent :)

Anonymous poster hash: 61298...837

• Liker 1
Skrevet

ts her.

disse 36 spørsmålene er jo helt geniale, men det virker så kleint liksom... å bare sette seg ned å si; Nå skal vi bli bedre kjent du..  :fnise:

Men klart, en flaske vin og sofaen en kveld så hadde det sikkert vært fint.

Vi har sett flere filmer de ukene her enn jeg har sett siste året... så litt prat hadde ikke vært å forakte.

Skrevet

Alt dette skal jo komme naturlig? Jeg har hatt samtaler om venner, familie, bakgrunn, livsstil osv. over middag og et glass vin med menn på date 1, 2 eller 3. Man forteller gamle historier og stiller hverandre spm. Han snakker om jobben, du spor hvorfor han valgte dette eller om han alltid har interessert seg for X. Og så videre. 

Hva er det ellers to voksne mennesker snakker om? Reality-TV?

Anonymous poster hash: 68ba9...c7a
  • Liker 2
Skrevet

Alt dette skal jo komme naturlig? Jeg har hatt samtaler om venner, familie, bakgrunn, livsstil osv. over middag og et glass vin med menn på date 1, 2 eller 3. Man forteller gamle historier og stiller hverandre spm. Han snakker om jobben, du spor hvorfor han valgte dette eller om han alltid har interessert seg for X. Og så videre. 

Hva er det ellers to voksne mennesker snakker om? Reality-TV?

Anonymous poster hash: 68ba9...c7a

Ja, jeg må si at det lurer jeg også på..Hva i all verden har dere pratet om hittil?

Skrevet

36 questions kan man fint ta opp uten at det blir kleint, men såklart ikke alle 36 på rekke og rad.
Jeg pleier å ta 4-5 av dem av gangen over et glass vin, så 4-5 av dem på neste spasertur, så et par av dem på chat f.eks .

Anonymous poster hash: 1ff0d...7aa
Skrevet (endret)

Lag mat sammen, da får du et ganske godt svar på hvordan vedkomne oppfører seg også i andre settinger. 

De 36 spørsmålene har jeg selv lest, de kan du jo stille litt på måfå egentlig uten at det blir rart.

Endret av Charmander
Skrevet

Det at dere ikke er på samme nivå når det kommer til pratingen er vel egentlig en av de tingene du leter etter? For hvis han har det fint som dere har det, og du føler du ikke blir skikkelig kjent med han så har dere jo en ulikhet som kan bli problematisk.

Hva med å snakke med han om hva du føler rundt akkurat dette, og høre hva han tenker om det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...