Birdo Skrevet 5. oktober 2015 #21 Del Skrevet 5. oktober 2015 Ståt ingenting om at sønnen er våken når de røyker? Hva så? De er i samme hus/leilighet! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gule_fugl Skrevet 5. oktober 2015 #22 Del Skrevet 5. oktober 2015 Jeg har nulltoleranse for forbudte stoffer under samme tak hvor det bor barn. Kun av det faktum at det er ulovlig, og man får ganske store konsekvenser hvis man driter seg ut og blir tatt. At alkohol er mer skadelig enn marijuana er vitenskapelig bevist. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OhLydia Skrevet 5. oktober 2015 #23 Del Skrevet 5. oktober 2015 Ser ikke problemet. Om folk tar seg en rev eller en dram i ny og ne så er det deres privatsak. Med mindre det er snakk om rus misbruk som fører til omsorgssvikt eller ikke greier følge opp jobb/aktiviteter. nemlig,det han sa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 5. oktober 2015 #24 Del Skrevet 5. oktober 2015 Hva så? De er i samme hus/leilighet! Og så? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 5. oktober 2015 #25 Del Skrevet 5. oktober 2015 Og så? Må jeg virkelig forklare deg dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #26 Del Skrevet 5. oktober 2015 Må jeg virkelig forklare deg dette? Folk er forskjellige. Jeg ville heller ha en person som har tatt noen trekk av en litt sterkere røyk rundt barna mine kontra en person som er godt i gang på flaska. Den ene er rolig og den andre er utagerende. Loven kan si hva den vil men ser ikke at man gjør noe moralsk galt i det. Heldigvis så har vi kanskje kommet langt på vei iløpet av en 5-10 års periode. Anonymous poster hash: 65c5c...107 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 5. oktober 2015 #27 Del Skrevet 5. oktober 2015 Må jeg virkelig forklare deg dette? Trenger jeg å forklare deg noe? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 5. oktober 2015 #28 Del Skrevet 5. oktober 2015 Folk er forskjellige. Jeg ville heller ha en person som har tatt noen trekk av en litt sterkere røyk rundt barna mine kontra en person som er godt i gang på flaska. Den ene er rolig og den andre er utagerende. Loven kan si hva den vil men ser ikke at man gjør noe moralsk galt i det. Heldigvis så har vi kanskje kommet langt på vei iløpet av en 5-10 års periode.Anonymous poster hash: 65c5c...107 Hvorfor klarer ikke noen av dere som er for hasj å støtte opp dere selv uten å dra inn alkohol? Bare fordi det er verre å kutte av noen armen så betyr ikke det at det burde bli lovlig å bare kutte forsiktig i noens arm for det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 6. oktober 2015 #29 Del Skrevet 6. oktober 2015 Jeg fatter og begriper ikke hva du er sint for. At du er imot narkotika, betyr at DU ikke vil bruke det. Kanskje du også mener at det bør være ulovlig å bruke. Og så? Jeg er imot svindel og tyveri — holder min sti ren på det punktet. Om jeg fikk vite at min venn var tatt for butikktyveri og hadde "huset fullt" av tyvegods, ville jeg bli overrasket, og måtte også vurdere om dette var en person jeg fortsatt ville omgås. Men sint på han ville jeg ikke bli. Hans tyveritokter hadde ingenting med meg å gjøre, de blir en sak mellom han og ofrene — og staten. Heller ikke ville jeg følt meg lurt. Jeg kunne ikke ventet at han skulle ha røpet sin bigeskjeft til meg; den er faktisk ulovlig, og det er fare for at jeg ville ha meldt ham til politiet. Så hva har jeg å være sint på han for? Ingenting. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #30 Del Skrevet 6. oktober 2015 Bra sagt Birdo! Har familiemedlemmer som har fått sitt liv ødelagt på grunn av hasj. Virkningen av å røyke hasj kontinuerlig og over lang tid kan få katastrofale følger. Klart alkohol er farlig, ingen som sier noe annet, men hvorfor lovliggjøre noe, bare på det grunnlaget at det "ikke er like farlig som alkohol"? Trist å lese at så mange synes dette er helt ok, spesielt når det er barn med i bildet. Forstår deg godt jeg TS! Anonymous poster hash: 8f583...8bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 6. oktober 2015 #31 Del Skrevet 6. oktober 2015 Folk er forskjellige. Jeg ville heller ha en person som har tatt noen trekk av en litt sterkere røyk rundt barna mine kontra en person som er godt i gang på flaska. Den ene er rolig og den andre er utagerende. Loven kan si hva den vil men ser ikke at man gjør noe moralsk galt i det. Heldigvis så har vi kanskje kommet langt på vei iløpet av en 5-10 års periode. Anonymous poster hash: 65c5c...107 Det er en stor forskjell på å ta seg ett eller to glass med vin, kontra en rev. Hvorfor må cannabis alltid sammenlignes med grisefylla? Det er ikke alle som drikker seg fra sans og samling. Alle har ikke et alkohol problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 6. oktober 2015 #32 Del Skrevet 6. oktober 2015 (endret) Jeg fatter og begriper ikke hva du er sint for. At du er imot narkotika, betyr at DU ikke vil bruke det. Kanskje du også mener at det bør være ulovlig å bruke. Og så? Jeg er imot svindel og tyveri — holder min sti ren på det punktet. Om jeg fikk vite at min venn var tatt for butikktyveri og hadde "huset fullt" av tyvegods, ville jeg bli overrasket, og måtte også vurdere om dette var en person jeg fortsatt ville omgås. Men sint på han ville jeg ikke bli. Hans tyveritokter hadde ingenting med meg å gjøre, de blir en sak mellom han og ofrene — og staten. Heller ikke ville jeg følt meg lurt. Jeg kunne ikke ventet at han skulle ha røpet sin bigeskjeft til meg; den er faktisk ulovlig, og det er fare for at jeg ville ha meldt ham til politiet. Så hva har jeg å være sint på han for? Ingenting. Om du ruser deg med barn tilstede er du ikke egnet som forelder. Hva om det skjer en ulykke med en av barna? Hvordan tror du eventuelt politi og helsevesen reagerer på en ruset mor og far, om barnet trenger medisinsk hjelp? Endret 6. oktober 2015 av Snuppi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleBabyBlue Skrevet 6. oktober 2015 #33 Del Skrevet 6. oktober 2015 Hva er det her for noe tull! Selvfølgelig er det ikke ok å røyke med barna i huset (uansett hva man måtte mene om hasj). Å si at de sov sikkert er naivt. Barn våkner ofte. Og når det gjelder alkohol så har alle foreldre jeg kjenner en regel om at en av de skal være klinkende edru når barna er hos dem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 6. oktober 2015 #34 Del Skrevet 6. oktober 2015 Om du ruser deg med barn tilstede er du ikke egnet som forelder. Hva om det skjer en ulykke med en av barna? Hvordan tror du eventuelt politi og helsevesen reagerer på en ruset mor og far, om barnet trenger medisinsk hjelp? Hvorfor spør du meg om dette? Jeg kan ikke se at dette har noen som helst forbindelse med mitt innlegg. Har du overhodet lest det du siterte? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 6. oktober 2015 #35 Del Skrevet 6. oktober 2015 (endret) Hvorfor spør du meg om dette? Jeg kan ikke se at dette har noen som helst forbindelse med mitt innlegg. Har du overhodet lest det du siterte?Du lurte på hvorfor ts er sint. Kanskje spørsmålet mitt har noe med TS sitt sinne å gjøre. Det blir gjerne lettere å forstå hvorfor hun er sint. Endret 6. oktober 2015 av Snuppi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 6. oktober 2015 #36 Del Skrevet 6. oktober 2015 Hva voksne mennesker gjør når de er alene, får de ta ansvar for selv, men man ruser seg ikke på hverken det ene eller det andre når det er småbarn tilstede. Jeg ville spurt henne rett ut om det er sant at hun røyker når barnet er tilstede og ville sagt at jeg ikke ville ha noe med henne å gjøre hvis hun bekrefter at hun gjør det. Ville også ymtet om at jeg ville vurdert å anmelde til bv. Dette uansett hvor god denne venninnen var. Om noen av mine venninner ønsker å røyke hasj når barn ikke er tilstede skal ikke jeg blande meg borti, så lenge det ikke skjer når jeg er med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 6. oktober 2015 #37 Del Skrevet 6. oktober 2015 Jeg fikk vite noe i går ang min beste venninne gjennom 18 år, noe som gjorde at jeg ikke klarer å tenke på henne uten å bli forbannet.. Fikk vite at hun og forloveden hennes har røyket hasj i flere år nå. At han gjør det visste jeg allerede, har alltid vært i mot det og har fra dag en tatt avstand fra han, og når vi gjør ting sammen så er aldri han der. Men fikk nå vite at hun også gjorde det, og dette mens deres 2 sønner var hos de. Flere ganger i uken i 2 år gjorde hun dette, og jeg får først vite om det nå! Hun vet ikke at jeg vet det, det var tilfeldig at jeg fikk vite dette og om jeg avslører at jeg vet det, så blir det så mye drama at jeg ikke tør å tenke på det en gang. Vet ikke hva jeg ville med dette, bare få ut litt frustrasjon kanskje..Anonymous poster hash: 948d8...518 Jaha? Er du mora hennes? Du har da for pokker ingen grunn til å bli sur på henne fordi hun gjør noe du er imot!! Teiteste jeg har lest på veldig lenge!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #38 Del Skrevet 6. oktober 2015 Takk for mange forskjellige svar dere! Regnet med at det kom til å bli litt forskjellige reaksjoner på dette. Jaha? Er du mora hennes? Du har da for pokker ingen grunn til å bli sur på henne fordi hun gjør noe du er imot!! Teiteste jeg har lest på veldig lenge!! Nei, jeg er ikke moren hennes, men det betyr da vel ikke at jeg ikke bryr meg om henne for det? Uansett hvor mye dere liker hasj og syns det burde bli lovlig, så er det et faktum at det er ulovlig. Og da burde det ikke bli tatt så lett på når folk gjør det. Noen spurte lengre opp om jeg reagerte om noen kjørte over fartsgrensen og sånn også siden det er ulovlig og - ja det gjør jeg, jeg har vanskeligheter med å respektere folk som bryter loven. Og som flere av dere har også har reagert på(heldigvis!) så er det snakk om barn til stede. De har ikke valgt dette selv, og ulovlige, narkotiske stoffer skal holdes langt unna uskyldige barn! Jeg lurer litt på om jeg skal prøve å finne en måte jeg kan spørre hun på, uten å bryte tilliten til den som fortalte meg det.. Anonymous poster hash: 948d8...518 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 6. oktober 2015 #39 Del Skrevet 6. oktober 2015 Du lurte på hvorfor ts er sint. Kanskje spørsmålet mitt har noe med TS sitt sinne å gjøre. Det blir gjerne lettere å forstå hvorfor hun er sint. Nei, grunnen til at hun er sint står klart i trådens tittel: "Jeg føler meg lurt". Du er opptatt av det faktum at de har barn, men det er ikke trådstarter, hun bare nevner det en passant. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #40 Del Skrevet 6. oktober 2015 Nei, grunnen til at hun er sint står klart i trådens tittel: "Jeg føler meg lurt". Du er opptatt av det faktum at de har barn, men det er ikke trådstarter, hun bare nevner det en passant. Du kan da ikke bestemme hvorfor jeg er sint. Jeg skrev dette rett etter at jeg fant det ut, og akkurat da følte jeg meg lurt ja. Men som skrevet senere i tråden så er jeg selvfølgelig forbanna for at hun setter livene til sønnene sine i fare! De guttene er en veldig stor del av livet mitt, og jeg kan ikke forstå at hun kan være så dum. Anonymous poster hash: 948d8...518 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå