AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #1 Skrevet 5. oktober 2015 Dette er en litt vanskelig situasjon for meg nå.. Jeg er en jente på 20 år som har lånt bort penger til faren min siden jeg var.. kanskje 15 år? Husker jeg måtte låne penger etter konfirmasjonen min, sånn 3000 kroner.. Hadde ikke veldig mye penger igjen, men fikk de heldigvis tilbake etter noen år. Nå er jeg 20 år, og har lånt bort 22000 til faren min, og har ikke fått de tilbake. Jeg var vell 17år når det begynte og det har rett og slett bare balla seg på med så mange tusen. Jeg hadde spart opp de pengene til jeg skulle flytte ut, siden de åpenbart ikke har råd til å la meg bo hjemme.. Moren min vet ikke noe om hvor mye faren min skylder meg, ettersom han ber meg ikke si noe til at han låner penger av meg. Flyttet likevell ut nå for noen måneder siden, og budskjettet er stramt. Det var derfor jeg i prinsippet hadde spart opp de pengene. Nå kjenner jeg at jeg er virkelig sur på foreldrene mine, og de har null styring på økonomien sin, og kommunisere ikke i det heletatt. De kjøper inn tobakk og brus til flere tusen kroner i måneden, spiser mye junk og dyr mat. Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre i situasjonen... Er jo såklart glad i faren min, og vet ikke hva som er urimelig av meg å spørre om eller ikke? Anonymous poster hash: 929b2...879 Anonymous poster hash: 929b2...879
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #2 Skrevet 5. oktober 2015 Et lån er et lån. Jeg ville tatt det opp med han. Evt sagt noe om det til mamma. Min mamma er totalt avhengig av meg og låner par tusen av meg hvem måned. Det er så utrolig slitsomt å hele tiden bekymre seg for å ha nok penger. Det er nesten ikke noe mor og datter forhold da vi bare diskuterer hva hun trenger, hvor mye hun trenger osv. Ikke la det gå så langt. Sett stopp nå. Jeg er 40 og dette har vært min realitet siden jeg var 14 . Anonymous poster hash: 45d15...11f
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #3 Skrevet 5. oktober 2015 Jeg tenker glem det. Han har nok brukt enorme summer og tid på deg mens du vokste opp. Løsriv deg fra den elendige økonomien til foreldrene dine og fokuser på å klare deg selv. Studer flittig, jobb ekstra, vær økonomisk og ikke repeter feilene til foreldrene dine. Og for guds skyld, ALDRI lån ham penger igjen.Anonymous poster hash: b07aa...a90 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #4 Skrevet 18. september 2022 Hvordan gikk det, fikk du tilbake pengene, og hvordan er relasjonen nå i ettertid? Anonymkode: 49d1c...2ba 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #5 Skrevet 18. september 2022 Ta det opp med han.Har han råd til snus og fjas har han sikkert noen kr til deg også. Anonymkode: 38bed...2fc
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #6 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (På 5.10.2015 den 10.18): Dette er en litt vanskelig situasjon for meg nå.. Jeg er en jente på 20 år som har lånt bort penger til faren min siden jeg var.. kanskje 15 år? Husker jeg måtte låne penger etter konfirmasjonen min, sånn 3000 kroner.. Hadde ikke veldig mye penger igjen, men fikk de heldigvis tilbake etter noen år. Nå er jeg 20 år, og har lånt bort 22000 til faren min, og har ikke fått de tilbake. Jeg var vell 17år når det begynte og det har rett og slett bare balla seg på med så mange tusen. Jeg hadde spart opp de pengene til jeg skulle flytte ut, siden de åpenbart ikke har råd til å la meg bo hjemme.. Moren min vet ikke noe om hvor mye faren min skylder meg, ettersom han ber meg ikke si noe til at han låner penger av meg. Flyttet likevell ut nå for noen måneder siden, og budskjettet er stramt. Det var derfor jeg i prinsippet hadde spart opp de pengene. Nå kjenner jeg at jeg er virkelig sur på foreldrene mine, og de har null styring på økonomien sin, og kommunisere ikke i det heletatt. De kjøper inn tobakk og brus til flere tusen kroner i måneden, spiser mye junk og dyr mat. Jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre i situasjonen... Er jo såklart glad i faren min, og vet ikke hva som er urimelig av meg å spørre om eller ikke? Anonymous poster hash: 929b2...879 Anonymous poster hash: 929b2...879 Sett opp en kontrakt så du får igjen 2k i måneden, og ikke lån bort mer til din far. Anonymkode: 9d7ff...dcb
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #7 Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Sett opp en kontrakt så du får igjen 2k i måneden, og ikke lån bort mer til din far. Anonymkode: 9d7ff...dcb Det er 7 år siden… Anonymkode: 9af93...697
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå