Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2004 #1 Skrevet 23. september 2004 Jeg leste denne overskriften i Nettavisen i dag: BORGARTING: Misbrukt under bursdagsfest Jenta (15) ble misbrukt av flere unge menn under fødselsdagsfeiring i Oslo. Nå er to av dem dømt. Etter å ha lest overskriften gjorde jeg et veddemål med meg selv om hvorvidt gjerningsmennene var av utenlandsk opprinnelse. Jeg hadde selvsagt rett. 8) Jeg tar feil 1 av 10 ganger på sånne ting. Jeg har et spesielt talent for å gjette hvilke kulturer som begår hvilken kriminalitet. Et par eksempler: Ran av spilleautomat - Østeuropeere. Bankran - Denne er vanskelig, her har etniske nordmenn blitt veldig flinke. Voldtekt - Afrikanere og irakere Narkotika - Pakistanere og tyrkere. Jeg vil ikke ha en ny debatt om innvandrere/kriminalitet. De er jeg lei av. Foretrekker å lese om voldtekt i avisene hver dag enn å gå gjennom 1000 slike debatter hver dag. Jeg begynner å forstå deres side uansett - la dem voldta og stå på, de har tross alt hatt det vanskelig i sitt hjemland til og med kanskje de har blitt undertrykt? Skulle bare mangle at vi stiller våre barn til rådighet for at de for en gangs skyld i livet skal få tilfredsstilt SINE lyster.
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2004 #2 Skrevet 23. september 2004 En voldtekt er en tragisk sak, og det blir definitivt ikke bedre av at en eller annen fremmedfiendtlig halvhjerne på død og liv må bruke noens tragedie til å fremme sine egne, småsære "politiske" prosjekter. Fint at du er lei av debatter - da kan du kutte her og nå.
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2004 #3 Skrevet 23. september 2004 En voldtekt er en tragisk sak, og det blir definitivt ikke bedre av at en eller annen fremmedfiendtlig halvhjerne på død og liv må bruke noens tragedie til å fremme sine egne, småsære "politiske" prosjekter. Fint at du er lei av debatter - da kan du kutte her og nå. jeg er da ikke fremmedfiendtlig? Jeg har jo erkjent at jeg aksepterer! Hvor får du politikk ifra?
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2004 #4 Skrevet 23. september 2004 En voldtekt er en tragisk sak, og det blir definitivt ikke bedre av at en eller annen fremmedfiendtlig halvhjerne på død og liv må bruke noens tragedie til å fremme sine egne, småsære "politiske" prosjekter. Fint at du er lei av debatter - da kan du kutte her og nå. Fy fader - dette er nok dagens mest idiotiske Det er kalrt det er ingen forbrytere som er norske nordmenn fra Norge som heter Ola
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2004 #5 Skrevet 23. september 2004 Ja, jeg innså nettopp hvor dum jeg har vært :oops: Det er klart at ingen folkeslag er verre enn andre. En drittsekk er en drittsekk uansett om han er svensk eller thailandsk Det finnes selvsagt statistikker som viser at 48% av sedelighetsforbrytelser begås av ikke-vestlige innvandrere (som utgjør 8% av den voksne oslobefolkning). Jeg syns vi skal se bort ifra dette og heller tenke løsningsorientert. Jeg syns også det er på høy tid å vurdere hvorvidt statistisk sentralbyrå er fremmedfiendlig, kanskje til og med rasistisk. Jeg tror SSB er styrt av Carl I Hagen. Vi må slutte å være rasistiske! Alle er like kriminelle! Og hvis det skulle vise seg at SSB har rett, so what? Mange kommer fra en kultur hvor voldtekt er mer akseptert, og det synes jeg vi skal være tolerante overfor! STANS RASISMEN! :cry:
Gjest Poirot Skrevet 23. september 2004 #7 Skrevet 23. september 2004 Et spesielt talent. Den statistikken din kan du dra lenger ut på landet med. Hørt om mørketall og at flest blir voldtatt av folk de kjenner? (=anmelder sjelden)
Gjest TomKrus Skrevet 23. september 2004 #8 Skrevet 23. september 2004 Det finnes selvsagt statistikker som viser at 48% av sedelighetsforbrytelser begås av ikke-vestlige innvandrere (som utgjør 8% av den voksne oslobefolkning). Jeg syns vi skal se bort ifra dette og heller tenke løsningsorientert. Jeg syns også det er på høy tid å vurdere hvorvidt statistisk sentralbyrå er fremmedfiendlig, kanskje til og med rasistisk. Jeg tror SSB er styrt av Carl I Hagen. Og hvor finner du denne statistikken? Slike debatter har blitt punktert tidligere med den rette statistikken fra ssb. Du kan selv søke den opp her på kg, eller du kan ta deg en tur innom ssb.
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2004 #9 Skrevet 23. september 2004 Et spesielt talent. Hørt om mørketall I disse kretser er "mørketall" det samme som "tallet på fremmedkulturelle" På samme måte som "svart arbeid" er det samme som "disse voldtektsmuslimene som kommer hit og tar jobbene fra oss" Tror vi må leve med det, i hvert fall når man ser hvor tilbøyelige luringene i slike kretser er til trådstarting på KG og andre steder.
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2004 #10 Skrevet 23. september 2004 Et spesielt talent. Den statistikken din kan du dra lenger ut på landet med. Hørt om mørketall og at flest blir voldtatt av folk de kjenner? (=anmelder sjelden) Hvorfor skulle ikke innvandrere være representert i disse mørketallene i like stor grad som nordmenn? Hvorfur skulle prosentforskjellen avvike i disse mørketallene? Er din påstand at innvandrere ikke "kjenner" folk? Isåfall er det ganske rasistisk.
Gjest Poirot Skrevet 23. september 2004 #11 Skrevet 23. september 2004 Selvdølgelig er innvandrere representert mht møretall. Mitt poeng er at dette 48%-tallet (som jeg uansett ikke aaaaner hvor du har fra) ikke ville eksistert om ALLE voldtekter ble anmeldt.
Gjest TomKrus Skrevet 23. september 2004 #12 Skrevet 23. september 2004 Tar meg friheten til å referere til ssb. Blir for dumt å debattere på grunnlag av feilaktige opplysninger: Gjerningsmenn bosatt i Oslo, nordmenn og ikkevestlige innvandrere, etter type lovbrudd. 1998. Absolutte tall og pr. tusen Forbrytelse mot sedeligheten: Nordmenn: 55 0,3 Ikke-vestlige innvandrere: 16 0,5. Innvandrere og nordmenn som offer og gjerningsmenn Disse 0.5 vs. 0.3 sier så klart at voldtekt er en del av kulturen . Er det rasismen din du forsøker å skjule? Kaller folk sjeldent rasister, men usikker på deg. Uvitende er du nok iallfall, kjære gjest.
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2004 #13 Skrevet 23. september 2004 Tar meg friheten til å referere til ssb. Blir for dumt å debattere på grunnlag av feilaktige opplysninger: Gjerningsmenn bosatt i Oslo, nordmenn og ikkevestlige innvandrere, etter type lovbrudd. 1998. Absolutte tall og pr. tusen Forbrytelse mot sedeligheten: Nordmenn: 55 0,3 Ikke-vestlige innvandrere: 16 0,5. Innvandrere og nordmenn som offer og gjerningsmenn Disse 0.5 vs. 0.3 sier så klart at voldtekt er en del av kulturen . Er det rasismen din du forsøker å skjule? Kaller folk sjeldent rasister, men usikker på deg. Uvitende er du nok iallfall, kjære gjest. Først og fremst - 1998? morsomt. Statistikken JEG viser til hørte jeg på radioen. Jeg tror Rasistisk Sentralbyrå skal ha betalt for rapporten det ble referert til på radioen. Dessuten viser jo din statistikk noe annet artig: Antall forbrytelser pr 1000 capita: Nordmenn --> 13,3 Ikke-Vestlige innvandrere --> 25,5 Altså kan man ganske pent si at innvandrere er dobbelt så kriminelle som nordmenn?
Gjest Poirot Skrevet 23. september 2004 #14 Skrevet 23. september 2004 Kjære gjest: Det er å skyte seg selv i foten å først avvise en statistikk som for gammel til å kunne brukes, og deretter bruke den selv.
Gjest TomKrus Skrevet 23. september 2004 #15 Skrevet 23. september 2004 Først og fremst - 1998? morsomt. Hva er morsomt med det? Hvilken ny kultur er det som har kommet til Norge de siste fem årene som voldtar så fryktelig? Slå på radioen din igjen, kanskje de sier det der. I mellomtiden kan du kanskje lese litt om de ti største innvandrergruppene i Norge Og forresten, det er ikke min statistikk, det er ssb sin. Så akkurat nå er det ssb mot deg og din statistikk.
Gjest NOMADEN Skrevet 23. september 2004 #16 Skrevet 23. september 2004 Jenter på 15 som blir voldtatt har ingen ting å klage over. Nordmenn er like ille. KG-logikk. Desuten, det er ikke traumene eller kulturen som gjør innvandrer syke og kriminelle. Det er Norge, på samme måte som det er Damnark som gjør dem psykotiske i Danmark. http://www.uriasposten.dk/kopier/160304-Me...i-statistik.gif
Gjest TomKrus Skrevet 23. september 2004 #17 Skrevet 23. september 2004 Jenter på 15 som blir voldtatt har ingen ting å klage over. Nordmenn er like ille. KG-logikk. Nei, ingen som sier det. Derimot virker det som resultatet av tolkningen din av andres meninger er framkommet av fjortis-logikk, men nå er du kanskje en tenåring så man kan vel ikke forvente annet da.
Gjest NOMADEN Skrevet 23. september 2004 #18 Skrevet 23. september 2004 Nei tom, det er en stund siden jeg var 14. Melodien her på K.G. er at: Hvis noen er oppbragt over noe som de fleste tar avstand fra, er det alltid noen som kan fortelle at det finnes andre ting å ta avstand fra også. Two bads dont' make one good. Hvis jeg skriver at Maza ruster, dukker det opp en som kan fortelle at det gjør Opel også. Kanskje enda mere. for ikke å snakke om gamle BMWer. De ruster de. For ikke å snakke om tekrenner, og debatten er på jordet igjen.
Gjest TomKrus Skrevet 23. september 2004 #19 Skrevet 23. september 2004 Nei tom, det er en stund siden jeg var 14. Melodien her på K.G. er at: Hvis noen er oppbragt over noe som de fleste tar avstand fra, er det alltid noen som kan fortelle at det finnes andre ting å ta avstand fra også. Two bads dont' make one good. Og igjen er det tolkningen din. Dette er ikke nødvendigvis hva folk mener. Hvis du sier Per er en morder, og jeg da sier at Lars også er det, betyr ikke det at jeg mener at det er greit at Per er en morder. Jeg sier bare at det ikke nødvendigvis bare er menn med navn på tre bokstaver som er mordere. Men så klart bør vi kunne diskutere mennesker som vi diskuterer biler. My bad.
Gjest Valhalla Skrevet 23. september 2004 #20 Skrevet 23. september 2004 Er vel albanere som kontrolerer mye av narkotika kriminaliteten. De andre folkeslagene er stort sett lengre ned på stigen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå