AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 #81 Del Skrevet 9. oktober 2015 Ok, nå har sjekket litt rundt med venner... Det var først når jeg slettet messenger+facebook appen fra mobilen, at time stamp ble borte, jeg kunne gå inn på facebook på nettleseren på mobilen og da kom det ikke opp etterpå, når jeg sist var aktiv. Og jeg slo også på chatten på dataen, de eller fleste kommer opp med "Aktiv-5minutter,9timer osv" opp, med ett mobil ikon bakpå. Så sier jeg til en kompis "Logg deg av mobil versjonen, helt ut.. Og logg deg inn på facebook via data, gå så offline etter ett par minutter..Han gjorde så (vi pratet vel i 5-6 minutter før han gikk offline også) Og han bare forsvant fra min side...Bortevekk, offline. Så hadde jeg fortalt ham å gå online på facebook på telefonen og gjøre det samme der. Når han da gikk offline på mobil, så fikk han timestamp.. Litt mer leting så kommer det opp at facebook på mobil+ messenger, rettighetene som du har akseptert til, sier at de har lov til å samle slik informasjon om deg..Når du var aktiv sist, hvor du var aktiv sist (så lenge du har gps på) osv osv. Vil du ikke at folk skal vite når du er online/offline, så sletter dere messenger+facebook appen fra mobil, og bruker facebook på nettleseren istedet. Funket for meg iallefall. Og jeg som ikke gidder å bry meg om det her en gang Wait a second, du får et mobilikon bak navnet, det gjør ikke jeg.... Lurer på hvorfor Anonymous poster hash: 9a354...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 9. oktober 2015 #82 Del Skrevet 9. oktober 2015 Wait a second, du får et mobilikon bak navnet, det gjør ikke jeg.... Lurer på hvorfor Anonymous poster hash: 9a354...23e Jeg kan screenshotte senere idag, men det blir ikke før i kveld :-) Er bare ett fåtall av mine venner som ikke har smart tlf, og på de som ikke har det, vises det likevel nada på, kan bevise det senere uansett.... XD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 #83 Del Skrevet 9. oktober 2015 Ok, nå har sjekket litt rundt med venner... Det var først når jeg slettet messenger+facebook appen fra mobilen, at time stamp ble borte, jeg kunne gå inn på facebook på nettleseren på mobilen og da kom det ikke opp etterpå, når jeg sist var aktiv. Og jeg slo også på chatten på dataen, de eller fleste kommer opp med "Aktiv-5minutter,9timer osv" opp, med ett mobil ikon bakpå. Så sier jeg til en kompis "Logg deg av mobil versjonen, helt ut.. Og logg deg inn på facebook via data, gå så offline etter ett par minutter..Han gjorde så (vi pratet vel i 5-6 minutter før han gikk offline også) Og han bare forsvant fra min side...Bortevekk, offline. Så hadde jeg fortalt ham å gå online på facebook på telefonen og gjøre det samme der. Når han da gikk offline på mobil, så fikk han timestamp.. Litt mer leting så kommer det opp at facebook på mobil+ messenger, rettighetene som du har akseptert til, sier at de har lov til å samle slik informasjon om deg..Når du var aktiv sist, hvor du var aktiv sist (så lenge du har gps på) osv osv. Vil du ikke at folk skal vite når du er online/offline, så sletter dere messenger+facebook appen fra mobil, og bruker facebook på nettleseren istedet. Funket for meg iallefall. Og jeg som ikke gidder å bry meg om det her en gang Nettopp Jeg får opp KUN de som er innlogget via mobilen. Samboeren min er kun pålogget via dataen fordi han har en urgammel retro mobil. Og han vises ALDRI på chatten for meg , ikke når jeg er inne på pc eller fra min app på mobilen! Så jeg får KUN opp de som bruker fb fra mobil og aldri fra de som bruker pc. Anonymous poster hash: 37125...983 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 #84 Del Skrevet 9. oktober 2015 Haha, jeg har facebook åpen hele tiden når jeg sitter på pc`n uten at jeg nødvendigvis er inne på facebook, den bare er der, liksom. Da ser det vel ut som om jeg henger der hele kvelden, men det driter jeg faktisk i. Anonymous poster hash: 2be6a...951 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 #85 Del Skrevet 9. oktober 2015 Spør Mark Zuckerberg 😂 Ja om han bare hadde vært profesjonell nok til å ha kontakt info til seg eller sine ansatte der så. Facebook er umulig å komme i kontakt med!!!! Anonymous poster hash: 577e6...1ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 9. oktober 2015 #86 Del Skrevet 9. oktober 2015 Nettopp Jeg får opp KUN de som er innlogget via mobilen. Samboeren min er kun pålogget via dataen fordi han har en urgammel retro mobil. Og han vises ALDRI på chatten for meg , ikke når jeg er inne på pc eller fra min app på mobilen! Så jeg får KUN opp de som bruker fb fra mobil og aldri fra de som bruker pc.Anonymous poster hash: 37125...983 Ikke sant ^^ Aktiv for x stund siden kan komme opp, men da må du klikke på en en person for å chatte med den, kommer IKKE opp på selve chatte siden... Skulle ta bilde for å vise, men smarte meg glemte jo å ta med lader så da er jeg plutselig en helg uten laptop o.o haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 9. oktober 2015 #87 Del Skrevet 9. oktober 2015 Jeg har ikke app eller messenger, bruker bare nettutgaven på pc. Chaten der har en funksjon, det går an å gjøre seg synlig for kun enkeltpersoner. Jeg logger meg nesten aldri på chat, men den er hele tiden innstilt på at jeg er synlig for et par personer. Chaten "husker" altså innstillingen min, jeg trenger ikke å gjøre det på nytt hver gang jeg er inne. Hvis denne funksjonen skal ha noen hensikt så må jeg nesten være usynlig når jeg er innom FB og leser. Hvis alle ser at jeg er innom uansett er den jo meningsløs. Kanskje det er en idé å teste ut dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 #88 Del Skrevet 9. oktober 2015 Nettopp Jeg får opp KUN de som er innlogget via mobilen. Samboeren min er kun pålogget via dataen fordi han har en urgammel retro mobil. Og han vises ALDRI på chatten for meg , ikke når jeg er inne på pc eller fra min app på mobilen! Så jeg får KUN opp de som bruker fb fra mobil og aldri fra de som bruker pc. Anonymous poster hash: 37125...983 Ikke sant ^^ Aktiv for x stund siden kan komme opp, men da må du klikke på en en person for å chatte med den, kommer IKKE opp på selve chatte siden... Skulle ta bilde for å vise, men smarte meg glemte jo å ta med lader så da er jeg plutselig en helg uten laptop o.o haha Vet ikke helt hvor manger ganger jeg orker å gjenta meg selv. De er synlige for meg, alle data- og mobilbrukerne, og jeg er også synlig for dem, og jeg bruker kun PC, ikke mobil! Og jeg må ikke klikke på en person for å se når vedkommende har vært inne, det kommer opp på "hovedsiden" ved siden av navnet til personen. Og jeg har, som jeg har nevnt et par ganger nå, tester dette med flere. Anonymous poster hash: 9a354...23e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 #89 Del Skrevet 9. oktober 2015 Jeg har ikke app eller messenger, bruker bare nettutgaven på pc. Chaten der har en funksjon, det går an å gjøre seg synlig for kun enkeltpersoner. Jeg logger meg nesten aldri på chat, men den er hele tiden innstilt på at jeg er synlig for et par personer. Chaten "husker" altså innstillingen min, jeg trenger ikke å gjøre det på nytt hver gang jeg er inne. Hvis denne funksjonen skal ha noen hensikt så må jeg nesten være usynlig når jeg er innom FB og leser. Hvis alle ser at jeg er innom uansett er den jo meningsløs. Kanskje det er en idé å teste ut dette? Jeg bruker også bare nettutgaven på PC, og jeg er synlig selv om jeg har slått av chatten, det er det som er poenget med hele tråden. Jeg er synlig, men jeg trodde ikke jeg var det. Har testet dette med flere. At du kun er synlig for et par personer når du LOGGER deg på chatten, er jo mulig, men det kommer likevel opp, ved siden av navnet ditt på chatten, når du logget på sist gang, selv om du ikke er på chatten. Anonymous poster hash: 9a354...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 #90 Del Skrevet 9. oktober 2015 Vet ikke helt hvor manger ganger jeg orker å gjenta meg selv. De er synlige for meg, alle data- og mobilbrukerne, og jeg er også synlig for dem, og jeg bruker kun PC, ikke mobil! Og jeg må ikke klikke på en person for å se når vedkommende har vært inne, det kommer opp på "hovedsiden" ved siden av navnet til personen. Og jeg har, som jeg har nevnt et par ganger nå, tester dette med flere. Anonymous poster hash: 9a354...23e Vel jeg har også testet dette og de osm kun bruker pc er IKKE synlige for crying out load! Anonymous poster hash: 37125...983 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 9. oktober 2015 #91 Del Skrevet 9. oktober 2015 (endret) Jeg bruker også bare nettutgaven på PC, og jeg er synlig selv om jeg har slått av chatten, det er det som er poenget med hele tråden. Jeg er synlig, men jeg trodde ikke jeg var det. Har testet dette med flere. At du kun er synlig for et par personer når du LOGGER deg på chatten, er jo mulig, men det kommer likevel opp, ved siden av navnet ditt på chatten, når du logget på sist gang, selv om du ikke er på chatten. Anonymous poster hash: 9a354...23e Du misforstår muligens. Det er ikke enkelt å forklare dette, men jeg skal prøve igjen. Altså: Jeg har chaten innstilt på at jeg kun er synlig for et par personer. Men jeg er nesten aldri logget på chat. Jeg bruker altså omtrent ikke chat. Chaten husker innstillingen min selv om jeg nesten aldri er logget på. Og DA kommer vi til det jeg mener. Usynlighetsfunksjonen er hensiktsløs hvis jeg uansett er synlig hver gang jeg bare er innom FB og er utlogget fra chat. Da er det ingen vits i at FB har denne muligheten til å være usynlig. Og det jeg da mener er at dette kan testes ut. Prøv å still inn chaten slik at du kun er synlig for en person. For alle andre burde du da være usynlig, hvis det fungerer. Enten du er logget på eller av chaten. Fungerer det ikke så vet vi i det minste at den funksjonen er verdiløs. Endret 9. oktober 2015 av Emera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 #92 Del Skrevet 9. oktober 2015 Du misforstår muligens. Det er ikke enkelt å forklare dette, men jeg skal prøve igjen. Altså: Jeg har chaten innstilt på at jeg kun er synlig for et par personer. Men jeg er nesten aldri logget på chat. Jeg bruker altså omtrent ikke chat. Chaten husker innstillingen min selv om jeg nesten aldri er logget på. Og DA kommer vi til det jeg mener. Usynlighetsfunksjonen er hensiktsløs hvis jeg uansett er synlig hver gang jeg bare er innom FB og er utlogget fra chat. Da er det ingen vits i at FB har denne muligheten til å være usynlig. Og det jeg da mener er at dette kan testes ut. Prøv å still inn chaten slik at du kun er synlig for en person. For alle andre burde du da være usynlig, hvis det fungerer. Enten du er logget på eller av chaten. Fungerer det ikke så vet vi i det minste at den funksjonen er verdiløs. Ja, jeg forsto hva du mente, og jeg er helt enig med deg, funksjonen er meningsløs slik den er nå. Hater det. Skal uansett prøve det ut. Gjør det du også, og gi tilbakemelding. Anonymous poster hash: 9a354...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 #93 Del Skrevet 9. oktober 2015 Du misforstår muligens. Det er ikke enkelt å forklare dette, men jeg skal prøve igjen. Altså: Jeg har chaten innstilt på at jeg kun er synlig for et par personer. Men jeg er nesten aldri logget på chat. Jeg bruker altså omtrent ikke chat. Chaten husker innstillingen min selv om jeg nesten aldri er logget på. Og DA kommer vi til det jeg mener. Usynlighetsfunksjonen er hensiktsløs hvis jeg uansett er synlig hver gang jeg bare er innom FB og er utlogget fra chat. Da er det ingen vits i at FB har denne muligheten til å være usynlig. Og det jeg da mener er at dette kan testes ut. Prøv å still inn chaten slik at du kun er synlig for en person. For alle andre burde du da være usynlig, hvis det fungerer. Enten du er logget på eller av chaten. Fungerer det ikke så vet vi i det minste at den funksjonen er verdiløs. Nå har jeg teste med ei venninne... Hun ser ikke at jeg er på chatten, men ser når jeg logget inn på facebook. Hele facebook er idioti! Anonymous poster hash: 9a354...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123Sol Skrevet 9. oktober 2015 #94 Del Skrevet 9. oktober 2015 Det som er idioti er at dere styres av folk som kan se når dere er pålogget... Går jo an å sende en henvendelse til teknisk support og høre hva de har å si. Tror de færreste vet om dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 9. oktober 2015 #95 Del Skrevet 9. oktober 2015 Nå har jeg teste med ei venninne... Hun ser ikke at jeg er på chatten, men ser når jeg logget inn på facebook. Hele facebook er idioti! Anonymous poster hash: 9a354...23e Jaha, da vet vi det. Facebook har skummelt god hukommelse. Vi huskes selv når vi har slettet og avinstallert. Jeg slettet en profil for en god stund siden. Etter hvert opprettet jeg en ny med en helt annen e-postadresse. Men FB husker fremdeles hvem jeg hadde på vennelisten på den forlengst slettede profilen. Fordi tilgangen til kontaktene mine som de krevde å få den gangen har de beholdt. Selv om profilen er borte og appen ble avinstallert fra en gammel mobiltelefon jeg ikke bruker lenger. Så de her som mener dette har med mobilapp og messenger å gjøre kan ha rett. Det hjelper rett og slett ikke å slette/avinstallere, for Facebook ser deg uansett. Jeg ser at dette kan ha noe konspirasjonsteoretisk over seg, men likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonderbitch Skrevet 9. oktober 2015 #96 Del Skrevet 9. oktober 2015 Du misforstår muligens. Det er ikke enkelt å forklare dette, men jeg skal prøve igjen. Altså: Jeg har chaten innstilt på at jeg kun er synlig for et par personer. Men jeg er nesten aldri logget på chat. Jeg bruker altså omtrent ikke chat. Chaten husker innstillingen min selv om jeg nesten aldri er logget på. Og DA kommer vi til det jeg mener. Usynlighetsfunksjonen er hensiktsløs hvis jeg uansett er synlig hver gang jeg bare er innom FB og er utlogget fra chat. Da er det ingen vits i at FB har denne muligheten til å være usynlig. Og det jeg da mener er at dette kan testes ut. Prøv å still inn chaten slik at du kun er synlig for en person. For alle andre burde du da være usynlig, hvis det fungerer. Enten du er logget på eller av chaten. Fungerer det ikke så vet vi i det minste at den funksjonen er verdiløs. Jeg tror det skilles mellom pålogget på facebook, og pålogget på Chatten. At det er to forskjellige ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celtic Heart Skrevet 10. oktober 2015 #97 Del Skrevet 10. oktober 2015 Jeg testet dette nå, ikke fordi det har noen betydning for meg, men jeg ble for nysgjerrig. Mannen logget seg på via mobil. Da han ble inaktiv fikk jeg opp mobilikonet og 4 min siden innlogging. Han logget inn via pc og da han ble inaktiv kom mobilikonet igjen opp med 2 min. Så mobilen min kaller både pc og mobil for mobil. På pcn min mener jeg å ha sett pc ikon tidligere. Ikke hjelper det å lyve om at fu ikke har sett melding heller. Messengeren min sier nemlig fra til meg om når du har sett den. Hvor vanskelig er det å skrive: svarer senere.? Jeg tenker mer på en person som lyver enn en som skriver at det ikke passa da de fikk den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #98 Del Skrevet 10. oktober 2015 Nå har jeg laget meg en annen bruker bare for å teste dette, og på den bruker kan jeg se om folk har vært pålogget og når tid, men på min egen kan jeg altså ikke se dette på de som logger inn via pc, hverken på chatten eller ellers. Kun om de logget på via mobil. På den andre brukeren får jeg opp minutter siden pålogging selv om det er fra pc også. Så det kommer tydeligvis an på bruker kanskje? Blir bare mer forvirret. Men dere vet at dere kan slette hele brukeren og ikke bare deaktivere`? Før dere sletter så sletter dere hele vennelisten og alle bilder og info om deg, skift navn til noe annet , så sletter dere kontoen helt og ikke bare deaktiver den! Anonymous poster hash: 37125...983 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #99 Del Skrevet 18. oktober 2015 Hos meg ser jeg ikke når folk sist var pålogget i listen på høyre side (ikke har jeg facebook app'en eller bruker messenger), vil det da si at de ikke ser når jeg er pålogget? Anonymous poster hash: 78c9d...b7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå