AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #1 Skrevet 5. oktober 2015 Det er ca 20 min å gå fra kirken til lokalene vi skal være i (Oslo) Dette er jo egenltig ikke så langt, men når man har høye hæler og er pent kledd kan det jo være langt nok. Er det noen som har morsomme forslag på hvordan vi kan få fraktet mange mennesker fra A til B? Har vurdert trikk, men er fortsatt et lite stykke å gå fra trikkestoppet til lokalet. Har også vurdert sånne sykkeltaxier, høre med dem. Men tror ikke vi får tak i mange nok til alle gjestene. Har også tenkt litt på bysykkel om mulig... Tar imot forslag, så kom gjerne med kjekke ideer. Får vi ikke noe til å funke, så bestiller vi kanskje en buss, eller at folk får fikse seg selv Anonymous poster hash: 2fc7d...3da
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #2 Skrevet 5. oktober 2015 Bysykkel med høye hæler? Det vanlige er vel at folk fikser seg selv og at maten uansett er en stund etter vielsen? Anonymous poster hash: 46d71...7e8 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #3 Skrevet 5. oktober 2015 Sporveismuseet har billig bussutleie Anonymous poster hash: 30f92...57c
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #4 Skrevet 5. oktober 2015 Bysykkel med høye hæler? Det vanlige er vel at folk fikser seg selv og at maten uansett er en stund etter vielsen?Anonymous poster hash: 46d71...7e8 Nei, det blir sen vielse og rett til middagen sammen Men ja jeg sykler selv i høye hæler og trange skjørt (bare drar det litt opp, gjør ikke meg noe) Men er sikkert sant at mange andre blir å føle seg ukomfortabel med det. Så en "kjip" vanlig buss er nok løsningen Anonymous poster hash: 2fc7d...3da
peppermyntete Skrevet 5. oktober 2015 #5 Skrevet 5. oktober 2015 Jeg hadde absolutt ikke satt pris på å måtte sykle til bryllup!! "kjip" buss er tingen! 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #6 Skrevet 6. oktober 2015 Så "kjedelig" dere er Men jo da, ser poenget, det er kjipt å gjøre andre ting når man har på finstasen. Hadde håpet på noen som hadde gode forslag. Som et lite "thomas tog", trillebår, gutta må trille, jentene i båren (dette skal jeg så klart ikke gjøre, det er et eksempel på en litt anderledes ting) Sykkeltaxi, folk kan sitte på bak og tråkker ikke selv. Men nå har jeg vist mest ideer selv TS Anonymous poster hash: 2fc7d...3da
Gjest økonomifrue Skrevet 6. oktober 2015 #7 Skrevet 6. oktober 2015 Vi leide buss for transport fra stedet der vi holdt festen. Bussen kjørte da en runde (avtalt på forhånd) hvor gjestene bodde privat eller hotell!
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #8 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg vil frafåde på det sterkeste alt som krever at gjestene må fysisk anstrenge seg, og ting som foregår ute. Når man har brukt mange penger på finklær, og gjerne fått fikset håret, og brukt tid på sminke og skal se pen ut, er det lite kult å måtte gjøre noe som en kan bli svett og ufresh av. Finklær er ikke forenelig med sykling. Det er stor sannsynlighet for at mange også er i dårlig form, og ikke er i stand til å sykle så langt uten at det er plagsomt for dem. Type bestemor, eller en overvektig utrent slektning, eller noen som ikke har syklet på 20 år.. Åpne kjøretøyer er heller ikke stas. Jeg ser ut som et fuglerede etter 2 minutter, og om det regner er det ikke mye gøy heller. Jeg går heller i 20 minutter enn å måtte sykle. Jeg ville latt gjestene komme seg dit selv, og skrevet i innbydelsen at de som har behov for transport fra kirke til lokale sier ifra, og så bestilt en maxitaxi evt. Jeg ville tatt med skobytte og gått om det var fint vær, men ikke alle vil det i finklær. Anonymous poster hash: 895df...11f
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #9 Skrevet 6. oktober 2015 hva med sånn sightseeing tog som brukes på sommeren til turister? Anonymous poster hash: 2bc48...0d5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #10 Skrevet 6. oktober 2015 Det vanlige er vel at folk fikser seg selv og at maten uansett er en stund etter vielsen?Anonymous poster hash: 46d71...7e8 Det har vært ca 50/50 i bryllupene hvor fort etter vielsen man spiser, men selv når det har vært en stund i mellom har det alltid vært opplegg for gjestene Anonymous poster hash: 30f92...57c
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #11 Skrevet 6. oktober 2015 Så "kjedelig" dere er Men jo da, ser poenget, det er kjipt å gjøre andre ting når man har på finstasen. Hadde håpet på noen som hadde gode forslag. Som et lite "thomas tog", trillebår, gutta må trille, jentene i båren (dette skal jeg så klart ikke gjøre, det er et eksempel på en litt anderledes ting) Sykkeltaxi, folk kan sitte på bak og tråkker ikke selv. Men nå har jeg vist mest ideer selv TS Anonymous poster hash: 2fc7d...3da Hvordan var veteran buss kjedlig? Anonymous poster hash: 30f92...57c
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #12 Skrevet 6. oktober 2015 Mannen min er medlem hos LTF, som drifter sporveismuseet, så vi fikk leie en veteranbuss billig. Dette var det mange av gjestene som synes var artig, og alle ble kjørt fra dør til dør. veldig praktisk! Ellers så kan du jo høre med de "thomas togene" på rådhuset, om de lar seg leie. Utover det, er det vel ikke så mange andre måter å frakte mange mennesker på en gang, hvis veterantikken ikke går dit dere skal.... Anonymous poster hash: b4cc6...605
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå