Gå til innhold

Føler meg lurt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En kompis av meg som røyker hver dag måtte ta pisseprøve dagen etter han røyka.

Gjett hva resultatet ble :) Ser forøvrig ikke helt relevansen til innlegget ditt forøvirg, prøver du å si at cannabisrøykere er ruset i flere uker etterpå? Eller hva ellers har det å si at man kan påvise det i toden etterpå? Er det skadelig mener du? Isåfall, på hvilken måte?

Det er et sentralnervestimulerende stoff. Kan skjønne det gjør skade.

http://www.scantest.no/index.php?dispatch=pages.view&page_id=44

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke skrevet ett ord om å blande disse to tingene. Jeg spurte deg derimot om du aldri tok en smertestillende eller et glass vin. Stilte deg IKKE spørsmål om du blandet disse.

Dersom du tar ENTEN en smertestillende tablett ELLER et glass vin, tilfører du rus til kroppen. Gjør du aldri noen av delene når du har barna i hus?

Det er jo et rusmiddel som demper smertene. Ergo rus.

Du blir ikke ruset på paracetamol. Så nei det er ikke et rusmiddel.

Overdosering kan føre til leverskader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler er rusmidler som noen tilfører kroppen. Dermed er det jo bare logisk at de som er motstandere av marihuana er motstandere av all rus man tilfører kroppen (koffein, legemidler og alkohol blant annet).

Virkelig? Så om man tar en paracet(noe jeg forsåvidt ikke gjør, har ikke rørt smertestillende på flere år faktisk) så kan man likså godt bare kaste seg ut i heroin da?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter faktisk i kroppen hele livet, trener man hardt/får opp adrenalinet veldig tre år etter man røyket, så kan man faktisk teste positiv. Så det var noen her som hadde spurt hvorfor folk alltid må nevne alkohol når det er snakk om hasj, tydeligvis har de ikke noe bra argumenter å komme siden de må rope at alkohol er verre ;)Anonymous poster hash: 948d8...518

Jeg visste ikke at en kan teste positiv 3 år etter en har røykt etter hard fysisk aktivitet.

Manglende kunnskap er en gjenganger i svarene til enkelte her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få lov til å dømme venninnens oppførsel nord og ned eller når jeg ikke kravene?

Jeg har aldri røyket eller snust, har aldri vært full eller brisen, det er vel nesten 10 år siden sist jeg drakk et glass vin. Jeg har heller ikke tatt noen form for medikament (inkl smertestillende) på drøyt 5 år. Har aldri rørt narkotika og holder fartsgrensen.

Faren min er alkoholiker, og jeg hater all form for rus. Et glass vin eller øl til maten er greit, og en paracet også, men alt over det har ingenting i samme hus som et barn å gjøre! :(

Hadde blitt alvorlig sint og skuffet om en nær venninne hadde vist seg å være rusmisbruker (det være seg alkohol eller hasj!).

Hvis de røyker med barna i huset flere ganger i uka ville jeg ringt inn en anonym bekymringsmelding til barnevernet.

Og ja, jeg ville gjort det samme ved hyppig alkoholinntak også. Det er ikke greit med rusede foreldre, og barn våkner støtt i den alderen. Og selvsagt merker de at foreldrene er dopa. :(

Anonymous poster hash: 9d645...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det burde være nulltoleranse mot ulovlige stoffer når det er barn under samme tak.

Anonymous poster hash: b64ce...0ba

Vel, alkohol er et rusmiddel som er verre enn flere av de ulovlige rusmidlene. Synes du det er greit å ta seg en øl/dram/glass vin etter barna har lagt seg?

Anonymous poster hash: d5c22...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir ikke ruset på paracetamol. Så nei det er ikke et rusmiddel.

Overdosering kan føre til leverskader.

Du demper smertene, altså en form for rus. Så jo, det er et rusmiddel. Jeg snakker generelt om smertestillende, ikke bare en paracet som du så fint kaller det. Man kan feks bli avhengig av antidepressiva og morfin. Helt lovlige rusmidler, men de kan fortsatt misbrukes.

Virkelig? Så om man tar en paracet(noe jeg forsåvidt ikke gjør, har ikke rørt smertestillende på flere år faktisk) så kan man likså godt bare kaste seg ut i heroin da?

Det har jeg ikke skrevet. Jeg har stilt spørsmål ved de som mener man aldri skal ruse seg når det er barn til stedet, om disse ville tatt seg en smertestillende eller et glass vin.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du demper smertene, altså en form for rus. Så jo, det er et rusmiddel. Jeg snakker generelt om smertestillende, ikke bare en paracet som du så fint kaller det. Man kan feks bli avhengig av antidepressiva og morfin. Helt lovlige rusmidler, men de kan fortsatt misbrukes.

Det har jeg ikke skrevet. Jeg har stilt spørsmål ved de som mener man aldri skal ruse seg når det er barn til stedet, om disse ville tatt seg en smertestillende eller et glass vin.

Trenger du påhengsmotor? Dette er bare tull fra din side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du påhengsmotor? Dette er bare tull fra din side.

Nei. Trenger du argumenter? Dette er bare tull fra din side.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Ikke alt venner har noe med. Så lenge hun ellers er en god mamma for barna sine, så ser ikke jeg problemet.

Det samme tenker jeg.

Endret av got2go
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Trenger du argumenter? Dette er bare tull fra din side.

Det er jo du som mangler argumenter. Du klarer jo ikke å forholde deg til tema. Du mangler kunnskap om cannabis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, alkohol er et rusmiddel som er verre enn flere av de ulovlige rusmidlene. Synes du det er greit å ta seg en øl/dram/glass vin etter barna har lagt seg?

Anonymous poster hash: d5c22...371

Du blir ikke ruset av ett glass vin eller en øl.

Røyking av cannabis derimot fører til rus og lagerer seg i kroppen din i flere dager.Ett glass vin gjør ikke det.

Du ser altså ikke forskjell på å drikke ett glass vin og være ansvarlig, kontra å røyke hasj med barn tilstede?

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan kan du sammenligne disse? Og som jeg har spurt om før, hvorfor klarer dere ikke å forsvare hasjbruk uten å må si at alkohol er verre?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo du som mangler argumenter. Du klarer jo ikke å forholde deg til tema. Du mangler kunnskap om cannabis.

Nei, det er nettopp kunnskap om marihuana jeg har.

Men hvordan kan du sammenligne disse? Og som jeg har spurt om før, hvorfor klarer dere ikke å forsvare hasjbruk uten å må si at alkohol er verre?

Av den enkle grunn at det ikke nødvendigvis er verre med marihuana enn alkohol er. Hasj og marihuana er ikke det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av den enkle grunn at det ikke nødvendigvis er verre med marihuana enn alkohol er. Hasj og marihuana er ikke det samme.

Det er tydelig at du ikke har kunnskap. Ingen oppegående mennesker tillater seg å ruse seg med barn tilstede.

Jeg kan ikke se at du klarer å argumentere ordentlig for deg når du sammenligner hasj med alkohol.

Du visste heller ikke at cannabis er et sentralnevestimulerende middel som lagrer seg i fettvevet i kroppen.

At det er skadelig er også gått deg hus forbi.

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det svaret der ga ingen mening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at du ikke har kunnskap. Ingen oppegående mennesker tillater seg å ruse seg med barn tilstede.

Jeg kan ikke se at du klarer å argumentere ordentlig for deg når du sammenligner hasj med alkohol.

Du visste heller ikke at cannabis er et sentralnevestimulerende middel som lagrer seg i fettvevet i kroppen.

At det er skadelig er også gått deg hus forbi.

Jo, jeg har den kunnskapen jeg trenger. Marihuana brukes blant annet som smertestillende medikament i en rekke land, deriblant Norge (nesespray). Så du mener altså at ingen foreldre bør ruse seg med barn i huset? Da er det bare å kaste smertestillende og hive ut alt av alkohol, for det er også rus.

Jeg har ikke skrevet noe spesifikt angående virkningene av marihuana, så den får du dra lenger ut på landet med. Det lagrer seg forøvrig i fettvevet ja, men ikke for evig. Det er ikke uten grunn til at feks unge mennesker med ikke-ferdig utviklede hjerner bør holde seg unna. Det samme gjelder mennesker som har psykiske lidelser (blant annet schizofreni) liggende latent, da marihuana kan ha en innvirkning på dette som trigger. Det med latente psykiske lidelser gjelder også feil medikamentbruk og alkohol forøvrig.

All rus er skadelig, piller, marihuana og alkohol. Forskjellen ligger i bruken og mengden.

Det svaret der ga ingen mening..

Nei vell.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine røyket da jeg vokste opp. Vi hadde nulltoleranse for alkohol i huset, de dro aldri på fester og sånne ting. Jeg ble dratt med på fjellturer og skiturer, fisketurer og alle de friluftstingene aktive foreldre liker å ta med barna på. De var de første som meldte seg på dugnader i sportssammenhenger og på skolen. Så alt i alt helt flotte normale aktive foreldre som bidro, og bidrar til stedet vi bor. Jeg er en av de få jeg kjenner som hadde en helt perfekt barndom og ikke noe ille å si om foreldrene mine.

Og de delte en joint ute i hagen nå og da på sommeren. Eller på hytta når jeg var på ferie hos mormor og morfar. Visste ingenting om det før jeg var i midten av 20 åra og fant en tom eske med sigarettpapir og en lighter gjemt i en luftventil da de pusset opp kjelleren. Gærne gamlinger :fnise:

Anonymous poster hash: 8ef90...af6
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...