Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle kreative og rutinerte julegavekjøpere!

Jeg har et familiemedlem jeg alltid ender opp med å kjøpe noe i siste liten til, fordi han er så vanskelig å kjøpe til, og håper at noen her kan gi meg noen gode tips. Jeg sitter år etter år og blar gjennom forum som dette, og finner aldri den perfekte julegaven. Finner stort sett ikke en helt ok en heller, da han til dags dato ikke har vært takknemlig for en gave fra oss (meg og samboer). 

Han er tidlig i tyveårene, og interesserer seg for gamle biler og mekking, og der stopper interessen. Han bryr seg ikke noe særlig om utseende, klær eller lignende, og går ofte i arbeidstøy, evt. sliten olabukse og t-skjorte. Han kan også ta seg en fest i blant, men da er det for å bli full, og ikke noe annet, så likør, vin o.l. utgår som gave. Det nærmeste jeg har kommet at han har likt en gave fra oss er en flaske vodka, som vi valgte å kjøpe til 20-årsdagen hans. 

Kunne selvfølgelig kjøpt sprit til han igjen, men syns ikke det er så koselig gave til søsken, spesielt ikke når jeg vet at det bare bidrar til at han drikker seg sanseløs dritings og også tidligere har kjørt i fylla.

Som person er han ganske sjenert, men hvis han først blir varm i trøya så snakker han bare om seg selv og bilvrakene sine som han liker å fikse opp eller "rasere"/kjøre i stykker, alt etter som. 

Han er ellers ganske lat, egoistisk, og bor hjemme hos min far og hans nye kone. Her bor han som om det var et hotell, lager seg ikke mat eller vasker klær selv. Kjøkkenting eller praktiske ting til huset utgår derfor også. 

Har tidligere kjøpt gavekort til han på Chlas Olson, og dette sa han i det minste takk for, men jeg ble litt paff på julaften i fjor da han fikk dette for 2. år på rad, og bare sa: "Jeg har fortsatt det du ga meg i fjor. Tror du det kan veksles i penger?"

Tidligere i år la han inn et bud på et hus (med  bestefar som kausjonist), og jeg øynet et håp om at det nå kom til å bli lett å kjøpe gave til han. Han ble overbydd, og har etter dette ikke tatt mer initiativ til å flytte hjemmefra. 

Innser nå at dette ble litt rotete (og kanskje informasjonen virker lite relevant), men prøver å gi et inntrykk av hvordan han er for å få best mulig tips. Ønsker altså tips til hva han kan få i julegave fra oss, gjerne i prisklassen 200-500, men kan gå høyere hvis ideen er perfekt!

Anonymous poster hash: 20163...067
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bilstæsj? Altså kluter, poleringsting og sånt? Kjekt å ha tenker nå jeg

Skrevet

Det høres ikke ut som du synes noe særlig om broren din. Ut ifra hva du beskriver forstår jeg deg godt, men kan du tenke deg noen andre positive sider han har? Da kan du bygge litt videre på dette. 

Det jeg ønsker meg til jul er blant annet en bokskjøler. Man setter bokskjøleren i fryseren og setter boksdrikke (eks øl, cola etc) og den blir kaldere og holder seg kald lenge. 

Hva med noe slikt? Hva med å gå inn på clas ohlson selv å finne noen litt sære, men artige og brukelige ting? Ettersom du sier at han er lat gidder han kanskje ikke å se seg om i butikken engang, men det er nok helt klart noe her han liker. 

Anonymous poster hash: 37032...577
Skrevet

Min søster og jeg har tidligere kjøpt helikopter spm kan flys inne i stuen til vår sære "stebror". Det falt veldig i smak.

Siden han liker biler kan du kjøpe en radiostyrt bil. Finnes masse gøy på teknikkmagasi et og collstuf :)

Gjest Klaveret
Skrevet

Jeg ville kjøpt han ei t-skjorte med en bra tekst eller bilde på. Gjerne bilrelatert, kanskje bilde av hans bil om han har en fin en?

Skrevet

Forskjellig verktøy, mini fryser som kan kobles til V12 ev andre gadgets som går på strøm fra sigarettenneren.

Jeg har en bilinteressert person i familien og kjøpte en gang et billig skilt fra ebay med en morsom tekst om at NN parkerer her. (husker ikke hva det sto lenger)  Det falt ihvertfall i smak her, men så viser alltid denne personen takknemlighet over gavene så man vet jo aldri :)

Skrevet

Ts her: Tusen takk for svar, alle ideer mottas med takk!

Bilstæsj? Altså kluter, poleringsting og sånt? Kjekt å ha tenker nå jeg

Har kjøpt dette også før, men han bruker det ikke. Han har sikkert 7 eller 8 biler, men ingen av de er noe fine eller noen han bryr seg nok om til å verken vaske eller polere, han bare sørger for at de går (helst fort), også grisekjører med de etterpå, hvis du skjønner... Men hvis du har litt peiling på bil, har du noen andre ideer i denne kategorien? 

Det høres ikke ut som du synes noe særlig om broren din. Ut ifra hva du beskriver forstår jeg deg godt, men kan du tenke deg noen andre positive sider han har? Da kan du bygge litt videre på dette. 

Det jeg ønsker meg til jul er blant annet en bokskjøler. Man setter bokskjøleren i fryseren og setter boksdrikke (eks øl, cola etc) og den blir kaldere og holder seg kald lenge. 

Hva med noe slikt? Hva med å gå inn på clas ohlson selv å finne noen litt sære, men artige og brukelige ting? Ettersom du sier at han er lat gidder han kanskje ikke å se seg om i butikken engang, men det er nok helt klart noe her han liker. 

Anonymous poster hash: 37032...577

Uff, jeg ser at jeg ikke virker som noen god stesøster her, utifra hvordan jeg har beskrevet han. Jeg er glad i han, og han har jo selvfølgelig positive sider. Han har litt humor, og som jeg forstår det så er han godt likt blant vennene sine, og jeg tror han er en god venn. Han er også tålmodig og med vår felles lillesøster som er i barneskolealder, og snill mot henne. Han får også skryt på jobben/lærlingplassen sin fordi han gjør det bra der, er lite syk osv. Så han har helt klart positive sider, men vi har kanskje litt lite til felles og det er vanskelig å legge merke til hans beste sider noen ganger.

Den bokskjøleren var kanskje en god ide, jeg vet at han liker å dra på vømmølfestivalen f. eks, kanskje han kunne brukt den der? Samtidig er han også såpas lat at det ikke er sikkert at han hadde tatt seg bryet å puttet den i fryseren :S

Jeg hadde kanskje tenkt at han kunne finne bilrelaterte ting på Chlas Ohlson selv, eller verktøy for den saks skyld. Men kanskje jeg bare skal gå inn å kjøpe noe verktøy? Hva slags verktøy er kjekt å ha når man mekker på biler, da? Vanlige skrujern og sånt? Kjøpte et skrallesett til han en gang, og det tror jeg i allefall ble brukt litt. Har så lyst at han skal bli oppriktig glad for en gave.

Min søster og jeg har tidligere kjøpt helikopter spm kan flys inne i stuen til vår sære "stebror". Det falt veldig i smak.
Siden han liker biler kan du kjøpe en radiostyrt bil. Finnes masse gøy på teknikkmagasi et og collstuf :)

Jeg tror nok kanskje at dette blir for "barnslig" for han, dessverre, han er på en måte ikke gammel nok i hode til å finne glede i "barnslige" ting som f. eks spill, leker, og lignende... Men tusen takk for svar :)

Jeg ville kjøpt han ei t-skjorte med en bra tekst eller bilde på. Gjerne bilrelatert, kanskje bilde av hans bil om han har en fin en?

Han pleier å kjøpe seg gamle volvoer og mercedeser, men ikke gamle nok til at de er klassiske eller fine. Han bytter de også ut med jevne mellomrom. Han går til vanlig i svarte eller blå t-skjorter, helst uten print, eller reklameteskjorter han har fått gratis...

Noen som eventuelt vet om noen arrangementer som kunne passet han, som jeg kunne kjøpt billetter til? Har sett på billettservice, men ikke funnet noe spesielt. Eneste jeg fant var noe som het "Nitro circus", men det blir litt i dyreste laget, i og med at jeg må beregne å sponse overnatting/reise også..

Igjen: Tusen takk for svar, og jeg mener virkelig ikke å fremstå som tidenes bitch som hater stebroren min.

Skrevet

Forskjellig verktøy, mini fryser som kan kobles til V12 ev andre gadgets som går på strøm fra sigarettenneren.

Jeg har en bilinteressert person i familien og kjøpte en gang et billig skilt fra ebay med en morsom tekst om at NN parkerer her. (husker ikke hva det sto lenger)  Det falt ihvertfall i smak her, men så viser alltid denne personen takknemlighet over gavene så man vet jo aldri :)

Jeg likte den ideen om fryser til bilen, det var ikke dumt! Er det noe spesielt jeg bør tenke på her, pris/kvalitet osv.? 

Skrevet

Jeg likte den ideen om fryser til bilen, det var ikke dumt! Er det noe spesielt jeg bør tenke på her, pris/kvalitet osv.? 

Jeg kjøpte selv en på Claes Olson i forbindelse med en ferietur, men den var ganske stor (som en kjølebag) Veldig praktisk når man reiser med stor bil og kan sette den bak. Men for som råner rundt og vil ha brusboksene sine lett tilgjengelig fra førersetet er det nok bedre med noe som er mindre.

Vet at http://www.coolstuff.nohar hatt noen tidligere der det er plass til inntil 6 brusbokser.

Skrevet

Jeg kjøpte selv en på Claes Olson i forbindelse med en ferietur, men den var ganske stor (som en kjølebag) Veldig praktisk når man reiser med stor bil og kan sette den bak. Men for som råner rundt og vil ha brusboksene sine lett tilgjengelig fra førersetet er det nok bedre med noe som er mindre.

Vet at http://www.coolstuff.nohar hatt noen tidligere der det er plass til inntil 6 brusbokser.

Tusen takk, skal sjekke det ut :)

Skrevet (endret)

Jeg har et familiemedlem jeg alltid ender opp med å kjøpe noe i siste liten til, fordi han er så vanskelig å kjøpe til, og håper at noen her kan gi meg noen gode tips. Jeg sitter år etter år og blar gjennom forum som dette, og finner aldri den perfekte julegaven. Finner stort sett ikke en helt ok en heller, da han til dags dato ikke har vært takknemlig for en gave fra oss (meg og samboer).

Han er tidlig i tyveårene, og interesserer seg for gamle biler og mekking, og der stopper interessen. Han bryr seg ikke noe særlig om utseende, klær eller lignende, og går ofte i arbeidstøy, evt. sliten olabukse og t-skjorte. Han kan også ta seg en fest i blant, men da er det for å bli full, og ikke noe annet, så likør, vin o.l. utgår som gave. Det nærmeste jeg har kommet at han har likt en gave fra oss er en flaske vodka, som vi valgte å kjøpe til 20-årsdagen hans.

Kunne selvfølgelig kjøpt sprit til han igjen, men syns ikke det er så koselig gave til søsken, spesielt ikke når jeg vet at det bare bidrar til at han drikker seg sanseløs dritings og også tidligere har kjørt i fylla.

Som person er han ganske sjenert, men hvis han først blir varm i trøya så snakker han bare om seg selv og bilvrakene sine som han liker å fikse opp eller "rasere"/kjøre i stykker, alt etter som.

Han er ellers ganske lat, egoistisk, og bor hjemme hos min far og hans nye kone. Her bor han som om det var et hotell, lager seg ikke mat eller vasker klær selv. Kjøkkenting eller praktiske ting til huset utgår derfor også.

Har tidligere kjøpt gavekort til han på Chlas Olson, og dette sa han i det minste takk for, men jeg ble litt paff på julaften i fjor da han fikk dette for 2. år på rad, og bare sa: "Jeg har fortsatt det du ga meg i fjor. Tror du det kan veksles i penger?"

Tidligere i år la han inn et bud på et hus (med bestefar som kausjonist), og jeg øynet et håp om at det nå kom til å bli lett å kjøpe gave til han. Han ble overbydd, og har etter dette ikke tatt mer initiativ til å flytte hjemmefra.

Innser nå at dette ble litt rotete (og kanskje informasjonen virker lite relevant), men prøver å gi et inntrykk av hvordan han er for å få best mulig tips. Ønsker altså tips til hva han kan få i julegave fra oss, gjerne i prisklassen 200-500, men kan gå høyere hvis ideen er perfekt!

Gavekort på biltema... eller rett og slett penger. Er tydeligvis det han vil ha. Han her høres ikke ut som en person det er noe vits å være kreativ med. Her er nok det enkleste det beste Endret av Maleficenta
Skrevet

Kanskje du finner noe morsomt på coolstuff.no? Eller masse bil blader.

Anonymous poster hash: dc904...857

Skrevet

Siden han er så jævlig utakknemlig så hadde jeg ikke lagt så mye tanke i det. Og jeg hadde også sagt i fra til han at han burde lære seg å takke for gaver ellers så hadde jeg ikke gitt han en dritt. Skammelig med voksne mennesker som oppfører seg som det der. 

Anonymous poster hash: e31d6...5e4
Skrevet

Tror kanskje jeg ville ha gått for hverdagsting/bruksting til ham. Ullsokker, belte, hansker el.l. Eller så hadde jeg kanskje strikket og tovet et sitteunderlag i ull som han kan ha i setet på bilen.

Skrevet

Tidligere i år la han inn et bud på et hus (med  bestefar som kausjonist), og jeg øynet et håp om at det nå kom til å bli lett å kjøpe gave til han. Han ble overbydd, og har etter dette ikke tatt mer initiativ til å flytte hjemmefra. 

Hvis han er glad i å kjøre bil, hva med å få kjøre sportsbil på bane, eventuelt sittet på i en rigget racerbil med en racerbilsjafør bak rattet.

Vet det finnes på både norske og svenske baner, hvor man kan kjøpe gavekort på dette.

Skrevet

La ham brygge sitt eget alkohol. Så enkelt at selv din bror klarer/orker/gidder det.

http://homebrewingcaps.com/

Anonymous poster hash: d21e9...a7a
Gjest Gjest_Weeping_Angel
Skrevet

Her tror jeg ikke jeg hadde orket å engasjere meg så voldsomt i gavekjøpet.

Jeg elsker selv å handle inn gaver jeg vet mottaker blir glad for, men om man skulle bomme så forventer jeg jammen meg takknemlighet uansett.

Jeg hadde nok slengt noen hundrelapper i en konvolutt og latt det bli med det. Han blir jo ikke fornøyd uansett.

Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
Skrevet

Jeg hadde sikkert bare kjøpt gavekort.. Men det var jo flere gode idéer som for eksempel ting fra coolstuff :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...