Gå til innhold

Doktor dyregod....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da har det skjedd igjen.......Naboen har vært så utrolig IDIOTISK å anskaffe seg kattunge, til tross for at de visste at minstemann er allergisk. Det gikk jo som det måtte gå....naboen kommer med tårer i øynene og forteller at minstemann har blitt så dårlig, og de finner ingen til å ta katten....nå var hun nødt til å avlive pusen...

Jeg klarer selvfølgelig ikke å se på at en nydelig kattunge som er offer for uvettige og egoistiske mennesker sine handlinger må bøte med livet.... så nå sitter jeg der da, med syk bikkje, 100% jobb, datter som trenger oppfølging og en liten pusekatt som trenger mat, stell og masse kos ( og som henger i gardinene mine).....Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne å lete etter et hjem til den skjønne pusen... Pusen får det mye bedre i et hjem hvor det er noen som har litt tid til den. Jeg kan ikke ha katten på permanent basis, det var aldri meningen heller....jeg bare unngikk at katten ble avlivd den dagen...Tar foreningen for omplassering av dyr i mot sånne tilfeller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan forsøke en liten notis i lokalavisen, eventuelt hvis du bor i Oslo/Akershus, Youngstorvets basar i dagsavisen. Vet om flere som har fått god respons der. Regner forresten med at du fortalte naboene dine akkurat hva du mener om måten de skaffer seg dyr på.

Fatter ikke at noen kan tro at fordi man ikke kan ha et dyr man faktisk har påtatt seg ansvaret for, så er det bare å avlive den - et lite liv skal avsluttes før det i det hele tatt har begynt på livet! :evil:

Jeg blir rasende på folk som har et så lemfeldig forhold til andre levende vesener!!!

Skrevet

Det jeg ble mest sint over var at de tok så lett på det å anskaffe seg et dyr, selv om de VISSTE at barnet var hyperallergisk......"vi er jo så glad i dyr" var argumentet da jeg ymtet frempå om at det var litt korttenkt å anskaffes seg en kattunge når de visste at gutten mest sannsynlig ville reagere....Katten har de siste to ukene levd innestengt på vaskerommet deres....uten så mye menneskelig kontakt....Merker på pusen at hun ikke er vant til så mye bevegelser og lyder...og det er jo ikke rart når hele hennes verden har bestått av et stille vaskerom. Er man glad i dyr når man behandler pusen på den måten? Nei....tror ikke det, gitt!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Huff ! Sånt er så ansvarsløst! Stakker lille pusen. Det er ren egoisme fra deres side, som visste om allergien. Man gjør bare ikke sånt. Huff. Håper dere finner et hjem til den. Det er desverre alt for mange kattunger som behøver hjem, enn det er gode stabile hjem til de.

Skrevet

Foreningen for Omplassering av Dyr tar vanligvis ikke i mot dyr på den måten, og de har i så fall lang ventetid. Vi tok selv en katt som skulle avlives, eierne hadde prøv FOD uten hell.

Skrevet

Jeg blir så opprørt når jeg hører sånne historier. :roll: Men hvis du føler at katten blir et ork for deg, så er avliving kanskje beste utvei, det er bedre enn at den skal gå for lut og kaldt vann, og produsere unger i nabolaget.

Jeg har selv en katt som noen hadde dumpet i fjor, jeg prøvde alt for å bli "kvitt" den, dyrebeskyttelsen, venner som jeg visste kunne ta godt vare på den, avliving ble diskutert (har hund), men vi valgte å beholde den.

Uansett ikke slit deg ut pga av noen ikke tar ansvar, jeg vet hvordan du føler det akkurat nå. Håper det ordner seg for deg....

At folk aldri lærer at dyr ikke er noen leke!! :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...