AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #1 Skrevet 5. oktober 2015 Ja, naboen har fått en bjeffevalp. Har spurt om det er mulig å ha den litt inne for å få litt fred, men de ber oss passe våre egne saker. Tenker og en valp ikke skal stå alene hele dagen heller jeg da... What to do??? Anonymous poster hash: 47735...e3f
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #2 Skrevet 5. oktober 2015 Ta kontakt med mattilsynet, og spør om hvilken måte dem kan hjelpe? Vet om at folk har blitt fratatt valper på samme grunnlag tidligere. Anonymous poster hash: 94c64...6a8 6
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #3 Skrevet 5. oktober 2015 Klag igjen. Si at det går ikke an å plage naboene sine på den måten. Bor du i enebolig eller borettslag, evt sameie? Evt får du true med å melde til styret i borettslaget. Går ikke det, si at du vil anmelde til politiet for brudd på husfreden. Jeg hadde ikke gitt meg bare fordi de sier "pass deres egne saker"! Så lett skal de ikke slippe unna drittoppførselen sin. Det er ikke hundens feil at den bjeffer, det er naboene. Hvorfor i alle dager kjøpte de seg hund om den ikke får lov å være inne omtrent, men bare må stå ute? Og hva gjør de til vinteren når det er kaldere? Eventuelt får dere anmelde til dyrebeskyttelsen, og spørre dem om råd. Anonymous poster hash: 515ab...db3 2
Tvist Skrevet 6. oktober 2015 #4 Skrevet 6. oktober 2015 Mattilsynet er riktig innstans. Ta en telefon til dem, eller send en bekymringsmelding via nettsiden deres. Om du synes det er ubehagelig, kan du være anonym. Klag igjen. Si at det går ikke an å plage naboene sine på den måten. Bor du i enebolig eller borettslag, evt sameie? Evt får du true med å melde til styret i borettslaget. Går ikke det, si at du vil anmelde til politiet for brudd på husfreden. Jeg hadde ikke gitt meg bare fordi de sier "pass deres egne saker"! Så lett skal de ikke slippe unna drittoppførselen sin. Det er ikke hundens feil at den bjeffer, det er naboene. Hvorfor i alle dager kjøpte de seg hund om den ikke får lov å være inne omtrent, men bare må stå ute? Og hva gjør de til vinteren når det er kaldere? Eventuelt får dere anmelde til dyrebeskyttelsen, og spørre dem om råd. Anonymous poster hash: 515ab...db3 Man klan ikke anmelde til Dyrebeskyttelsen, men man kan selvsagt be dem om råd. Dyrebeskyttelsen er privatpersoner som jobber på frivillig basis. De har ikke lov til å undersøke saker med dyr som har en eier. 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #5 Skrevet 6. oktober 2015 Ts her. Jeg mistenker at det er en hund som er ment til jakt. Disse stakkars elghundene som står bak et uthus og bjeffer hele året utenom jaktsesongen. Jeg har funnet tlfnr til mattilsynet. Stakkars hund har stått ute og bjeffet til langt på natt. Har mest lyst å gå og ta den med hjem!Anonymous poster hash: 47735...e3f
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #6 Skrevet 6. oktober 2015 Ts her. Jeg mistenker at det er en hund som er ment til jakt. Disse stakkars elghundene som står bak et uthus og bjeffer hele året utenom jaktsesongen. Jeg har funnet tlfnr til mattilsynet. Stakkars hund har stått ute og bjeffet til langt på natt. Har mest lyst å gå og ta den med hjem!Anonymous poster hash: 47735...e3f Uff. Vi hadde også en nabo en gang som hadde elghunden sin stående i en hundegård bak låven 24/7. Der sto den og bjeffet absolutt hele tiden. Mange jegere er en litt spesiell "rase", som åpenbart ser på hunden sin kun som et hjelpemiddel i jakta, og ikke som et individ med behov. Det betyr jo ikke at dette er akseptabel behandling, verken overfor hunden eller naboene. Kontakt mattilsynet. Anonymous poster hash: e27d5...efc 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #7 Skrevet 8. oktober 2015 Ts her. Jeg mistenker at det er en hund som er ment til jakt. Disse stakkars elghundene som står bak et uthus og bjeffer hele året utenom jaktsesongen. Jeg har funnet tlfnr til mattilsynet. Stakkars hund har stått ute og bjeffet til langt på natt. Har mest lyst å gå og ta den med hjem!Anonymous poster hash: 47735...e3f Stakkars valp. Den har akkurat blitt tatt fra moren sin, og så blir den bare plassert ute. Den har separasjonsangst. Den hadde trengt å være inne med sine nye eiere og gradvis blitt trygg. Om den skal være ute, må den gradvis vennes til det, men personlig mener jeg det er dyreplageri å ha en hund ute permanent, om den ikke får annen sosialisering enn i jaktsesongen. Hunder er sosiale dyr. Mattilsynet er rett instans, eventuelt Dyrepolitiet, om det er der du bor.Anonymous poster hash: 30643...181 2
Ruccula Skrevet 8. oktober 2015 #8 Skrevet 8. oktober 2015 Stakkars lille Hunder er flokkdyr og denne er tatt fra sin familie og bundet ute. Det er dyremishandling Lov meg at du gjør noe Ts! At du ikke bare står og ser på at dette skjer.
altflyter Skrevet 8. oktober 2015 #9 Skrevet 8. oktober 2015 Omfatter ikke bjeffing en del av den regelen som sier det skal være stille mellom 23 og 07? Dette er ikke greit... Og stakkars hund som må stå ute hele dagen/natten... Skjønner meg ikke på folk som får seg hund når de ikke viser omsorg for den 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå