Gjest Snuppi Skrevet 7. oktober 2015 #81 Del Skrevet 7. oktober 2015 Jo, jeg har den kunnskapen jeg trenger. Marihuana brukes blant annet som smertestillende medikament i en rekke land, deriblant Norge (nesespray). Så du mener altså at ingen foreldre bør ruse seg med barn i huset? Da er det bare å kaste smertestillende og hive ut alt av alkohol, for det er også rus. Jeg har ikke skrevet noe spesifikt angående virkningene av marihuana, så den får du dra lenger ut på landet med. Det lagrer seg forøvrig i fettvevet ja, men ikke for evig. Det er ikke uten grunn til at feks unge mennesker med ikke-ferdig utviklede hjerner bør holde seg unna. Det samme gjelder mennesker som har psykiske lidelser (blant annet schizofreni) liggende latent, da marihuana kan ha en innvirkning på dette som trigger. Det med latente psykiske lidelser gjelder også feil medikamentbruk og alkohol forøvrig. All rus er skadelig, piller, marihuana og alkohol. Forskjellen ligger i bruken og mengden. Nei vell. Igjen driver du med avledning og stråmenn. At du ikke klarer å forholde deg til tema, gjør at det ikke er mulig å ha en fornuftig diskusjon med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 7. oktober 2015 #82 Del Skrevet 7. oktober 2015 Jo, jeg har den kunnskapen jeg trenger. Marihuana brukes blant annet som smertestillende medikament i en rekke land, deriblant Norge (nesespray). Så du mener altså at ingen foreldre bør ruse seg med barn i huset? Da er det bare å kaste smertestillende og hive ut alt av alkohol, for det er også rus. Jeg har ikke skrevet noe spesifikt angående virkningene av marihuana, så den får du dra lenger ut på landet med. Det lagrer seg forøvrig i fettvevet ja, men ikke for evig. Det er ikke uten grunn til at feks unge mennesker med ikke-ferdig utviklede hjerner bør holde seg unna. Det samme gjelder mennesker som har psykiske lidelser (blant annet schizofreni) liggende latent, da marihuana kan ha en innvirkning på dette som trigger. Det med latente psykiske lidelser gjelder også feil medikamentbruk og alkohol forøvrig. All rus er skadelig, piller, marihuana og alkohol. Forskjellen ligger i bruken og mengden. Nei vell. Men du blir ikke ruset av å ta en paracet og en ibux for eksempel. Heller ikke om du tar ett glass vin på kvelden. Og til syvende og sist, så er det ulovlig å røyke, og da burde foreldre tenke lenger enn sin egne egoistiske tankegang å ikke gjøre det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 7. oktober 2015 #83 Del Skrevet 7. oktober 2015 Men du blir ikke ruset av å ta en paracet og en ibux for eksempel. Heller ikke om du tar ett glass vin på kvelden. Og til syvende og sist, så er det ulovlig å røyke, og da burde foreldre tenke lenger enn sin egne egoistiske tankegang å ikke gjøre det! Nettopp! Særlig når det er barn tilstede. Hva om politiet kommer på besøk og kontakter barnevernet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 7. oktober 2015 #84 Del Skrevet 7. oktober 2015 Barne skal slippe å vokse opp i et hjem med rus. Bryr du deg ikke om barns velbefinnende? Så absolutt, men jeg kan ikke se noe galt i det når det gjør det etter at ungen har lagt seg. Er ikke akkuratt som at de lager raveparty hver gang de tar seg en blås. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 7. oktober 2015 #85 Del Skrevet 7. oktober 2015 (endret) Igjen driver du med avledning og stråmenn. At du ikke klarer å forholde deg til tema, gjør at det ikke er mulig å ha en fornuftig diskusjon med deg. Nei, jeg argumenterer på lik linje som du gjør. Dersom du ikke liker når fakta blir deg servert, er det kanskje på tide å friske opp i kunnskapen. Det gjør at det ikke er mulig å føre en diskusjon med deg. Men du blir ikke ruset av å ta en paracet og en ibux for eksempel. Heller ikke om du tar ett glass vin på kvelden. Og til syvende og sist, så er det ulovlig å røyke, og da burde foreldre tenke lenger enn sin egne egoistiske tankegang å ikke gjøre det! For piller kan ikke misbrukes mener du? Eller vin for den slags skyld? Alt kan misbrukes, men det handler om mengden som brukes og for hva. Endret 7. oktober 2015 av Jolene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 7. oktober 2015 #86 Del Skrevet 7. oktober 2015 Har ikke lest de siste fem sidene nå, bare den første. Hvorfor skal deres venner ta hensyn til deres meninger om ting de gjør når dere ikke er i nærheten og det ikke går utover dere selv?! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 8. oktober 2015 #87 Del Skrevet 8. oktober 2015 Så absolutt, men jeg kan ikke se noe galt i det når det gjør det etter at ungen har lagt seg. Er ikke akkuratt som at de lager raveparty hver gang de tar seg en blås. Barna er jo der! Er det så viktig å ruse seg at en driter i om politi og barnevernet blir koblet inn? Hvordan kan du forsvare uansvarlige foreldre!? Det er latterlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 8. oktober 2015 #88 Del Skrevet 8. oktober 2015 Nei, jeg argumenterer på lik linje som du gjør. Dersom du ikke liker når fakta blir deg servert, er det kanskje på tide å friske opp i kunnskapen. Det gjør at det ikke er mulig å føre en diskusjon med deg. For piller kan ikke misbrukes mener du? Eller vin for den slags skyld? Alt kan misbrukes, men det handler om mengden som brukes og for hva. Nei, du driver med avledning og stråmenn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlyvendeBie Skrevet 8. oktober 2015 #89 Del Skrevet 8. oktober 2015 Det er nok garantert ting du gjør som de ikke liker eller syntes er bra heller, men de lar deg leve ditt liv og bestemme selv uten å dømme deg eller stikke nesa si borti, fordi du er voksen og deres venn. Teit hvis du skal dømme de ut fra noe som ikke engang har vært merkbart for deg eller har noe som helst betydning for deg eller kan være skadelig for noen. Anonymous poster hash: 22083...2ab Jeg hadde ei venninne som drakk mye alkohol, og jeg angrer ikke på at jeg brydde meg. Å sitte hjemme og drikke er jo privatliv, men tilslutt holdt hun på å drikke seg ihjel, og jeg var hjemme hos henne hver eneste dag for å se til henne og prate med henne. Jeg orket ikke å bare gå rundt å vite at hun drakk, og la henne være. Det var hun takknemlig for, og sa selv at hun trengte venner som brydde seg. Så ble hun iheldigvis nnlagt på sykehus (frivillig) til slutt, og fikk god hjelp til å slutte. Det er bedre å bry seg, enn å ikke gjøre noe som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #90 Del Skrevet 8. oktober 2015 Nei, jeg argumenterer på lik linje som du gjør. Dersom du ikke liker når fakta blir deg servert, er det kanskje på tide å friske opp i kunnskapen. Det gjør at det ikke er mulig å føre en diskusjon med deg. For piller kan ikke misbrukes mener du? Eller vin for den slags skyld? Alt kan misbrukes, men det handler om mengden som brukes og for hva. Du er på bærtur og klarer ikke å forholde deg til problemstillingen. Dette handler ikke om piller,nesespray eller medisinsk bruk. Du skriver så mye som ikke henger på greip, at det er latterlig.Anonymous poster hash: 26540...dbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 8. oktober 2015 #91 Del Skrevet 8. oktober 2015 Nei, du driver med avledning og stråmenn. Ok, du skjønte altså ikke hva jeg skrev. Greit nok det Du er på bærtur og klarer ikke å forholde deg til problemstillingen. Dette handler ikke om piller,nesespray eller medisinsk bruk. Du skriver så mye som ikke henger på greip, at det er latterlig.Anonymous poster hash: 26540...dbf Ok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 8. oktober 2015 #92 Del Skrevet 8. oktober 2015 Ok, du skjønte altså ikke hva jeg skrev. Greit nok det Ok Du/dere får prøve å være enig om å være uenig Man kommer ingen vei med å diskutere med noen som er helt imot noe, bedre om folk kunne holdt seg delvis nøytral og åpen for nye ting..Men det kommer jo ikke til å skje x) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 8. oktober 2015 #93 Del Skrevet 8. oktober 2015 Du/dere får prøve å være enig om å være uenig Man kommer ingen vei med å diskutere med noen som er helt imot noe, bedre om folk kunne holdt seg delvis nøytral og åpen for nye ting..Men det kommer jo ikke til å skje x) Vet du, det er jeg hjertens enig med deg i! Ikke ett sted i denne debatten har jeg skrevet min personlige mening om noe, jeg har bare kommet med innspill. Jeg begynner å bli litt lei av at noen er så bastante og ikke kan ta innover seg nye synspunkter, eventuelt reflektere litt. Det å bare kaste rundt seg med fraser som "stråmann" og generell hersketeknikk er jeg rimelig lei av. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 8. oktober 2015 #94 Del Skrevet 8. oktober 2015 Ok, du skjønte altså ikke hva jeg skrev. Greit nok det Ok Jeg skjønner at du ikke vet hva tråden handler om. Du vil heller kverulere og avlede. Oppegående mennesker vet at rus og barn ikke er bra. Om rusen er viktigere enn å beholde barna sine, har en et problem. Å røyke cannabis er både ulovlig og farlig for helsen. Ett glass vin, en paracet og en øl fører ikke til rus. Slik som du argumenterer at det gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 8. oktober 2015 #95 Del Skrevet 8. oktober 2015 Du/dere får prøve å være enig om å være uenig Man kommer ingen vei med å diskutere med noen som er helt imot noe, bedre om folk kunne holdt seg delvis nøytral og åpen for nye ting..Men det kommer jo ikke til å skje x) Da må faktisk brukeren kunne forholde seg til problemstillingen. Noe som hun konsekvent velger å ikke gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 8. oktober 2015 #96 Del Skrevet 8. oktober 2015 Jeg skjønner at du ikke vet hva tråden handler om. Du vil heller kverulere og avlede. Oppegående mennesker vet at rus og barn ikke er bra. Om rusen er viktigere enn å beholde barna sine, har en et problem. Å røyke cannabis er både ulovlig og farlig for helsen. Ett glass vin, en paracet og en øl fører ikke til rus. Slik som du argumenterer at det gjør. Virker ikke som at du kan så mye om hasj. En trenger ikke å bli rusa av å røyke en joint. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #97 Del Skrevet 8. oktober 2015 Ok, du skjønte altså ikke hva jeg skrev. Greit nok det Ok Ok!?! Nydelig respons du....Anonymous poster hash: 26540...dbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 8. oktober 2015 #98 Del Skrevet 8. oktober 2015 Jeg skjønner at du ikke vet hva tråden handler om. Du vil heller kverulere og avlede. Oppegående mennesker vet at rus og barn ikke er bra. Om rusen er viktigere enn å beholde barna sine, har en et problem. Å røyke cannabis er både ulovlig og farlig for helsen. Ett glass vin, en paracet og en øl fører ikke til rus. Slik som du argumenterer at det gjør. Skjerp deg. Alt av medisiner og alkohol tilfører kroppen en form for rus, enten du vil innse det eller ikke. Forskjellen er mengden av inntak, samt dagsform og mengde søvn. Dette er aspekter som vil påvirke den rusen du får. Drikker du 1 glass vin på tom mage kan du oppleve at du føler deg mer ruset enn om du hadde spist et måltid i forkant. Hva venninnen til TS kan gjøre? Snakke med venninnen er en god start. Dessuten reagerer mennesker forskjellig på marihuana også. Det er faktisk ikke sånn at alle mennesker reagerer helt likt med den type rus. Det er og forskjell på hvordan type marihuana man røyker, samt mengden som blir benyttet. Dette vil igjen påvirke den rusen du eventuelt opplever. Dessuten benyttes også marihuana som smertelindring i en rekke land. Marihuana brukt i forbindelse med kreftbehandling Sitat fra samme artikkel: A few studies have found that inhaled (smoked or vaporized) marijuana can be helpful treatment of neuropathic pain (pain caused by damaged nerves). Smoked marijuana has also helped improve food intake in HIV patients in studies. There are no studies in people of the effects of marijuana oil or hemp oil. Studies have long shown that people who took marijuana extracts in clinical trials tended to need less pain medicine. More recently, scientists reported that THC and other cannabinoids such as CBD slow growth and/or cause death in certain types of cancer cells growing in laboratory dishes. Some animal studies also suggest certain cannabinoids may slow growth and reduce spread of some forms of cancer. Medisinsk bruk av marihuana, som blant annet blir brukt i forbindelse med dette (sitat er fra denne kilden): Muscle spasms caused by multiple sclerosis Nausea from cancer chemotherapy Poor appetite and weight loss caused by chronic illness, such as HIV, or nerve pain Seizure disorders Crohn's disease Da må faktisk brukeren kunne forholde seg til problemstillingen. Noe som hun konsekvent velger å ikke gjøre. Noe jeg faktisk gjør, men en debatt skal og ha innspill. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 8. oktober 2015 #99 Del Skrevet 8. oktober 2015 Virker ikke som at du kan så mye om hasj. En trenger ikke å bli rusa av å røyke en joint. Det er jo nettopp kunnskap om dette som gjør at jeg kan argumentere for meg. Du unngår glatt at rus og barn ikke hører sammen. Det er ulovlig. At barnevernet kan bli kontaktet, som igjen kan føre til at de må gripe inn har du ingen forståelse for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 8. oktober 2015 #100 Del Skrevet 8. oktober 2015 Skjerp deg. Alt av medisiner og alkohol tilfører kroppen en form for rus, enten du vil innse det eller ikke. Forskjellen er mengden av inntak, samt dagsform og mengde søvn. Dette er aspekter som vil påvirke den rusen du får. Drikker du 1 glass vin på tom mage kan du oppleve at du føler deg mer ruset enn om du hadde spist et måltid i forkant. Hva venninnen til TS kan gjøre? Snakke med venninnen er en god start. Dessuten reagerer mennesker forskjellig på marihuana også. Det er faktisk ikke sånn at alle mennesker reagerer helt likt med den type rus. Det er og forskjell på hvordan type marihuana man røyker, samt mengden som blir benyttet. Dette vil igjen påvirke den rusen du eventuelt opplever. Dessuten benyttes også marihuana som smertelindring i en rekke land.Marihuana brukt i forbindelse med kreftbehandling Sitat fra samme artikkel:Medisinsk bruk av marihuana, som blant annet blir brukt i forbindelse med dette (sitat er fra denne kilden): Noe jeg faktisk gjør, men en debatt skal og ha innspill. Dette handler ikke om medisinsk bruk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå