Gå til innhold

gått opp 10 kg i år og greier ikke slutte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Gikk ned utrolig mye men har begynt å legge på meg igjen. Jeg er så redd for å bli så stor som jeg var før. Jeg er hjemme med en 1 åring så blir for lett å gå på kjøkkenet... Føler meg så mislykket og jævlig, og det gjør det bare verre igjen. Jeg er 175 og veier nå 89:(

Anonymous poster hash: b4666...970

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si noe annet enn at du må spise mindre/kontrollere inntaket og kanskje være i mer aktivitet. Ikke sikkert det er så lett med barn å ta vare på osv.. Men hva med å ta ungen med på tur ut i barnevogn en halvtime her og der? Planlegg et magert og sunt måltid til dagen til å starte med, og kanskje til og med lete etter motivasjon til å melde deg inn på treningssenter.

Hvor er far i denne situasjonen(håper det er greit jeg spørr)? Hadde vært fint om han kunne hjulpet deg med barnet til tider, slik at du får tid til å ta litt vare på deg selv og selvbildet også.

Forøvrig er du ikke mislykket fordi du veier 89-kilo :)

• Liker 5
Skrevet

Hva med å minske tilgangen på de største synderne? Er det sjokolade og potetgull er det så enkelt som å ikke ha det i hus, for eksempel.

• Liker 3
Skrevet

Få 1 åringen i barnehage og begynn å jobbe og trene. Evnt kan du 1. slutte å ha usunn mat i hus. 2. gå raske trilleturer, gjerne i kupert terreng. 

Anonymous poster hash: 7cfaf...f25
  • Liker 1
Skrevet

Alltid ha sunne alternativer tilgjengelig, slik som frukt og bær, det pleier å funke :) 

Skrevet

Du har alle muligheter til å trene da, når du går hjemme. :)

Få inspirasjon til trening med barn fra Funkygine :)

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Det meste sitter mellom ørene, ikke på baken ;)

Kjøp inn masse sunt og godt. Mager cottage cheese, forskjellige magre yoghurt varianter, frukt og grønnsaker. Planlegg hva du skal spise og til sånn ca hvilke klokkeslett. Må du ha noe utenom dette, tar du en yoghurt, litt frukt etc. Mager cottage cheese med kanel er deilig :)

Ut og trill tur hver dag :) Etter en uke eller to vil du føle deg helt annerledes, og kiloene vil slippe også :)

Anonymous poster hash: 79aa1...d73
  • Liker 1
Skrevet

Ikke kjøp godterier og søte ting. Ikke ha ting som er enkle å ta ut av kjøleskapet og spise fra boksen. Jeg ville ikke hatt nøtter, yoghurt eller den slags liggende. Ikke før du begynner å få litt mer kontroll igjen. Kjøp pålegg som er godt å spise når du er sulten, men som ikke er veldig fett, søtt og fristende (som rekesalat).

Kjøp inn mange tevarianter og drikk mer kaffi. Du kan også trygt lage kakao av sånn ren kakaopulver (ikke de ferdige for de har sukker i seg). Drikk nok vann og ha gjerne litt sitron i for variasjon.

Noe jeg bruker å gjøre er å gå en tur på kveldene nå når det er kaldt ute. Da kan jeg tenne stearinlys og drikke kakao når jeg kommer tilbake (og tenne i peisen om du har det), og det er alltid ekstra koselig når jeg kommer inn fra kulden.

Det er også ofte litt sukker i posesupper, posesauser osv. Prøv å lag så mye som mulig fra bunnen av. Lær hvordan du lager en bearnesaus.

-Ha frosne og rå grønnsaker liggende

-Kjøtt

-Brød og pålegg (om du spiser det)

-Tørrvarer som ris, linser og bønner

-Masse ulike krydder. Bruker du lite krydder i maten, prøv noen nye typer. Mat blir 100 ganger bedre med krydder

- Olivenolje (velg extra virgin eller virgin for bedre smak og kvalitet), rapsolje, sitronsaft, soyasaus, balsamico, eddik kan gi god og spennende smak på ulike retter.

-Mange teer

- kanskje litt frukt, men dersom du spiser for mye av det så velg med omhu.

Når du merker at du får litt bedre kontroll kan du også kjøpe inn nøtter og bær.

Det var alt jeg kom på i farten. Er sikkert noen flere forslag. Men med et slikt utvalg har du alt du trenger til skikkelig god og velsmakende mat, men ingenting eller lite til søtsuget. Søtsug forsvinner også etter hvert som man spiser mer av det over (kanskje minus brødmat? jeg tåler ikke brødmat selv, så vet ikke).

Anonymous poster hash: 31010...35d
  • Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Gikk ned utrolig mye men har begynt å legge på meg igjen. Jeg er så redd for å bli så stor som jeg var før. Jeg er hjemme med en 1 åring så blir for lett å gå på kjøkkenet... Føler meg så mislykket og jævlig, og det gjør det bare verre igjen. Jeg er 175 og veier nå 89:(

Det ordner seg! God tid til å slanke seg senere. Viktigere å være god mamma. Tenk så fælt å være baby og bare ha minner om å  riste rundt i sånn derre løpevogn!  :fnise: 

Anonymous poster hash: 64bc9...3e8

Skrevet

Spis sunn snacks hvis du må ha noe å knaske på. Gulrøttene er gode for tiden. Sukkererter får du kjøpt klare til spising. Litt mørk sjokolade og frukt kan man også spise. Oboymelk kan kanskje erstatte sjokoladen.

Skrevet

Det ordner seg! God tid til å slanke seg senere. Viktigere å være god mamma. Tenk så fælt å være baby og bare ha minner om å  riste rundt i sånn derre løpevogn!  :fnise: 

Anonymous poster hash: 64bc9...3e8

Ingen unnskyldning for å bli feit bare pga man er blitt mamma! Mødre som trener og er slanke er gode mødre de og.

Og man trenger ikke løpe så ungen blir filleristet i vogna for å ha effekt av trening. Jeg gikk timeslange turer hver dag da jeg var hjemme i permisjon, og slank ble jeg også. Godt for meg og godt for ungen med frisk luft hver dag. En ettåring kan man også putte i en bæremeis, og komme seg på tur med i skog og mark. 

Kom deg ut og bort fra kjøkkenet ts!

Nå vet jeg ikke om du er alenemamma eller om du har samboer, men har du samboer så har du ingen unnskyldning for å ikke trene. På med joggeskoa og løp deg en tur om kvelden! Man trenger ikke å være medlem av dyre treningsenter for å trene. Et par joggesko og treningstøy er alt du trenger. Last gjerne ned en treningsapp for motivasjonen sin del. Eller avtal å trene med ei venninne hvis du vil ha det mere sosialt. 

Jeg la på meg hhv 29 og 15kg i mine svangerskap. Aldri slanket meg etter fødsel. Spist normal mat og vært daglig aktiv og 6-8mnd etter fødsel var jeg ned i startvekt igjen. 

Anonymous poster hash: 90554...699

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...