Gå til innhold

CD 40 og negativ test..Ustabile sykluser

Anbefalte innlegg

Skrevet

tok test i dag, da jeg er ca 1 uke over IKM (beregnet i app). Testen er blendahvit hvit. Jeg tok ikke EL-test, så om jeg egentlig er en uke over vet jeg jo ikke. Har prøvd i snart et år, har hatt sykluser på rundt 33 dager. For tre sykluser siden var den plutselig på 28 dager, så 37 dager i forrige, og nå er jeg altså på dag 40 uten tegn til TR og med negativ test. Blir så forvirret og frustrert, lurer på hva som skjer med kroppen :(

Tok ikke morgenurin da, men tviler på at den blir noe mer positiv av den grunn.

Noen flere med ustabile sykluser? hva er i så fall årsaken til at dere har det? Tenker bare PCO jeg nå.. Har fått time hos gynekolog, men det er noen måneder ventetid.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Jeg har ustabile sykluser. Vanligvis er de ganske korte, mellom 14-20 dager (SYKT plagsomt kan jeg si deg!), men innimellom er de laaaange. Forrige syklus var på sikkert 100-130 dager (jeg gadd ikke holde telling lenger). Hos meg mistenkes det at jeg har EL sjelden. De har ikke funnet indikasjoner på PCO (ingen cyster eller noe), men likevel kaller noen av legene det for PCO, virker som det er en samlebetegnelse på når man har litt hormonkluss uten at det er andre klare diagnoser.

Nå ble det dessverre oppdaget redusert sædkvalitet hos mannen, så vi ble henvist til IVF. Hvis ikke hadde jeg skulle gått på pergokurer.

Du må bare prøve å ikke tenke så mye på det mens du venter og ha sex jevnlig. Så lenge mensen ikke har kommet er det mulig både med EL og graviditet "når som helst". :)

Skrevet

Kanskje du burde tempe og ta EL- tester? 

Jeg hadde også uregelmessige sykluser (gravid nå), lengste syklus var vel 70 dager! Jeg begynte å tempe og fant ut ved hjelp av det at jeg hadde EL i hver syklus selv om syklusene var lange. Var også hos gynekolog og der var det flere cyster. Har ingen av de andre spesielle tegnene, overvekt, økt hårvekst osv.. Skjønner ventetiden virker lang! Prøv å tenke på noe annet, selv om jeg vet det er veldig veldig vanskelig! Lykke til :)

Anonymous poster hash: c999d...796

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...