AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #1 Skrevet 4. oktober 2015 Hva bruker dere å snakke om på date? Jeg blir så utrolig nervøs at jeg får skikkelig hjerneteppe og blir veldig stille. Det er så dumt for egentlig er jeg veldig sprudlende og sosial ellers. Føler de siste datene har vi bare gjentatt og snakket om de samme temaene for det ikke skal bli kleint. Typisk om jobb, hva som skjedde i helga osv... Hva blir dere engasjert av å prate om? Anonymous poster hash: 9fde2...eeb
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #2 Skrevet 4. oktober 2015 Snakk om ting du interesserer deg for. Spør om han har søsken, vis interesse for han og familien. Finn ut hvor mye han tjener, om han liker å reise på ferier ofte, hvor... Anonymous poster hash: 6a940...5c9
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #3 Skrevet 5. oktober 2015 Unngår å spørre så mye om søsken og familien og sånt jeg. Det er jo temaer som går veldig raskt over. "Har du søsken? " "ja 3", også er temaet ferdig. Ingen som gidder å utlevere, eller høre på detaljer om søskenene til noen. Jeg pleier å prøve å finne en fellesnevner innenfor musikk eller reise, da kan man dra temaet videre ut, snakke om konserter, opplevelser, rare ting man har sett eller hørt om en by, og det er alltid noen som kjenner noen som har vært i den byen så om han ikke har vært der selv så er det lett å si "tanten min var der, de drar dit hvert år" f.eks . Er jeg helt grønn så begynner jeg å snakke om akuratt det vi gjør. Er vi på cafe og jeg har kjøpt en te så kan jeg begynne å snakke om te vs. kaffe, eller om det regner ute snakke om når nabolaget mitt ble sperret av pga flom osv. Senk skuldrene og ta ting litt på sparket Lykke til! Anonymous poster hash: 99ac2...c89
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #4 Skrevet 5. oktober 2015 Første date er på en måte greit syns jeg, da kan man spørre om mye forskjellig syns jeg, for å få vite mer om personen. Jobb, familie, interesser. Ellers som nevnt over her så begynner man jo gjerne med litt løst snakk rundt det man gjør, eller der man er liksom. Jeg sliter litt senere, når man ender opp med å bare snakke om hva man har gjort den dagen, jobb, været osv. og ikke kommer inn på mer personlige tema... Hvordan få penset samtalen inn på et annet spor liksom... Kan jo tolkes som litt dårlig kjemi når det blir sånn, men av og til går man seg bare litt bort i det tror jeg, spesielt hvis ingen av partene er av typen som er god på å prate om alt mulig lett og uanstrengt. Jeg har heller ikke problem med å snakke med folk i andre settinger, men når jeg blir interessert i en mann så mister jeg visst både munn og mæle... Fant ut her om dagen at jeg snakker mye mer personlig med kollegaene mine (av motsatt kjønn) enn med han jeg dater. Er ikke så lett det der. Anonymous poster hash: 171ec...4b8
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #5 Skrevet 5. oktober 2015 Det blir som regel altlid sånn. Men det er jo også viktig. Man vil jo vite hva en eventuell fremtidig kjæreste jobber med, hva slags familie han kommer fra, osv. Ikke noe galt i slikt. Jeg pleier stille litt utdypende spørsmål. Hva fikk ham til å velge den utdanningen han har valgt? Om han skulle valgt noe annet, hva skulle det da vært? Har han et godt forhold til familien sin? Ser han søskenene ofte? Spørsmål om hva han liker gjøre på fritiden må også til. Så kan man ta det litt derfra. Om han sier han skal reise et sted, så kan man snakke om reise. Hvilke typer reiser liker han? Hva liker han gjøre når han reiser? Strand og sol, shopping, museer og sevrdigheter? Hvilke steder har han vært? Hvor kunne han tenkt seg å reise? Har han noe sted å anbefale? Osv. Det er litt det å høre etter hva han sier, og stille oppfølgingsspørsmål rundt det. Det er også viktig å gi av seg selv. IKke bare gjøre det til en utspørring. Om han sier han har vært et sted, så kan jo du fortelle om du har vært der også, eller om noe annet du har opplevd med reising. Anonymous poster hash: e8e05...eba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå