Gå til innhold

Snacks uten gluten og laktose?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt ny i dette gamet, fått påvist gluten- og laktoseintoleranse, og for tiden føler jeg at jeg ikke kan spise NOE. Særlig sjokoladen blir tøff å legge bort (på en måte, litt enklere når man vet man blir sittende en time på do etterpå 😂) ... Noen som vet om det finnes sjokolade/godterier/potetgull for oss som ikke kan spise det vanlige? Føler meg så teit når jeg står i evigheter og leser på hvert eneste produkt i butikken..... :P

Anonymous poster hash: 0d52d...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tåler ikke gluten. Vet om noen kjeks som er fri for gluten og laktose, potetgull skal også funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler ikke gluten. Vet om noen kjeks som er fri for gluten og laktose, potetgull skal også funke.

Da skal jeg se litt nærmere på kjeks. Frykter dog det er melkeprodukter i de fleste av de, og det samme gjelder potetgull. Har enda til gode å finne en potetgull som er uten melk :(

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det cøliaki du har fått diagnose på?

Har du det, så er sjansen stor for at laktoseintoleransen din vil roe seg etter hvert.

Ødlagte tarmtotter kan gi forverret laktoseintoleranse.

Her hos Maarud får du full oversikt over innhold.

Trykk på posene, og du får opp det produktet.

Står:Kan inneholde melk og gluten/hvete.

Å de kan du trygt spise med laktoseintolerase og om du ikke må ha ett naturlig glutenfritt kosthold. Det er ikke så mange som må det.

http://www.maarud.no/produkter/

Endret av MissPierce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dårris

Sørlandschips havsalt inneholder kun potet, salt og olje, så det kan du ihvertfall spise. :)

Jeg tåler heller ikke hvetegluten og i tillegg er jeg allergisk mot smør og fløte, men jeg tåler lette melkeprodukter, så kan heldigvis spise sjokolade. Jeg må også lese på alt jeg kjøper, føler meg litt teit jeg og, men bedre enn å få dødsvondt i magen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har melkeallergi, men tåler gluten. Det er mykje chips utan melk iallfall. Sørlandschips havsalt, vanleg salt, paprika og salt & pepper, french fries, popcorn.. Du er intolerant, så du trenger neppe bry deg om "kan inneholde spor av" :) Men det må du merke sjølv. 

Ellers et eg Go Eco 70% sjokolade, som Meny alltid har 3 for 2-tilbod på. Frukt, grønnsaker, du kan lage dip..

Det er også mykje godt du kan lage. Sjekk feks ut deliciouslyella.com

Lukke til! 

Anonymous poster hash: 7c0b6...57b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det samme som deg, men laktoseintoleransen er helt ny for meg. Jeg har funnet ut at sjokolade med 70% kakao kan vi spise. Sjokade og freia sjokoladesaus, de har og fått en ny god laktosefri is. Ellers er sørlandschips trygt. Tror det er mer potetgull som er trygt.

Anonymous poster hash: 486ef...c8e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Hva med nøtter og tørket frukt (dadler, fiken, aprikos, bananchips, mango, ingefær osv.)? I tillegg kan du jo lage "sjokoladepudding" av chiafrø, kokosmelk, og kakao. Sjekk også ut veganske og Paleo-sider for desserter og snacks. 

Forøvrig kan det hende at du også finner noe på bloggen "Fra jord til bord". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg sverger til french fries! Hun kjøper også laktosefri sjokolade på coop, og den smaker faktisk veldig godt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode råd. Laktoseintoleransen har dessverre blitt så fremtredende at jeg ble dårlig av bare et par bamsemums her om dagen.. Veldig frustrerende! Ellers har vel french fries hvete, om jeg ikke husker helt feil? Må ha et helt gluten- og laktosefritt kosthold mener legen, og jeg merker det jo også godt på kroppen at det hjelper! Utrolig kjipt hele greia egentlig... :/

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ennasus

Lag kikertsnacks :-)

Nå vet jeg ikke sikkert, men harde drops (tyrkisk pepper, bringebærdrops osv) Og gelegodteri inneholder vel ikke hvete??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes masse veganske melkeprodukter, herunder desserter, snacks og diverse melk. sjekk ut Alpro, Naturli, oatly av merker. jeg har funnet disse merker på alle slags butikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange gode råd. Laktoseintoleransen har dessverre blitt så fremtredende at jeg ble dårlig av bare et par bamsemums her om dagen.. Veldig frustrerende! Ellers har vel french fries hvete, om jeg ikke husker helt feil? Må ha et helt gluten- og laktosefritt kosthold mener legen, og jeg merker det jo også godt på kroppen at det hjelper! Utrolig kjipt hele greia egentlig... :/

Ts

Uff da 😯

Men har du gluten intoleranse eller fått diagnosen cøliaki?

Grunnen til at det står: Kan inneholde hvete og melk.

Er for de som er ekstremt allergiske.

Maarud og andre dobbelt forsikrer seg mot søksmål og klager.

Så skal du holde deg unna alt som det står,kan inneholde på. Så vil du unødvendig gå glipp av veldig mye som du ikke trenger.

French Fries inneholder hvete, så det bør du ikke spise.

Ellers så anbefaler jeg at du melder deg inn på Norsk Cøliaki side på FB. Der kan du få masse tips og råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seigmann, drops, pastiller, mørk sjokolade.

Mye lakris innholder hvetemel.

Anonymous poster hash: f03cb...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kims sitt Delivio-potetgull skal funke. En venninne av meg som har samme intoleranser pleier alltid å ta med det på fest ;)

Anonymous poster hash: 1a816...b9d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...