Gå til innhold

Føler meg lurt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette handler ikke om medisinsk bruk!!

Hvordan kan du vite det? Kjenner du TS' venninne og kjæreste?

Dessuten vil du ikke innse at piller og alkohol (uansett mengde!) vil gi kroppen en form for rus. Drikker du vin eller tar smertestillende når barna dine er hjemme? I så tilfelle, ruser du deg du og. Det finnes massevis av barn som vokser og med pillemisbrukene og/eller alkoholmisbrukene foreldre i Norge. Dermed lider det mange barn i Norge, fordi foreldrene misbruker lovlige rusmidler.

Jeg kan anbefale deg å lese deg litt opp om hvordan marihuana virker inn på kroppen, fordi det differensierer. På samme måte som mengde og hyppighet vil ha en innvirkning på rusen. Poenget mitt er at all rus (lovlig eller ikke) kan misbrukes, på lik linje med at et moderat inntak ikke vil gi den store rusen. Det er forskjell på å ta 1 paracet kontra 100, 1 glass vin kontra 100 og 1 trekk av en joint kontra 1 hel joint alene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan du vite det? Kjenner du TS' venninne og kjæreste?

Dessuten vil du ikke innse at piller og alkohol (uansett mengde!) vil gi kroppen en form for rus. Drikker du vin eller tar smertestillende når barna dine er hjemme? I så tilfelle, ruser du deg du og. Det finnes massevis av barn som vokser og med pillemisbrukene og/eller alkoholmisbrukene foreldre i Norge. Dermed lider det mange barn i Norge, fordi foreldrene misbruker lovlige rusmidler.

Jeg kan anbefale deg å lese deg litt opp om hvordan marihuana virker inn på kroppen, fordi det differensierer. På samme måte som mengde og hyppighet vil ha en innvirkning på rusen. Poenget mitt er at all rus (lovlig eller ikke) kan misbrukes, på lik linje med at et moderat inntak ikke vil gi den store rusen. Det er forskjell på å ta 1 paracet kontra 100, 1 glass vin kontra 100 og 1 trekk av en joint kontra 1 hel joint alene.

Vi bor i Norge, marihuana er ulovlig i Norge. Så om så de har bestemt seg for at de trenger det for medisinsk bruk, så har ikke det noe å si for saken. 

Nå snakker vi om hasj, ikke piller eller alkohol. Hold deg til tema! Det kan jo ikke være så mye positiv ved det da, siden det eneste noen sier når det er snakk om at hasj er så bra, er at alkohol er verre. Men uansett hvor mange ganger man spør om det, får man aldri noe svar på hvorfor dere må nevne alkohol når det er snakk om hasj. Om en jeg kjenner blir drept av knivstikk, så går ikke jeg til familien å sier "Vel, kvelning er verre!"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i Norge, marihuana er ulovlig i Norge. Så om så de har bestemt seg for at de trenger det for medisinsk bruk, så har ikke det noe å si for saken. 

Nå snakker vi om hasj, ikke piller eller alkohol. Hold deg til tema! Det kan jo ikke være så mye positiv ved det da, siden det eneste noen sier når det er snakk om at hasj er så bra, er at alkohol er verre. Men uansett hvor mange ganger man spør om det, får man aldri noe svar på hvorfor dere må nevne alkohol når det er snakk om hasj. Om en jeg kjenner blir drept av knivstikk, så går ikke jeg til familien å sier "Vel, kvelning er verre!"?

Av den enkle grunn at hasj og marihuana ikke nødvendigvis er så mye verre enn alkohol og piller. DERFOR er det relevant for tråden.

Det finnes mange tilfeller hvor marihuana brukes i medisinsk sammenheng, hvilket som også tilsier at det finnes positive egenskaper ved inntak av det. Piller og alkohol kan også misbrukes og skade kroppen, samt at ikke alle har godt av det heller. Det er med andre ord en rekke likheter mellom de tre, som gjør det relevant å sammenligne dem. Det er i tillegg en rekke ting som tidligere var kriminalisert, men som man med tiden har funnet ut ikke var så ille likevel. Eksempler på ting som tidligere var kriminalisert, men som nå er lovlig: rettigheter for kvinner/fargede, alkohol og abort. Bare fordi noe er ulovlig, betyr ikke dette at det er så farlig som enkelte skal ha det til, mens mange gjør ting som egentlig er ulovlig hele tiden uten å tenke over det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les deg opp :)

http://tidsskriftet.no/article/3289375/

Og denne filmen bør alle se, forbudet av cannabis ble i første omgang ikke forbudt pga ruseffekten, men for å beskytte bomullsindustrien mot hamp. Hamp har mange av de samme egenskaper som bomull, men klarer seg uten sprøytemidler. Filmen er laget av Danmarks Radio og er seriøs. Det er mange myter og gammel kunnskaper om cannabis i denne tråden, mange kan med fordel oppdatere seg før de uttaler seg.

Anonymous poster hash: d8145...57c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av den enkle grunn at hasj og marihuana ikke nødvendigvis er så mye verre enn alkohol og piller. DERFOR er det relevant for tråden.

Det finnes mange tilfeller hvor marihuana brukes i medisinsk sammenheng, hvilket som også tilsier at det finnes positive egenskaper ved inntak av det. Piller og alkohol kan også misbrukes og skade kroppen, samt at ikke alle har godt av det heller. Det er med andre ord en rekke likheter mellom de tre, som gjør det relevant å sammenligne dem. Det er i tillegg en rekke ting som tidligere var kriminalisert, men som man med tiden har funnet ut ikke var så ille likevel. Eksempler på ting som tidligere var kriminalisert, men som nå er lovlig: rettigheter for kvinner/fargede, alkohol og abort. Bare fordi noe er ulovlig, betyr ikke dette at det er så farlig som enkelte skal ha det til, mens mange gjør ting som egentlig er ulovlig hele tiden uten å tenke over det.

Det er fortsatt ikke relevant, da det ikke er det samme. Hadde ts vært opprørt over at venninnen tok seg ett glass vin eller misbrukte piller, så hadde hun skrevet alkohol. Nå skrev hun hasj, da tar vi for oss det. Mange ting i verden som har mange likheter, men det betyr ikke at det alltid må sammenlignes og omtales sammen for det.. Og uavhengig om det blir lovlig i fremtiden, så er det ulovlig nå og det setter barna til denne venninnen i fare når foreldrene driter i loven. Er det så vanskelig å forstå?

Les deg opp :)

http://tidsskriftet.no/article/3289375/

Og denne filmen bør alle se, forbudet av cannabis ble i første omgang ikke forbudt pga ruseffekten, men for å beskytte bomullsindustrien mot hamp. Hamp har mange av de samme egenskaper som bomull, men klarer seg uten sprøytemidler. Filmen er laget av Danmarks Radio og er seriøs. Det er mange myter og gammel kunnskaper om cannabis i denne tråden, mange kan med fordel oppdatere seg før de uttaler seg.

Jeg trenger ikke å lese meg opp jeg, har lest meg opp ganske mye pluss at jeg har masse personlig erfaring med dritten. Jeg har sett for mange negative sider ved narkotika til at jeg noen gang kan se fordeler med det, sett for mange liv bli ødelagt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt ikke relevant, da det ikke er det samme. Hadde ts vært opprørt over at venninnen tok seg ett glass vin eller misbrukte piller, så hadde hun skrevet alkohol. Nå skrev hun hasj, da tar vi for oss det. Mange ting i verden som har mange likheter, men det betyr ikke at det alltid må sammenlignes og omtales sammen for det.. Og uavhengig om det blir lovlig i fremtiden, så er det ulovlig nå og det setter barna til denne venninnen i fare når foreldrene driter i loven. Er det så vanskelig å forstå?

Jeg trenger ikke å lese meg opp jeg, har lest meg opp ganske mye pluss at jeg har masse personlig erfaring med dritten. Jeg har sett for mange negative sider ved narkotika til at jeg noen gang kan se fordeler med det, sett for mange liv bli ødelagt av det.

Du ser at selv om en mann lyver, lyver ikke alle menn. Synes det er dumt av deg å legge opp til debatt med så dårlig kunnskap om emnet. Her har du en mulighet til å oppdatere deg, den ene linken fra Den Norske Legeforening og den andre fra Danmarks Radio, du gjør deg selv litt kort nå-du er klar over det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les deg opp om emnet. Du besitter rett og slett ikke nok kunnskap. Personlig erfaring er vel og bra det, men det kan ikke generaliseres.

Det viser rett og slett til dårlig innsikt når du ikke leser deg opp om emner og bare baserer kunnskapen din på ting du har opplevd selv, uten å ta høyde for at det finnes en rekke andre måter å benytte seg av stoffene på. Du er vel klar over at det per nå finnes nesespray med cannabis-ekstrakt i Norge ikke sant?

Det samme er et amfetamin-lignende stoff, Metylfenidat. Dermed har det blitt åpnet for å se på effektene av narkotiske stoffer, sett fra et medisinsk ståsted.

Til opplysning kan jeg anbefale deg å lese denne artikkelen, som tar opp en rekke viktige momenter angående marihuana. Denne legen tar også til orde for at en legalisering av cannabis er en fornuftig utvikling.

Ett siste spørsmål til deg: Hvorfor setter venninnen til TS sine barn i fare?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser at selv om en mann lyver, lyver ikke alle menn. Synes det er dumt av deg å legge opp til debatt med så dårlig kunnskap om emnet. Her har du en mulighet til å oppdatere deg, den ene linken fra Den Norske Legeforening og den andre fra Danmarks Radio, du gjør deg selv litt kort nå-du er klar over det? Anonymous poster hash: d8145...57c

Meget klar over det. Men nå er det forskjell på å lyve og det å bruke narkotika da. At det brukes som medisin er greit nok det, men hvor mange av de som røyker tror du bruker det fordi de har kreft eller ms for eksempel?

Bare fordi jeg er uenig med deg så betyr ikke det automatisk at jeg ikke er oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget klar over det. Men nå er det forskjell på å lyve og det å bruke narkotika da. At det brukes som medisin er greit nok det, men hvor mange av de som røyker tror du bruker det fordi de har kreft eller ms for eksempel?

Bare fordi jeg er uenig med deg så betyr ikke det automatisk at jeg ikke er oppdatert.

Jo, det betyr at du ikke er oppdatert, jeg leser jo innleggene dine :). Og med at en mann lyver osv var for å få deg til å innse at verden ikke er sort/hvit. Og at du hever deg over ledende forskere på området forteller meg nok om deg.

Jeg tror du er ute etter å provosere og at denne tråden din er laget fordi du kjeder deg, for som sagt du kan lite om emnet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine røyket da jeg vokste opp. Vi hadde nulltoleranse for alkohol i huset, de dro aldri på fester og sånne ting. Jeg ble dratt med på fjellturer og skiturer, fisketurer og alle de friluftstingene aktive foreldre liker å ta med barna på. De var de første som meldte seg på dugnader i sportssammenhenger og på skolen. Så alt i alt helt flotte normale aktive foreldre som bidro, og bidrar til stedet vi bor. Jeg er en av de få jeg kjenner som hadde en helt perfekt barndom og ikke noe ille å si om foreldrene mine.

Og de delte en joint ute i hagen nå og da på sommeren. Eller på hytta når jeg var på ferie hos mormor og morfar. Visste ingenting om det før jeg var i midten av 20 åra og fant en tom eske med sigarettpapir og en lighter gjemt i en luftventil da de pusset opp kjelleren. Gærne gamlinger :fnise:

Anonymous poster hash: 8ef90...af6

Jeg misunner deg den barndommen :)

Jeg er oppvokst med utdannede og vanligvis oppegående foreldre som koste seg med "rødt i glasset" og "en dram til middagen" i helgene. Så ble det plutselig fest med nabolaget, mens vi barna "sov". Folk ble fulle, kranglet og ropte skjellsord.

Da festen sluttet, ble inventaret i stuen knust, og min far banket min mor blå og gul, mens jeg og mine søsken lå i sengene våre og lyttet. Dagen etter var det ikke liv i de før langt ut på dag...

Som voksen idag, skulle jeg ønske de heller hadde vært fjerne i cannabis-rus enn på den alkoholen.

Så med mindre din venninne bedriver omsorgssvikt og er en dårlig mor, så ser jeg ikke helt hvorfor du bryr deg? Foruten at du er såret pga løgnen altså.

Hvis det er pga lovligheten så må du huske å bry deg om de av vennene dine som laster ned filmer eller unnlater å betale NRK-lisens også,.....

Anonymous poster hash: 4af20...c75

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vite noe i går ang min beste venninne gjennom 18 år, noe som gjorde at jeg ikke klarer å tenke på henne uten å bli forbannet.. Fikk vite at hun og forloveden hennes har røyket hasj i flere år nå. At han gjør det visste jeg allerede, har alltid vært i mot det og har fra dag en tatt avstand fra han, og når vi gjør ting sammen så er aldri han der. Men fikk nå vite at hun også gjorde det, og dette mens deres 2 sønner var hos de. Flere ganger i uken i 2 år gjorde hun dette, og jeg får først vite om det nå! Hun vet ikke at jeg vet det, det var tilfeldig at jeg fikk vite dette og om jeg avslører at jeg vet det, så blir det så mye drama at jeg ikke tør å tenke på det en gang.

Vet ikke hva jeg ville med dette, bare få ut litt frustrasjon kanskje..

Anonymous poster hash: 948d8...518

Det er ikke din sårede stolthet du bør være fornærmet for, men det at dette paret har barn boende hos seg syns jeg du bør reagere på. Hvordan folk vil leve livene sine kan man ikke gjøre så mye med, men personer som ikke tar hensyn til at de har ansvar for barn de bør man snakke hardt til. Barnevernet er en fin instans her.

Anonymous poster hash: 94a61...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misunner deg den barndommen :)

Jeg er oppvokst med utdannede og vanligvis oppegående foreldre som koste seg med "rødt i glasset" og "en dram til middagen" i helgene. Så ble det plutselig fest med nabolaget, mens vi barna "sov". Folk ble fulle, kranglet og ropte skjellsord.

Da festen sluttet, ble inventaret i stuen knust, og min far banket min mor blå og gul, mens jeg og mine søsken lå i sengene våre og lyttet. Dagen etter var det ikke liv i de før langt ut på dag...

Som voksen idag, skulle jeg ønske de heller hadde vært fjerne i cannabis-rus enn på den alkoholen.

Så med mindre din venninne bedriver omsorgssvikt og er en dårlig mor, så ser jeg ikke helt hvorfor du bryr deg? Foruten at du er såret pga løgnen altså.

Hvis det er pga lovligheten så må du huske å bry deg om de av vennene dine som laster ned filmer eller unnlater å betale NRK-lisens også,.....

Anonymous poster hash: 4af20...c75

Jeg ser ikke hvorfor det skal være så mye bedre å være ruset på cannabis enn alkohol? I begge tilfellene er man "borte" for barnet.

Anonymous poster hash: 94a61...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen fan av hasjbruk, men ærlig talt. Om hun er en god venninne har du ingenting å klage over. Hvis hun har holdt dette skjult for deg med vilje, er det kanskje ikke så rart da hun vet at du tar sånn avstand til folk som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler at denne tråden har spora litt av og blitt en alkorus vs hasjrus.

- man blir rusa av begge deler, hvorfor skulle man ellers ta et glass/en blås for kosens skyld om ikke for effekten den har

- en gang iblant er ikke misbruk, men flere ganger i uka derimot...

- det er ikke akseptabelt i min vennegjeng at begge foreldrene "tar seg et glass" samtidig når de har barna hjemme, minst en må være istand til å kjøre lovlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du heller kan vise din venninne støtte og forståelse, så hun kan oppmuntres til å komme seg ut av situasjonen hun er i, med mistrivsel i forholdet. Hun er tydeligvis for svak til å gjøre noe med det, og samboeren har nok hatt en negativ innflytelse på henne, med rusbruk.

Grunnen til at din venninne har skjult det for deg er nok at du er spesielt dømmende rundt temaet. Jeg er enig i at de ikke bør røyke hasj når barna er hjemme. Men det er spesielt at du har tatt helt avstand fra samboeren som person bare fordi han røyker hasj. Når du er så ekstrem er det ikke rart folk holder ting skjult for deg.

Anonymous poster hash: ca207...bb8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...